Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: استان البرز در بحث فضای آموزشی استان آخر کشور است و بهبود این وضعیت نیازمند تخصیص اعتبار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سالار قاسمی در جلسه شورای برنامه ریزی استان البرز که ظهر امروز در کرج برگزار شد با بیان اینکه هیچ دستگاهی در استان مانند آموزش و پرورش دارای کمبود فضا نیست اظهار داشت: استان البرز در بحث فضای آموزشی استان آخر کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در یکی دو سال اخیر سرانه آموزشی در استان 22 سانت افزایش داشته است، افزود: میانگین کشوری در بحث فضای آموزشی 5 و نیم بوده، این در حالی است که فضای آموزشی در استان البرز 3و 17 سانت است این یعنی با اختلاف زیاد از متوسط کشوری پایین‌تر هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌ها مقرر شده خیران اعتبارات ملی و استانی را هر کدام سهمی به آن‌ها برای ارتقای این سرانه داده شود.

آیین‌نامه فعالیت آموزشی در دوران بیماری‌های فراگیر تدوین شدورود خیرین برای رفع توزیع نامتوازن عدالت آموزشی در هرمزگان / یادگاری‌هایی که خیرین مدرسه‌ساز برجای می‌گذارندضرورت اخذ مجوز جهت هرگونه فعالیت آموزشی حضوری و مجازی

قاسمی تصریح کرد: جذب اعتبارات ملی و خیرین به خوبی انجام شده است و نیازمند اعتبارات استانی هستیم.

وی با بیان اینکه درسته اعتبارات کم است، خاطر نشان کرد: در دهه گذشته سهم آموزش و پرورش از اعتبارات استانی 25 درصد بوده که به 9 درصد تقلیل یافته است و امیدواریم با افزایش سهم آموزش بهبود وضعیت سرانه آموزشی را در استان شاهد باشیم.

انتهای پیام/ح

R7810/P/S6,50/CT11 بیشتر بخوانید... اشرفی زاده خبر داد: برنامه آموزشی دانشگاه خواجه نصیر تماما غیر حضوری خواهد بود/ باید برای بدترین شرایط هم آماده بود خراسان جنوبی| بسته‌های آموزشی حج تمتع به‌صورت مجازی در اختیار زائران قرار می‌گیرد آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی ۲۰ تیر برگزار می‌شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان البرز فضای آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۳۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صادق ستاری فرد در آیین افتتاحیه صعود پانصد معلم کوهنورد هشت استان جنوب کشور به قله «بل» در شهرستان اقلید استان فارس، گرامیداشت هفته معلم و یادواره شهدای فرهنگی کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس گفت: معلمان قله‌های بسیاری همچون قله های؛ علم، عطوفت، مهربانی، نجابت، ایثار و از خود گذشتگی را فتح  و وجودشان را برای دانش آموزان هزینه می‌کنند.
وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی توجه به سرمایه انسانی بود که پیروزی را ممکن ساخت لذا گردهمایی معلمان حول یک محور باعث تحول در جامعه می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پیامبر اسلام در ابتدا برای نیل به هدف تربیت نیروی انسانی، مسجد را بنا کرد لذا اکنون ما هم در آموزش و پرورش نیاز به ایجاد فضا‌های مختلف آموزشی و تربیتی مطلوب داریم تا تربیت به معنای واقعی کلمه محقق شود.
صادق ستاری فرد ادامه داد: گام بعدی پیامبر (ص) ارائه محتوا بود و قرآنی را که از جانب خداوند بر او نازل شد به جامعه معرفی کرد و امروز ما باید بر اساس سند تحول بنیادین، محتوای خوب ارائه دهیم.
گفت: نظام محاسبه‌ای که پیامبر (ص) انجام دادند همان نظام ارزشیابی امروزی است که ما باید در دستور کار قرار دهیم، زیرا جهت دهنده همه ارکان تربیتی، نظام ارزشیابی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ، پارسال به صراحت از هزینه کردن در آموزش و پرورش به عنوان سرمایه گذاری یاد کردند،  بنابراین ضروری است که سهم بودجه‌ای آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور، افزایش یابد.
۵۰۰ معلم کوهنورد از هشت استان اصفهان، بوشهر، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، یزد و فارس صبح امروز به قله «بل» بلندترین قله استان فارس صعود کردند.

دیگر خبرها

  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود