Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این نشست که شامگاه سه‌شنبه در آستانه هجدهم تیرماه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، با حضور فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان، نویسندگان و دانشجویان این رشته برگزار شد، نهادهای تاثیرگذار ادبیات کودک ایران معرفی شدند.

انجمن انگشت جادویی، در سال ۸۳ به سرپرستی احمد اکبرپور نویسنده حوزه ادبیات کودک آغاز به کار کرد، یک سال بعد هسته مرکزی این انجمن ۱۰ زن نویسنده بودند که همگی موفقیت‌هایی در زمینه انتشار آثارشان کسب کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انجمن ظرف مدت ۱۷ سال اخیر فعالیت‌هایی اجرایی باهدف پیشبرد ادبیات کودک و نوجوان برگزار کرده است که از جمله آنها می‌توان به برگزاری چهار دوره جشنواره کشوری و یک دوره جشنواره بین‌المللی داستان انگشت جادویی، جشنواره منطقه‌ای ادبیات کودک شیراز، برگزاری همایش مادر قصه کودک با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس و نیز مدیریت پنل همایش‌های حوزه نویسندگی کودک اشاره کرد.

افزون بر این، این انجمن با برگزاری نشست‌های ادبی، کارگاه‌های داستان‌نویسی، جمع‌آوری کتاب برای گروه‌های مختلف و هم‌افزایی با مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز در این حوزه پیشگام است.

اهدای۶۰ هزار جلد کتاب کودک رهاورد تور کتاب

در این آیین، یکی از فعالان انجمن تور کتاب کودک به معرفی فعالیت‌های این نهاد پرداخت و با بیان اینکه این گروه مردم‌نهاد در مدت هفت سال، با همکاری ۲۲۰ عضو، ۲۳ تور کتاب را در جای‌جای کشور برگزار کرده است، بیان داشت: در هر تور کتاب به همه کودکان دبستانی و معلمان در بیش از ۱۵۰ روستا ۲ جلد کتاب هدیه داده شده است و افزون بر این ۴۵ کتابخانه با عنوان "سیب‌ دانش" به همت این نهاد تاسیس شده که هفت واحد آن کتابخانه عمومی و ۳۸ واحد کتابخانه آموزشگاهی بوده است.

اسماعیل آزادی افزود: فراهم‌آوردن امکان مطالعه برای کودکان در بیش از ۵۰ روستا، ایجاد ۹ کتابخانه چمدانی برای دانش‌آموزان عشایری و در مجموع اهدای ۶۰ هزار جلد کتاب به دانش‌آموزان مدارس روستایی و عشایری و کتابخانه‌های آنها در استان‌های قزوین، گیلان، لرستان، سیستان‌ و بلوچستان، فارس، خوزستان، هرمزگان، خراسان، کرمانشاه، گلستان و کرمان اهدا شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر ۴۸ واحد کتابخانه، ۲ واحد کافی‌نت نیز برای ۲ کتابخانه معلم کلایه و رازمیان در منطقه الموت قزوین با هفت دستگاه رایانه و مودم نیز برپا شده است.

به گفته این فعال حوزه کتابخوانی، برای همه کتابخانه‌ها دستکم یک دستگاه رایانه نیز اهدا شده است.

موزه عروسک‌های ملل، گوینده قصه‌های جهان

در این نشست، همچنین میترا کیان‌بخت نویسنده داستان کودک به معرفی موزه عروسک‌های ملل که در تهران واقع است، پرداخت و بیان داشت: عروسک‌ها نماد فرهنگ عامه هستند و دربرگیرنده وجوه عمومی هر کشورند و می‌توانند قصه‌های صاحبان و سازندگان خود را شرح دهند.

وی، با بیان اینکه موزه عروسک‌ها دریچه‌ای به فرهنگ ایران است، گفت: یک هزار عروسک فرهنگی از ۸۰ کشور از سراسر جهان در این موزه وجود دارد. 

این فعال حوزه ادبیات کودک و نوجوان افزود: عروسک‌های این موزه خصوصی ظرف ۲۵ سال از سراسر جهان جمع‌آوری شده است و زمینه بسیار خوبی را در زمینه‌های تاریخ، ادبیات، قصه‌گویی، کتاب و ساخت عروسک فراهم ساخته است.  

آموزش فلسفه به کودکان، اندیشه‌ورزی را در آنان تقویت می‌کند

فرشته حکمت، دیگر فعال حوزه ادبیات کودکان به معرفی فلسفه برای کودکان پرداخت، وی فلسفه برای کودکان را برنامه‌ای معرفی کرد که به پرورش قدرت استدلال و قضاوت کودکان می‌پردازد و زیرمجموعه برنامه‌های بهبود تفکر است که در دهه‌های گذشته برای ایجاد تغییر در نظام آموزشی تدوین شده است و به معنای پرسشگری کودکان برای محافظت از تفکر خلاق آنهاست.  

وی، با اشاره به اینکه رابطه انسان با قصه رابطه‌ای تنگاتنگ است، اظهار داشت: قصه، کار و حرفه‌ای ویژه افراد خاص نیست؛ بلکه هر زندگی و هر قصه را می‌توان به پرسش گرفت، از سوی دیگر گفت ‌و گو در باره قصه‌ها باعث می‌شود در اندیشه‌هایمان تجدیدنظر کنیم.

حکمت، با تاکید بر اهمیت استوار کردن آموزش بر قصه‌ بیان داشت: کودکان ذاتاً فیلسوف و قصه‌گو هستند و آموزش فلسفه به کودکان می‌تواند اندیشه‌ورزی را در آنان تقویت کند.

جام باشگاه‌های کتابخوانی و تشویق به خوانش

فاطمه فروتن، نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان فارس نیز به معرفی برنامه‌ جام باشگاه‌های کتابخوانی پرداخت و از این طرح به عنوان راهکاری پیشرو برای راه‌اندازی و فعال‌سازی باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور نام برد.

وی اضافه کرد: باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، حاصل مشاهده‌ آنها و رسیدن به شناختی از روش‌ها و علایق فردی و اجتماعی آنان است.  

فروتن بیان داشت: کودکان و نوجوانان امروز از فعالیت در فضاهای جمعی و شبکه‌ای لذت می‌برند و دوست دارند هویت خود را در این اجتماعات به اثبات برسانند و از هر شکل رقابت در سطوح استانی، ملی و جهانی استقبال می‌کنند و از این رهگذر می‌توان دسترسی خوب کودکان و نوجوانان به رسانه‌های جدید را فراهم کرد.

این فعال حوزه ادبیات کودک و نوجوان افزود: باوجود آنکه امروز کودکان و نوجوانان را اسیر فناوری معرفی می‌کنند، کنجکاوی‌های آنها و جست و جو برای یافتن تجربه‌ها و معناهای جدید هنوز زنده است و این طرح با بهره‌گیری خلاقانه از زیرساخت‌های موجود می‌تواند در هر شرایط جغرافیایی و بسته به شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مختلف، بازطراحی و اجرا شود.

به گفته این پژوهشگر، هم اکنون چهار هزار و ۴۵۲ باشگاه در شهرها و ۱۰۲ باشگاه در روستاها تشکیل شده است که بیش از ۵۰ هزار نفر عضو دارد که می‌توانند از خدماتی همچون تخفیف ۵۰درصدی خرید کتاب کودک، بهره‌مندی از فهرست‌های معرفی آثار برتر کودک و نوجوان، نامه‌نگاری با نویسنده مورد علاقه خود و تهیه فیلم کوتاه با موضوع کتاب از خدمات عضویت در این باشگاه‌ها استفاده کنند.

همچنین در ادامه این نشست، به معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان نهاد فعال در این حوزه پرداخته شد و کارشناس فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به رویدادهای اخیر درباره تملک و تخریب مرکز شماره یک این کانون در شیراز واکنش نشان داد.

اعظم ایزدی بیان کرد: مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز، به عنوان نخستین مرکز تخصصی کودک و نوجوان در سال ۴۶ خورشیدی راه‌اندازی شد و افزون براینکه نخستین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در فارس به شمار می‌رود بیش از نیم قرن است که در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی خدمات تخصصی ارائه می‌کند.

وی، با اشاره به اینکه از آغاز دهه ۹۰زمزمه‌هایی مبنی بر تخریب این مجموعه به گوش رسیده است‌، گفت: با آنکه هم‌اکنون بنا بر مطالبه عمومی، تخریب این ساختمان فعلا منتفی شده است، ضروری است این ساختمان با وضعیت کنونی حفظ شود و به موزه کودکی، خانه عروسک‌ها و مکانی برای اجراهای هنری و ادبی بدل گردد.

"یکشنبه‌های داستان"، پیونددهنده ادبیات و نمایش

هنرمند حوزه نمایش و برگزار کننده "یکشنبه‌های داستان" در شیراز، گفت: پیوند خوبی باید بین ادبیات و هنرهای نمایشی باشد از همین رو در سال ۹۴ برای معرفی کتاب در دانشگاه شیراز تصمیم گرفتیم آن کتاب را به‌صورت نمایشی اجرا کنیم.

احسان آذرمان ادامه داد: برنامه‌ یکشنبه‌های داستان، پیرو همین برنامه آغاز شد و مورد حمایت نویسندگان حوزه کودک و نوجوان شیراز قرار گرفت.

در سال ۹۸ نشان اول انگشت جادویی به مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز به پاس فعالیت‌های مستمر در حوزه ادبیات کودکان اهدا شد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در هفتصد و هفدمین نشست خود بنا بر پیشنهاد شورای فرهنگی عمومی، هجدهم تیرماه را به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان ثبت کرد.
این روز مصادف است با سالروز درگذشت مهدی آذریزدی در سال ۱۳۸۸. آذریزدی جایزه یونسکو و نیز جایزه سلطنتی کتاب سال را پیش از انقلاب اسلامی دریافت کرده بود و سه عنوان از کتاب هایش نیز توسط شورای کتاب کودک به‌عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب شده بود. او در سال ۱۳۷۹ به سبب نگاشتن داستان‌های قرآنی و دینی، "خادم قرآن" شناخته شد.
پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران بیش از ۵۰ سال برای بچه‌های خوب ایران، قصه‌های خوب نوشت.
تاکنون حدود ۳۰ عنوان کتاب از آذریزدی منتشر شده ‌است از جمله، قصه‌هایتازه از کتاب‌های کهن، گربه ناقلا، گربه تنبل، مثنوی برای بچه‌ها، مجموعه قصه‌های ساده و تصحیح مثنوی برای بزرگسالان، حکایت منظومی به نام شعر قند و عسل و ۲ کتاب آموزشی به نام خودآموز عکاسی و خودآموز شطرنج.

این نویسنده سخنکوش حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان در هجدهم تیرماه سال ۱۳۸۸ در سن ۸۷ سالگی در بیمارستان آتیه تهران درگذشت و در نزدیکی محل زندگیاش در یزد به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها ادبیات کودک و نوجوان شیراز نویسنده فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان شیراز نویسنده فارس ادبیات کودک و نوجوان شیراز نویسنده فارس حوزه ادبیات کودک و نوجوان باشگاه های کتابخوانی کودکان و نوجوانان انگشت جادویی فعال حوزه کتاب کودک باشگاه ها عروسک ها تور کتاب اهدا شد قصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیماران خاص در کرمانشاه

جام جم آنلاین؛ مسئول بیماران خاص استان کرمانشاه به موانع، مشکلات و نیازهای مختلف بیماران خاص استان و وعده های داده شده و انجام گرفته مسئولان برای رفع این مشکلات اشاره کرد و از نمایندگان مجلس خواست مصوبه جلوگیری از ورود دستگاه‌های دیالیز وارداتی به کشور را اصلاح کنند.

حسین بیگلری با اشاره به افزایش تعداد بیماران خاص استان در سال گذشته افزود: با توجه به حجم بیماری‌های خاص که در استان شناسایی شده است و همچنین بخشنامه جدید دولت، که بیماری‌های خاص را به ۱۰۸ بیماری افزایش داده است می‌توان نتیجه گرفت که بر تعداد بیماران خاص استان افزوده شده است و این تعداد در سال جدید نیز قطعا افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۴۰ هزار بیمار خاص در استان وجود دارد بنابراین برای اینکه بتوانیم به این بیماران خدمات بهتر ارائه دهیم، برای هر بیماری یک انجمن تشکیل داده‌ایم و اعضای هیات مدیره افرادی با تجربه، متعهد، با سابقه هستند.

وی تاکید کرد: این انجمن‌ها در نقاط مختلف شهر مستقر هستند و دارای دفاتر فعال می‌باشند که بیماران با مراجعه به آن‌ها مشکلات خود را بازگو می‌کنند. اکثر این مشکلات در همان انجمن مرتفع می‌شود و در نهایت مشکلاتی که توسط انجمن‌های مخصوص رفع نشود در شورا مطرح می‌شود تا بتوانیم برای حل آن‌ها برنامه ریزی کنیم.

بیگلری با اشاره به وجود مشکلات متعدد برای بیماران خاص گفت: مهمترین و عمده‌ترین مشکل بیماران خاص استان و کشور به مشکلات دارویی و کمبود برخی داروها باز می‌گردد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه صندوق حمایت از بیماران خاص در اداره بیمه سلامت استان مستقر شده است، خوشبختانه سال گذشته مشکل آنچنانی در زمینه پرداخت هزینه‌های دارویی نداشتیم و بیماران می‌توانستند با ارائه فاکتور در مدت کوتاهی هزینه پرداخت شده خود را پس بگیرند.

مسئول انجمن بیماران خاص استان تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه رفع مشکلات پرداخت هزینه دارویی بیماران خاص، هلال احمر هم توانسته است با بودجه‌های خوبی که با تلاش مدیران این نهاد امدادی دریافت کرده است، بخشی از هزینه‌های بیماران خاص را پرداخت کند و این نشان می‌دهد که دولت در زمینه پرداخت هزینه‌ها تلاش‌های خوبی را انجام داده است.

در بخش تامین دارو مشکل خاصی نداریم، مشکل اصلی معیشت است

مسئول انجمن بیماری‌های خاص استان در ادامه با اشاره به رفع اکثر مشکلات کمبود دارو در کشور افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، انجمن‌ها در حال حاضر مشکل چندانی در زمینه تامین دارو بیماران خاص ندارند و تنها انجمنی که در استان فعال نیست، انجمن دیابت است که در تلاش هستیم با فعالسازی آن مشکلات مربوط به این بیماری را نیز مرتفع کنیم.

وی گفت: مشکل اصلی بیماران خاص و خانواده‌های آنان بحث معیشت است که با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد متاسفانه این مورد فشار مضاعفی را به بیماران وارد می‌کند.

بیگلری تاکید کرد: بسیاری از خانواده‌های بیماران خاص یا کارگر هستند یا کارمند که حقوق دریافتی آن‌ها کفاف زندگی روزمره‌شان را نمی‌دهد و مخارج بیماری نیز بار مضاعفی بر دوش آن‌ها است.

وی افزود: بیمارانی هم داریم که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد هستند که حداکثر در ماه یک میلیون تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود که با این پول نمی‌توانند حتی یک قلم دارو یا یک وعده غذایی مناسب و مقوی را تهیه کنند، بنابراین اگر بهترین دارو را هم به یک بیمار خاص بدهیم وقتی از لحاظ تامین مواد غذایی و ویتامین‌های مورد نیاز نتوانیم نیاز بدن آن‌ها را رفع کنیم با سوءتغذیه روبرو می‌شوند و آن دارو هم تاثیر چندانی نخواهد داشت.

