Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@00:38:46 GMT

عراق|واکنش جنبش عصائب اهل الحق به ترور الهاشمی

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۵۱۶۱

عراق|واکنش جنبش عصائب اهل الحق به ترور الهاشمی

دفتر اطلاع رسانی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق به ترور کارشناس مطرح امنیتی عراقی واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر اطلاع رسانی شیخ قیس الخزعلی در بیانیه ای اعلام کرد : عملیات ترور هشام الهاشمی کارشناس مسائل امنیتی را محکوم می کنیم و تاکید می کنیم که باید تحقیقات عادلانه ای انجام شود تا مجرمان شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند و به مجازات عادلانه ای برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش نوری المالکی به ترور الهاشمی؛ هشدار درباره نقشه‌های خطرناک دشمنان عراق

این بیانیه خاطر نشان کرد : با احساس مسئولیت به همه درباره خطر بازگشت ترورهای سریالی و ناامنی به پایتخت عراق هشدار می دهیم.

از سوی دیگر ستار اسعد نویسنده عراقی گفت : ترور هشام الهاشمی توسط گروه های ناشناس انجام شده است و ما منتظر انجام تحقیقات می مانیم. گردان های شریف حزب الله را در این خصوص متهم نکنید. آنها از شرافت شما دفاع کردند. اکنون الکاظمی و وزارت کشور شب و روز درحال انجام تحقیقات هستند! صبر پیشه کنید. هنوز تحقیقات تمام نشده است! ما ترور را محکوم می کنیم.

«هشام الهاشمی» تحلیلگر سیاسی عراقی شامگاه دوشنبه 16 تیر در منطقه «زیونه» در بغداد به‌دست افرادی مسلح ترور شد که این مسئله واکنش مسئولان سیاسی و امنیتی عراق را به‌ دنبال داشته است.

انتهای پیام/

R36355/P/S8,90/CT12 واژه های کاربردی مرتبط عصائب اهل الحق کشور عراق بیشتر بخوانید... عراق|ترور یک کارشناس امنیتی در بغداد/ درخواست حشد شعبی برای دستگیری قاتلان الهاشمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عصائب اهل الحق کشور عراق عصائب اهل الحق اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند

معاون نخست وزیر انگلیس با ردن شدن از گزارش‌های منتشر شده پیرامون کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه ادعا کرد که لندن به نتیجه تحقیقات رژیم صهیونیستی، به‌عنوان عاملان این جنایت وحشتناک جنگی، اکتفا میکند.

به گزارش مشرق، اولیور داودن که در غیاب نخست وزیر انگلیس در پارلمان سخن می‌گفت این ادعا را در پاسخ به اظهارات مایری بلک نماینده حزب ملی اسکاتلند عنوان کرد که اظهار داشت: دو سال پیش، زمانی که گورهای دسته جمعی در اوکراین کشف شد، این مجلس در محکومیت این رویداد متحد شد و به درستی با آن گورها به عنوان شواهدی از جنایات جنگی برخورد کرد.

بلک با بیان اینکه «مقامات فلسطینی دو گور دسته جمعی را در خارج از بیمارستان های بمباران شده در غزه کشف کردند» پرسید: «آن قبرها نیز جنایت جنگی محسوب می شوند، اینطور نیست؟»

داودن با تداوم حمایت تمام قد لندن از رژیم صهیونیستی این طور ادعا کرد: «ما از دولت دموکراتیک اسرائیل انتظار داریم که هرگونه ادعای سوء رفتار را بررسی کند. این دقیقاً همان کاری است که آنها انجام می دهند.» وی ادامه داد: «اما اینکه نماینده محترم به دنبال تشابه میان جنگ مشروع اسرائیل برای دفاع از خود و تجاوز روسیه است، باورنکردنی است.»

دولت لندن اصرار دارد که هرگونه مقایسه با گرایش منفی علیه رژیم اسرائیل قابل پذیرش نیست. هفته پیش هم ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس ادعا کرد که اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با آنچه او «دفاع مشروع اسرائیل از خود» نامید قابل قیاس نیست.

سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) موضع لندن در قبال گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه را به باد انتقاد گرفت و گفت: چگونه معاون نخست‌وزیر انگلیس می‌تواند به پارلمان بگوید که به اسرائیل برای انجام تحقیقات جدی در مورد جنایات جنگی اعتماد دارد؟

حسام زملط تصریح کرد: گورهای دسته جمعی جنایت جنگی محسوب می‌شود و آیا او معتقد است که عاملان این جنایت، قرار است به جای قوانین و نهادهای بین المللی قضاوت کنند؟

پیشتر منابع رسانه‌ای فلسطین از کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان ناصر در شهر «خان یونس» پس از عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند. طبق این گزارش، در این گور دسته جمعی پیکر ۷۳ شهید فلسطینی کشف شده است.

شبکه فلسطینی «القدس» اعلام کرد که تاکنون پیکر ۲۸۳ شهید در گورهای دسته جمعی در خان یونس کشف شده است. در همین راستا، سازمان دفاع شهری نوار غزه نیز اعلام کرد: سه گور جمعی در بیمارستان ناصر وجود دارد و تعداد شهدا صدها نفر تخمین زده می‌شود.

دیگر خبرها

  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود