Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@00:55:53 GMT

کرایه حمل گندم ۳۰درصد بالا رفت

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۷۰۸۷

کرایه حمل گندم ۳۰درصد بالا رفت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، عطاء الله هاشمی با اشاره به افزایش هزینه کمباین برداشت گندم، گفت: این کمباین‌ها سالانه براساس شاخص‌هایی که دارند از جمله نرخ تورم قیمت‌ها را افزایش می‌دهند که البته افزایش معقول آن نیز مورد قبول کشاورزان است. کمباین‌هایی که تحت نظر اتحادیه کمباین داران کشور فعالیت می‌کنند، افزایش نرخ کنترل شده و طبق ضوابط دارند اما کمباین‌هایی که خارج از این مجموعه هستند در مناطق مختلف کشور، به طور خودسرانه قیمت‌ها را بالا می‌برند و برای تولیدکنندگان ایجاد مشکل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: در این زمینه مشکل داریم و تعداد کمباین‌های موجود جوابگوی تولید نیست. حداقل باید میزان کمباین‌های برداشت ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر از چیزی باشد که الان وجود دارد تا کشاورزان با مشکل مواجه نشوند.

هاشمی افزود: کارخانجات داخلی توان تولید این میزان کمباین را ندارد و انحصاراتی که در داخل ایجاد شده بحث واردات را با مشکل مواجه کرده به طوری که در حال حاضر بسیاری از افراد هستند که پولشان بیش از شش ماه است نزد کارخانجات یا سیستم دولتی مانده و هنوز نتوانستند کمباین خود را تحویل بگیرند.

وی با اشاره به افزایش هزینه حمل نیز افزود: طی حدود ۲ الی ۳ ماه گذشته کرایه حمل حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و در برخی مناطق کشاورزان ناچار هستند گندم تولیدی خود را از مزرعه به محل تحویل ببرند و این افزایش قیمت حمل به کشاورزان فشار وارد می‌کند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت بیش از ۹۲ درصد مطالبات گندمکاران، گفت: در حال حاضر تسویه مطالبات کشاورزان گندمکار به روز شده و مطالبات حداکثر طی یک هفته تسویه می‌شود.

هاشمی اظهار امیدواری کرد که روند پرداخت مطالبات تا پایان فصل برداشت به همین شکل بماند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور با بیان اینکه خرید گندم در حال حاضر از ۴.۵ میلیون تن گذشته است، گفت: پیش بینی می‌کنیم بیش از ۱۰ میلیون تن گندم طی سالجاری از کشاورزان کشور خریداری شود.

پربیننده ترین اتفاق عجیب در بازار گوشت کشور ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰یورو به کشور عدم بازگشت ارز در پی فاصله نرخ نیما و آزاد/ اسامی صادرکنندگان متخلف منتشر شود جدیدترین اخبار از واردات گوشی موبایل بالای 300یورو برخورد با صادرکنندگان متخلف از امروز آغاز می‌شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بخش خصوصی تورم کشاورزان گندمکاران حمل گندم قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زاراعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند