Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- به گفته وزیر راه و شهرسازی پروژه راه‌آهن زاهدان به چابهار یکی از محور‌های اصلی کریدور شمال به جنوب کشور استکه تنها بندر اقیانوسی کشور را به شبکه ریلی متصل می‌کند. تاریخ انتشار: 15:50 - 17 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۵۵۷۹

خبرگزاری میزان - طبق اعلم روابط عمومی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، امروز به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد تا آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن زاهدان-چابهار به طور رسمی آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی به تشریح اهداف این سفر پرداخت و گفت: خوشبختانه امروز با آغاز عملیات اجرایی ریل‌گذاری راه‌آهن زاهدان به چابهار، یکی از وعده‌های دولت که مورد تاکید مقام معظم رهبری و شخص رئیس‌جمهور است در مسیر تحقق قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حضور در آیین ریل‌گذاری این پروژه، نخستین هدف از این سفر است، تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که این مسیر ریلی یکی از محور‌های اصلی کریدور شمال به جنوب است که تنها بندر اقیانوسی کشور را به شبکه ریلی متصل می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که این مسیر ریلی معاهدات موجود به ویژه توافق سه‌جانبه ایران – افغانستان و هندوستان را تقویت خواهد کرد، گفت: بدون شک این مسیر ریلی بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت شهید بهشتی را به همراه خواهد داشت.

وی روند توسعه و بهره‌برداری بندر شهیدبهشتی از سال ۹۶ تاکنون را مناسب ارزیابی کرد و گفت: این خط ریلی در زمان بهره‌برداری می‌تواند حدود هفت میلیون تن بار را جابه‌جا کند و یک تکیه‌گاه اساسی در ترانزیت و صادرات و واردات کشور باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دیگر پروژه‌های شرق کشور که گام‌های تکمیلی آن با آغاز عملیات اجرایی و قراردادی در حال پیگیری است، تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها اتصال راه‌آهن از زاهدان به بیرجند است که در این خصوص در حال رایزنی هستیم تا با مذاکرات به توافقات لازم دست یابیم.

اسلامی ابراز امیدواری کرد، با تکمیل پروژه‌های زیرساختی شرق کشور شاهد شکوفایی اقتصادی در این منطقه باشیم و گفت: قطعا این اتفاق با توسعه زیربنا‌های حمل و نقل به دست می‌آید تا در ادامه مردم این منطقه بتوانند از این ثروت خدادادی بهره‌برداری حداکثری را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: راه‌آهن زاهدان-چابهار مهم‌ترین پروژه ریلی کشور است

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی راه آهن زاهدان بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبارات ویژه دور دوم سفر رییس‌جمهور به هرمزگان برای توسعه خطوط ریلی استان خبر داد.

مهدی دوستی امروز جمعه هفتم اردیبهشت در حاشیه کلنگ زنی پل خورگو و زیرگذر سرخون، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاحات نرم افزاری در درگاه‌های گمرک را از سال گذشته آغاز کردیم از محل سفر هم اعتبار خوبی تخصیص داده شده و به زودی عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی را آغاز خواهیم کرد.

وی توسعه خطوط ریلی بندر شهید رجایی را شامل خطوط و ایستگاه مانوری اعلام و تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم ما بحث راه آهن و تقویت اتصال ریلی بندر شهید رجایی است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر مزیت رقابتی بندرشهیدرجایی افزود:این بندر در رقابت با رقبای منطقه ای خود باید بتواند جایگاه برتر خود را حفظ کند و لازمه این اتفاق مهم احداث خطوط ارتباطی مناسب در پس کرانه‌ی این بندر است.

به گزارش ایسنا، امروز استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستاهای سرخون و خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه‌های احداث پل خورگو و زیرگذر سرخون را کلنگ زنی کرد این دو پروژه جزء ۵۴ نقطه حادثه‌خیز هرمزگان هستند که تاکنون تلفات جانی و نقص عضو را برای مردم بهمراه داشته و اصلاح آن‌ها در زمره مطالبات جدی مردم منطقه بوده که وارد مرحله عملیاتی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور