Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سازمان توسعه تجارت می‌گوید صادرکنندگانی که هنوز تعهد ارزی خود را ایفا نکرده‌اند، تنها حدود دو هفته زمان دارند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، پس از آنکه بانک مرکزی اعلام کرد، پایان تیر ماه سال جاری، مهلت رفع تعهد ارزی صادرکنندگانی است که کالای خود را در سال 1398 صادرکرده‌اند، گمانه زنی‌هایی درباره امکان تمدید این زمان مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حتی در یکی از جلسات اخیر شورای گفت‌وگو، اعضا با تمدید این زمان موافقت اولیه کردند اما با گذشت زمان به نظر می‌رسد بانک مرکزی با این موضوع موافق نبوده و اطلاعیه جدید سازمان توسعه تجارت نشان می‌دهد که تنها حدود دو هفته تا پایان زمان صادرکنندگان باقی مانده است.
بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، با توجه به مسئولیت وزارت صمت در پایش اطلاعات تجاری، کارت‌های بازرگانی صادرکنندگانی که تا 31 تیر نسبت به رفع تعهد ارزی خود اقدام نکنند، باطل خواهد شد. رفع تعلیق یا ابطال این کارت‌ها نیز تنها زمانی صورت می‌گیرد که بانک مرکزی آن را تایید کند.
عباس آرگون – عضو اتاق بازرگانی تهران – درباره سخت‌گیری‌های اخیر دولت برای بازگشت ارز به کشور می‌گوید: این طبیعی است که با توجه به شرایط تحریمی و فشاری که بر منابع ارزی کشور وارد شده، دولت بخواهد ارز صادرات به کشور باز گردد و تمام کسانی که امکان بازگشت ارز را داشته‌اند اما نسبت به آوردن آن به کشور اقدام نکرده‌اند در این شرایط دشوار به مردم خیانت کرده‌اند.
به گفته وی، با وجود لزوم سخت گیری در این حوزه، باید میان صادرکنندگان شناسنامه دار و افرادی که عملکرد روشنی داشته‌اند اما در ماه‌های گذشته به دلایل مختلف از جمله شیوع کرونا یا تحریم‌ها نتوانسته‌اند ارز خود را بازگردانند و کسانی که از عمد ارز نیاورده‌اند تفکیک قائل شد و با شنیدین گزارش عملکرد افراد و وضعیت ارزهای صادراتی، بهترین تصمیمات ممکن را اتخاذ کرد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی عصر چهارشنبه به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد و دو مصوبه به تصویب رسید.

در این جلسه با توجه به لزوم تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی مبنی بر اعطای اختیارات لازم به این بانک برای مداخله در بازار ارز و کنترل نوسانات ارزی، اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی با تمدید این مصوبه موافقت کردند.

همچنین با توجه به لزوم تأمین مالی منابع مربوط به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان، شورای عالی هماهنگی اقتصادی، «بند (م) تبصره (۲) قانون بودجه ۱۴۰۲» مبنی بر اعطای مجوز برای برداشت منابع مالی مورد نیاز این طرح از محل واگذاری سهام دولت در شرکت توسعه نیشکر را برای سال ۱۴۰۳ تمدید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار ارز تمدید شد
  • مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار تمدید شد
  • تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارزی
  • تمدید مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز
  • شرایط ترخیص کالا با کارت بازرگانی منقضی ابلاغ شد+ سند
  • مالک کارت بازرگانی برای عمل نکردن به تعهدات ارزی جریمه شد
  • تبعات سیاست ارزی غلط بانک مرکزی/ از «تنبیه صادرکنندگان» تا «کاهش توانمندی کشور در رقابت‌پذیری در بازار‌های صادراتی»
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • راهکاری برای تشویق و انگیزه سرمایه‌گذاران تدوین شود
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است