Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم تحقیقات و فناوری از برگزاری آزمون سراسری ارشد و دکترا در موعد مقرر خود با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، منصور غلامی  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  در گفت وگویی درباره برگزاری کنکور 99، عنوان کرد: در نشست امروز کمیسیون آموزش نیز نمایندگان دغدغه‌هایی نسبت به برگزاری کنکور داشتند و آخرین خبر این است که کنکور با لحاظ مراقبت‌های ویژه در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آزمون فقط سه ساعت به طول می‌انجامد،افزود: همین دانش آموزانی که قرار است در کنکور سراسری شرکت کنند، چند روز قبل در امتحانات نهایی شرکت کرده و آزمون دادند بنابراین با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی کنکور سراسری نیز برگزار می‌شود.
وزیر علوم ادامه داد: در رابطه با نحوه برگزاری آزمون سازمان سنجش به تدریج اطلاعات لازم را در اختیار داوطلبان قرار می‎دهد.
غلامی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت بیان داشت:فاصله صندلی‌ها بیش از گذشته و با استاندارد وزارت بهداشت مطابقت خواهد داشت و تعداد شعبه‌های آزمون نیز بیشتر پیش بینی شده است به طوریکه همه داوطلبان در شهرهای محل زندگی خود آزمون خواهند داد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سئوال که این تصمیم فقط معطوف به کنکور سراسری است یا خیر، گفت: تصمیم این است که همه آزمون‌ها در موعد تعیین شده خود برگزار شود. ما نباید دغدغه فکری برای داوطلبانی که مدت زیادی درس خوانده‌اند، ایجاد کنیم چرا که تأخیر کنکور موجب ایجاد دغدغه برای داوطلبان می‌شود.
غلامی اضافه کرد: همچنین در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز گزارشی از آخرین وضعیت آموزش عالی به اعضای کمیسیون آموزش مجلس یازدهم ارائه شد.
انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالرسول پورعباس امروز جمعه ۷ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران افزود: چهار آزمون نوبت اول کنکور روز گذشته در سلامت کامل برگزار شد.

 

وی افزود: در شهرستان های زیرکوه و حاجی آباد در استان خراسان جنوبی به دلیل سیل بسیار سنگین ، متاسفانه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی تمام امکانات خود را برای این امر بسیج کرده بودند، این داوطلبان به آزمون نرسیدند.

 

پورعباس یادآور شد: این نوید را به این گروه از داوطلبان می دهم که با هماهنگی دولت، آزمون اختصاصی فرهنگیان برای این گروه را در دو هفته آینده برگزار می کنیم. این موضوع به این افراد اطلاع رسانی می شود و داوطلبان آمادگی خود را تا دو هفته آینده حفظ کنند. دلیل برگزاری آزمون فرهنگیان برای این گروه این است که آزمون سراسری در تیرماه برگزار می شود ولی آزمون فرهنگیان تنها در نوبت اردیبهشت برگزار شده است.

 

رییس سازمان سنجش درباره آمار تقلب امتحانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ اظهار داشت: در مجموع در چهار آزمونی که برگزار شده است ۴ نفر دستگیر شده اند که نشان می دهد مردم و داوطلبان به سنجش اعتماد کردند و دچار وسوسه شبکه های متقلب نشده اند.

 

وی افزود: یک نفر در تهران بوده است که در زمان آزمون از دفترچه عکس گرفته است و در عرض چند دقیقه دستگیر شد. دو نفر در استان های جنوبی ابزار تقلب داشتند و یک نفر در غرب کشور قصد عکس از دفترچه داشت که دستگیر شدند. آمار ۴ نفر در مقابل چند هزار نفر سال های گذشته نزدیک صفر است.

 

پورعباس اظهار داشت: امروز که روز برگزاری آزمون گروه علوم تجربی است روز سختی است و تمامی اقدامات حفاظتی در شدیدترین وضعیت خود اجرا می شود. آمادگی کامل در این زمینه در تمام لایه های حفاظتی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل
  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • کنکور هنر ۱۴۰۳ + تاریخ، زمان برگزاری و تعداد سوالات
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • آمادگی شهرستان خاتم در برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری