Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@16:28:32 GMT

از شایعه تا واقعیت پوست کنی درختان جنگل های ورزقان

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۸۱۷۴

از شایعه تا واقعیت پوست کنی درختان جنگل های ورزقان

آیا درختان جنگل های ورزقان پوست کنی شده است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان بعد از انتشار تصاویری مبنی بر پوست کنی هزاران اصله درخت در جنگل‌های ورزقان، ماموران محیط زیست، منابع طبیعی خبرنگار فارس در ورزقان و متعمد محلی به محل مورد نظر اعزام شدند.

علی قنبری رئیس حراست اداره کل منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بعد از انتشار تصاویری از پوست کنی درختان جنگلی که به منطقه حفاظت شده دیزمار در شهرستان ورزقان اشاره داشت، بلافاصله با دستور مدیرکل منابع طبیعی صبح اول وقت به محل مورد نظر اعزام شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی قنبری گفت: از صبح امروز با حضور ماموران محیط زیست و منابع طبیعی ورزقان و همچنین بازرس اداره کل منابع طبیعی در منطقه حفاظت شده دیزمار شهرستان ورزقان حضور یافته و با جنگل گردشی گسترده در پی درختان آسیب دیده بودیم.

وی که مشاوره مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان شرقی است ادامه داد: در حدود ۷ ساعت جنگل گردشی کل اطراف روستای کلم انجام شد و هیچ گونه پوست کنی درختان در این محل یافت نشد.

رئیس حراست اداره کل منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: با توجه به تصاویر انتشار یافته در کانال‌های محلی که به جنگل‌های روستای کلم انتساب داده شده است، محل داش‌باشی به طور دقیق بررسی شد و خوشبختانه توده جنگلی روستای کلم از نوع بلوط بوده و تصاویر انتشار یافته از نوع درختان جوان ممرز است.

قنبری افزود: از آنجا که این جنگل‌ها از مناطق حفاظت شده هست، دائما از سوی محیط زیست و منابع طبیعی نظارت می‌شود.

ادعای کانال انتشار دهند تصاویر در این محل مشاهده نشد، با هماهنگی‌های صورت گرفته با دادستان استان و دادستانی شهرستان ورزقان مقرر شد انتشار دهندگان تصاویر در روستای کلم حضور یافته و محل مورد نظرشان را شناسایی کنند تا برخورد قانونی با تخریب کنندگان محیط زیست انجام شود.

مشاوره مدیرکل منابع طبیعی متذکر شد: خبر پوست‌کنی و آسیب به هزاران درخت در جنگل‌های ورزقان آنچنان بزرگ است موجب تشویش اذهان عمومی شده و اگر خبر کذب باشد، انتشار دهندگان تصاویر باید پاسخگو باشند.

 

انتهای پیام/60006

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست پوست منابع طبیعی شایعه خاروانا خبرگزاری فارس فارس تبریز دیزمار حنگل ارسباران اهر هوراند کلیبر کل منابع طبیعی روستای کلم محیط زیست پوست کنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عزیزاله ملکی با اشاره به اینکه زمین‌خواری تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی بوده و جرم است، اظهار کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است.

وی از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از مناطق شهرستان تالش و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و گفت: مأموران انتظامی پس از انجام تحقیقات به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به آدرس محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، این فرد ۱۳ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده است، افزود: در این خصوص متهم ۴۵ ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی با اعلام اینکه با حکم قضائی و به استناد قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش این اراضی را ۱۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار ملکی در پایان به رصد دقیق و اشرافیت بالای پلیس بر اقدامات غیرمجاز و مجرمانه متصرفان اراضی ملی اشاره کرد و بیان‌داشت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 6097354

دیگر خبرها

  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • شیرجه در سرسبزی طبیعت با سفر به این مکان‌ها
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک/ واکاوی پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه دروغ درباره جامعه مسلمانان ژاپن
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • از شایعه تا واقعیت عضویت پدر مهران غفوریان در ساواک
  • پدر مهران غفوریان افسر ارشد ساواک بود؟ | واکنش فوری ستاره سینما و تلویزیون به یک شایعه فراگیر درباره پدرش