Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@02:15:33 GMT

رشد ۷۳ درصدی تولید آلومینیوم در کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۷۲۹۱

رشد ۷۳ درصدی تولید آلومینیوم در کشور

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایمیدرو در سه ماه بهار ۹۹ تولید شمش آلومینیوم از ۱۰۱.۱ هزار تن فراتر رفت. تولید آهن اسفنجی به ۸.۲ میلیون تن رسید و رشد ۱۲ درصدی را به ثبت رساند.

همچنین تولید فولاد خام نیز طی این مدت با رشد هشت درصدی، از ۵.۷ میلیون تن عبور کرد. علاوه بر این تولید محصولات فولادی شرکت‌های بزرگ نیز از رشد بی نصیب نماند و با رشد یک درصدی به ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن رسید. در این مدت تولید گندله سنگ آهن به ۱۱.۲ میلیون تن رسید که ۲ درصد بیش از رقم سه ماهه بهار ۹۸ بود.

از سوی دیگر تولید کاتد مس با تولید بیش از ۶۹ هزار تن، رشد ۲ درصدی را به دست آورد. استخراج سرب و روی نیز با رشد ۲ درصدی به بیش از ۲۱۱ هزار تن رسید.

آلومینیوم و مس در بالای جدول رشد تولید خرداد

عملکرد تولید شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی طی خرداد امسال حاکی از رشد تولید محصولاتی همچون آلومینیوم، مس کاتد، آهن اسفنجی، شمش فولاد و گندله دارد. در بین این محصولات بیشترین جهش تولید در حوزه‌های آلومینیوم (۷۳ درصد) و کاتد مس (۱۶ درصد) به ثبت رسیده است. طی مدت یاد شده، میزان تولید شمش آلومینیوم به ۳۶.۰۲۵ تن و کاتد مس به ۲۵.۸۲۰ تن رسید.

همچنین آهن اسفنجی (تولید ۲ میلیون و ۶۶۱ هزار تن) و شمش فولاد (یک میلیون و ۹۴۶ هزار تن) طی این مدت به ترتیب از رشد ۱۶ و ۸ درصدی برخوردار بوده است. شرکت‌های بزرگ نیز طی خردادماه امسال موفق به تولید ۴ میلیون و ۷۹ هزار تن گندله شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۸ درصدی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید فولاد آلومینیوم میلیون تن تن رسید هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

کد خبر 6096428

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • خلجی: بانی اصلی تورم ۶۰ درصدی مدعی تورم شده است
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران