Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@20:43:50 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۷۲۵۶

پنج رویداد جهان

قرنطینه خانگی بولسونارو رئیس‌جمهوری جنجالی برزیل که به‌دلیل بروز علائم بیماری «کووید19» مورد آزمایش قرار گرفته است ادعای رسانه‌ها درباره بیماری اش را رد کرد اما به قرنطینه خانگی رفت. «ژایر بولسونارو» که برای دومین بار از زمان شیوع کرونا آزمایش کرونا داده است پس از انتشار شایعات بیماری اش به میان هوادارانش در محوطه کاخ ریاست جمهوری آمد و گفت: «من به تازگی تست داده‌ام و نمی‌توانم خیلی به شما نزدیک شوم،البته اسکن ریه‌ام نشان داده است که ریه هایم پاک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
» دفتر رئیس جمهوری با اشاره به قرنطینه خانگی بولسونارو، وضعیت سلامت او را مثبت ارزیابی کرد. ---   امریکا مدعی شد در حالی که آمار مبتلایان به کووید19 در ایالات متحده امریکا هر روز بیشتر می‌شود و از مرز سه میلیون نفر هم گذشته است، سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی تعجب آور ادعا کرد، امریکا رهبری جهانی مبارزه با کووید19 را در دست دارد. یک روز قبل از این ادعا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا هم ادعا کرده بود، دولتش توانسته در مبارزه با کووید 19 پیروز شود. ترامپ در روزهای اخیر هم ادعا کرده بود، 99 درصد موارد ابتلا به کووید 19 در امریکا «کاملاً بی‌خطر» است در حالی که شمار جان باختگان این بیماری در ایالات متحده چیزی نمانده که به 130 هزار نفر برسد. ---

اثبات فساد مالی پسران رئیس جمهوری

دادستانی امریکا، پسران «ریکاردو ماتینلی»، رئیس جمهوری سابق پاناما را به اتهام رشوه و پولشویی در پروژه‌های ساختمانی برزیل مجرم شناخت؛ در این پرونده که با شکایت سازمان فدرال امریکا به جریان افتاده بود «لوییس انریکه مارتینلی» 38 ساله و «ریکاردو مارتینلی» 40 ساله که برای استرداد به امریکا تحت تعقیب پلیس گواتمالا بودند هنگام فرار به پاناما دستگیر شدند.

---

محاکمه  به جرم جاسوسی برای چین

دو نفر از کارکنان بازنشسته سازمان اطلاعات فرانسه روز دوشنبه به اتهام جاسوسی برای چین پشت درهای بسته محاکمه شدند. مقامات فرانسوی از بیان جزئیات محاکمه این دو نفر امتناع کردند اما برخی رسانه‌ها به نقل از منابع آگاه نوشتند، دو متهم به 15 سال حبس محکوم خواهند شد.   --- آخرین آمار کرونا در جهان آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا ساعت 16 امروز به 11 میلیون و 769 هزار و 618 نفر رسید. آمار قربانیان نیز 541 هزار و 488 نفر بود. امریکا همچنان در صدر آمار مبتلایان و قربانیان است. براساس آمار منتشر شده، تا ظهر امروز 3 میلیون و 41 هزار و 129 نفر در این کشور به کووید19 مبتلا شده و 132 هزار و 993 نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. پس‌‌ از امریکا، برزیل با یک میلیون و 626 هزار و 71 نفر مبتلا و 65 هزار و 556 قربانی در مقام دوم مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارد. هند نیز با 722 هزار و 7 مبتلا و 20 هزار و 185 قربانی در جایگاه سوم جدول مبتلایان به کرونا در جهان نشسته است. در رتبه چهارم هم روسیه ایستاده که 964 هزار و 230 مبتلا و 10 هزار و 494 قربانی کووید19 دارد. پرو هم در رده پنجم جدول کرونایی با 305 هزار و 703 مورد ابتلا و 10 هزار و 722 قربانی قرار دارد.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک| هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳

آمار بیشترین هزینه‌های نظامی در سال ۲۰۲۳ را مشاهده کنید. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، آمار بیشترین هزینه‌های نظامی در سال 2023 به ترتیب آمریکا (916 میلیون دلار)؛ چین ( 296 میلیون دلار) و روسیه ( 109 میلیون دلار) در صدر جدول قرار دارند.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • اینفوگرافیک| هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان