Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:53:34 GMT

یک‌هزارو ۶۶۲ هسته همیار سلامت در زنجان تشیکل شد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۷۵۸۴

یک‌هزارو ۶۶۲ هسته همیار سلامت در زنجان تشیکل شد

خدابخش مرادی نافچی روز سه شنبه در ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا در خصوص تشکیل همیاران سلامت در سطح استان افزود: بر این اساس ۷۰۶ هسته همیار سلامت در شهرستان زنجان و ۱۶ هسته همیار سلامت توسط جمعیت هلال احمر تشکیل شده که با نصب چادر در نقاط مختلف متراکم شهری در حال اطلاع‌رسانی هستند.

وی اضافه کرد: سایر هسته‌های همیار سلامت در این شهرستان در کتابخانه‌ها، بازار، کانون‌های فرهنگی و هنری، کارخانجات، اتوبوسرانی، واحدها و مراکز تجاری، احزاب، خانه کارگر، هیات های مذهبی و ورزشکاران تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مرادی نافچی با اشاره به تشکیل ۳۵۳ هسته همیار سلامت در شهرستان ابهر نیز ادامه داد: این هسته ها در مناطق روستایی، اصناف، دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم‌نهاد، واحدهای تولیدی و در مجموعه بسیج نیز بسیج هیات ‌های مذهبی و ورزشی، بسیج دانشجویی و دانش‌آموزی، اصحاب رسانه و امداد و نجات تشکیل شده و خدمات رسانی خواهند کرد.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام گرفته  ۸۴ هسته همیار سلامت در شهرها و روستاهای شهرستان ماهنشان با ترکیب دهیار، بسیج، خانه بهداشت و شورا  و ۷۱ هسته همیار سلامت نیز در بخش‌های مرکزی و حلب شهرستان ایجرود تشکیل شده است.

مرادی  با بیان اینکه ۱۲۵ هسته همیار سلامت در نقاط روستایی، اصناف، دستگاه‌های اجرایی، کارخانجات و شهرداری‌ شهرستان طارم تشکیل شده است، اظهار داشت: ۴۴ هسته همیار سلامت نیز در حوزه خیرین، روستایی، جوانان شهرستان سلطانیه تشکیل شده است.

وی با اشاره به تشکیل ۱۰۹ هسته همیار سلامت در شهرستان خرمدره نیز اضافه کرد: این هسته در ۳۳ تشکل مردمی، ۲۵ تشکل روستایی، ۱۰ هسته اصناف، ۲۰ کارخانجات و ۴۰ اداره تشکیل شده است.

این مسؤول ادامه داد: در شهرستان خدابنده نیز ۱۷۰ هسته همیار سلامت در روستاها با ترکیب شورا، دهیار، بهورز، بسیج و در شهر با ترکیب شهردار، شورا، بسیج و مرکز بهداشت تشکیل شده که اقدامی مهم در خصوص بیماری کرونا است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: طی روز گذشته براساس ارزیابی‌های انجام شده تشکیل هسته همیار سلامت در شهرستان‌های این استان تاکنون نتایج خوبی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد، تشکیل بیشتر این همیاران سلامت در شهرستان‌ها به فرهنگ سازی پیشگیری از بیماری کرونا در این استان منتهی شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.

برچسب‌ها کرونا استانداری زنجان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استانداری زنجان بهداشت و سلامت کرونا استانداری زنجان بهداشت و سلامت تشکیل شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، و دسترسی اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، اولین نشست هماهنگی روسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با هدف هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی برای ارتقاء سلامت و امنیت غذایی مردم با میزبانی وزرات کشور برگزار شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در این نشست سردار بکایی جانشین رئیس قرارگاه جهادی وزارت کشور، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و روسای 38 دستگاه اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی حضور داشتند.

در این نشست دکتر محمد اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد که تامین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری به دبیر خانه جهت گزارش به رییس جمهور ارسال کنند.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص تاکید ویژه به امنیت غذایی و تامین غذای سالم برای مردم کشور، اظهار داشت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگسازی برای تغذیه سالم است.

همچنین در این نشست در خصوص موضوعات مهم دبیرخانه از جمله نان کامل، نظارت بر مصرف آفت کش‌ها و سموم در بخش کشاورزی، جمعیت و باروری، سلامت خانواده و نظام ارجاع، خدمات پیشگیری و درمان برای کودکان زیر هفت سال کشور (شامل واکسیناسیون کودکان، رشد و تکامل، اهمیت تغذیه با شیر مادر، مکمل-یاری در کودکان)، توجه به بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان ها از منظر پیشگیری و درمان اشاره و به اهمیت همکاری فرابخشی و بین بخشی در این خصوص تاکید گردید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • رقابت ۲ هزارو ۵۰۰ داوطلب رشته ریاضی فیزیک در آذربایجان غربی
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه