Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:34:48 GMT

آمریکا رسماً از سازمان بهداشت جهانی خارج شد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۸۱۱۲

آمریکا رسماً از سازمان بهداشت جهانی خارج شد

یک سناتور ارشد آمریکایی اعلام کرد که دولت این کشور رسماً از سازمان بهداشت جهانی خارج شده و رئیس‌جمهور آمریکا طی اطلاعیه‌ای این اقدام را به اطلاع کنگره رسانده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سناتور «باب منندز» عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز سه‌شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که دولت ترامپ خروج رسمی آمریکا از سازمان بهداشت جهانی را به اطلاع کنگره رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناتور باب منندز در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: «کنگره اطلاعیه‌ای را دریافت کرده است که نشان می‌دهد رئیس‌جمهور ایالات متحده [دونالد ترامپ] رسماً ایالات متحده را در بحبوحه یک همه‌گیری [کرونا] از سازمان بهداشت جهانی خارج کرده است.»

وی افزود: «اینکه واکنش ترامپ به شیوع کووید-19 را سردرگم و غیرمنسجم بنامیم، حق مطلب را ادا نمی‌کند. این کار [خروج از سازمان بهداشت جهانی] از منافع و جان آمریکایی‌ها حفاظت نمی‌کند، بلکه آمریکایی‌ها را بیمار و تنها باقی می‌گذارد.»

دونالد ترامپ در اواخر ماه مه (اوایل خردادماه) اعلام کرده بود که ارتباط کشورش با سازمان بهداشت جهانی را قطع خواهد کرد و سهم آمریکا از بودجه سازمان بهداشت جهانی از این پس پرداخت نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا بارها بدون ارائه هرگونه شواهد و مدارکی مدعی شده است که دولت چین با همکاری سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا را برای مدتی پنهان کرده است.

موضع سازمان بهداشت جهانی درباره اطلاع در خصوص شیوع ویروس کرونابولسونارو همانند ترامپ سازمان بهداشت جهانی را تهدید کردموج انتقادات جهانی از قطع ارتباط آمریکا با سازمان بهداشت جهانیواکنش اتحادیه اروپا به قطع همکاری آمریکا با سازمان بهداشت جهانیانتقاد پلوسی از تصمیم ترامپ برای قطع همکاری با سازمان بهداشت جهانیواکنش روسیه به تصمیم ترامپ برای قطع رابطه واشنگتن با بهداشت جهانیآلمان: تهدیدات ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی غیرمسئولانه استگاف ترامپ در نامه به سازمان بهداشت جهانی

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کووید-19 ویروس کرونا دونالد ترامپ کشور آمریکا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کووید 19 ویروس کرونا دونالد ترامپ کشور آمریکا بیماری کووید 19 ویروس کرونا دونالد ترامپ اخبار آمریکا سازمان بهداشت جهانی سازمان بهداشت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آژانس فرانس پرس امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) از حکم دادگاه نیویورک برای جریمه ترامپ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا در جریان محاکمه اش در نیویورک به دلیل اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه شده است.

قاضی دادگاه نیویورک، امروز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا را به پرداخت ۹ هزار دلار جریمه محکوم کرد و اخطار داد که تداوم نقض ممنوعیت صحبت درباره دادگاه، می‌ تواند منجر به بازداشت او شود.

بر اساس دستور قاضی «خوان مرچان» دونالد ترامپ اجازه ندارد هرگونه حمله کلامی علیه شاهدان، اعضای هیأت منصفه یا کارکنان دادگاه و نزدیکان آن‌ ها انجام دهد.

«مرچان» به ازای هر مورد نقض این دستور، هزار دلار جریمه برای ترامپ در نظر گرفت و دستور داد ۷ نوشته او که «توهین‌ آمیز» بود از شبکه اجتماعی تروث‌سوشال و وب‌ سایت کارزار تبلیغاتی او حذف شود.

قاضی مذکور هنگام صدور این حکم گفت: بدین وسیله، به متهم هشدار داده شد که دادگاه تداوم نقض آگاهانه دستورات قانونی‌ اش را نمی‌ پذیرد و اگر ضروری و مناسب بداند، بازداشت تنبیهی اعمال خواهد کرد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی در سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده است.

کد خبر 6093570

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود