Web Analytics Made Easy - Statcounter

از شامگاه روز 15 تیرماه تاکنون آتش به جان بخشی از جنگل ها و مراتع شهرستان بهمئی افتاد و همچان به پیش می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ؛از روز 15 تیرماه تاکنون آتش به جان بخشی از جنگل ها و  مراتع شهرستان بهمئی افتاد و همچان به پیش می رود.

این آتش سوزی که شامگاه روز  پانزدهم رخ داد بعد از سه شبانه روز همچان گونه های مختلف گیاهی و جانوری به به کام خود می کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش سوزی ابتدا از نزدیکی روستای تلخدان شروع شد و کم کم به مراتع کنار روستای متروکه کیمه رسید و اکنون مراتع نزدیک روستاهای جوله خران و گاودانه در حال سرایت است.

گرمای هوا،وزش باد،پوشش گیاهی متراکم،وجود انبوه طرح های بادامکاری در این منطقه بر شدت سرایت این آتش سوزی می افزاید.

در این حادثه تلخ تاکنون دو نفر از پرسنل زحمتکش اداره منابع طبیعی شهرستان بهمئی در حین تلاش برای اطفای حریق دچار حادثه شدند که از ناحیه پا آسیب دیدند.

یکی از پرسنل آسیب دیده منابع طبیعی شهرستان که بر اثر شدت آسیب دیدگی توان اعزام مجدد به محل حادثه را نداشت، با اعلام شدت بالای آتش سوزی،گفت:مسئولان استانی باید برای اطفای حریق چاره اندیشی کنند،تمام تجهیزات ما به چند عدد دمنده اطفای حریق ختم می شود که جوابگوی خاموش کردن این حجم از آتش نیست.

این مراتع در بخش سرآسیاب یوسفی از توابع شهرستان بهمئی قرار دارند که گونه غالب درختی در آن را بادام تلخ تشکیل می دهد و سالیان نچندان دور این درختان با اجرای طرح های بادامکاری توسط منابع طبیعی این شهرستان تقویت شدند.

 

انتهای پیام/

 

 

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند. بب دانلود

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان بهمئی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح آخرین اقدامات آتش سوزی واحدهای مسکونی و تجاری منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم (ع) از امروز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از صبح امروز دو اکیپ نقشه برداری در امامزاده ابراهیم (ع) مستقر شدند، افزود: نقشه برداری واحدهای آسیب دیده در حادثه آتش سوزی به دلیل تعیین حدود اربعه مالکین و جلوگیری از تداخل به زمین های همجوار انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با تاکید بر اینکه پس از اتمام نقشه برداری این بنیاد نسبت به آواربرداری اقدام می‌شود، تصریح کرد: این عملیات که از امروز آغاز شده بین یک هفته تا ۱۰ روز طول می‌کشد.

کد خبر 6097275

دیگر خبرها

  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • سقوط مرگبار یک طبیعت‌گرد از ارتفاعات جنگل ابر
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود
  • حادثه سقوط در جنگل ابر شاهرود/ مرد ۴۰ ساله جان باخت
  • سقوط مرگبار عکاس ۴۰ ساله از ارتفاعات جنگل ابر شاهرود
  • منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت حریق در شفت هستیم