ما بعنوان مسئول انجمن این بیماران موظف هستیم که به گوش مسئولان برسانیم که، واقعا اکثریت این بیماران و خانواده‌های آن‌ها با مشکلات معیشتی روبرو هستند و باید برای وضعیت اقتصادی این مردم چاره‌ای اندیشیده شود وگرنه نه تنها بیماری آن‌ها درمان نخواهد شد بلکه هرساله بر تعداد بیماران خاص افزوده خواهد شد و مخارج بیشتری را برای دولت بهمراه خواهد داشت.

بیگلری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید استاندار از بخش دیالیز بیمارستان امام رضا (ع) گفت: استاندار برای اولین بار از بخش دیالیز این بیمارستان دیدار کرد و در گفتگویی چندساعته پای درد و دل و مشکلات این بیماران نشست که روحیه بسیار زیادی به این بیماران و انگیزه مضاعفی برای پرسنل درمان این بخش ایجاد کرد که امیدواریم این بازدیدها تداوم داشته باشد و مسئولان ارشد استان از بخش‌های دیگر بیماران خاص بازدید کنند تا بتوانند با مشکلات آن‌ها از نزدیک آشنا شوند.

وی افزود: استاندار کرمانشاه وعده داد یک قطعه زمین با کاربری درمانی را در اختیار مرکز دیالیز نوبهار قرار دهند تا بتوانند با توسعه این مرکز به بیماران بیشتری خدمات ارائه دهند.

بیگلری با اشاره به اینکه مرکز دیالیز نوبهار یک مرکز خصوصی است گفت: با هماهنگی‌های بعمل آمده با بیمه سلامت، خوشبختانه هزینه ارائه خدمات به بیماران کلیوی در این مرکز توسط دولت و بیمه سلامت پرداخت می‌شود بنابراین این مرکز نیز بعنوان بازوی توانمند انجمن بیماران کلیوی استان خدمات مناسبی را به بیماران ارائه می‌دهد.

۲۱۰ بیمار دیالیزی در سال گذشته اضافه شد

مسئول انجمن بیماران خاص استان از پیوند کلیه ۴۰ بیمار کرمانشاهی در سال گذشته خبر داد و افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته توانستیم برای ۴۰ نفر از بیماران در نوبت دریافت کلیه استان پیوند انجام دهیم که از این تعداد ۱۸ مورد در خود استان پیوند انجام گرفت و ۲۲ مورد نیز در تهران عمل پیوند کلیه را انجام دادند.

۴۰ بیمار کرمانشاهی پیوند کلیه انجام دادند

وی تصریح کرد: با وجود اینکه ۴۰ پیوند کلیه انجام گرفت اما متاسفانه ۲۱۰ مورد دیالیز به بیماران کلیوی استان اضافه شده که از افزایش ۱۷۰ نفری به بیماران دیالیزی حکایت دارد و این در حالی است که هیچ دستگاه دیالیزی به دستگاه‌های موجود در استان اضافه نشده است و اکثر دستگاه‌های سطح استان فرسوده هستند و کیفیت دیالیز مناسبی ندارند و فرسودگی این دستگاه‌ها عوارض بدی را برای بیماران به همراه دارد.

وی تاکید کرد: امیدواریم مسئولان درمانی و ارشد استان در زمینه تهیه دستگاه‌های جدید دیالیز به استان خصوصا بیمارستان امام رضا (ع) تلاش کنند هرچند وعده‌های خوبی در زمینه تامین اعتبار برای خرید دستگاه‌های جدید از سوی ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان داده شده است و امیدواریم این وعده‌ها عملی شود.

مسئول انجمن بیماران خاص استان با اشاره به اینکه برای بخش دیالیز به دستگاه‌های با کیفیت وارداتی نیاز داریم گفت: متاسفانه با مصوبه اشتباه مجلس، واردات دستگاه‌های دیالیز وارداتی به کشور برای بیمارستان‌های دولتی ممنوع شده است و مراکز دولتی مجبور به خرید محصولات داخلی هستند که متاسفانه دستگاه‌های ساخت کشور کیفیت خوبی ندارند و همین امر می‌تواند بر کیفیت درمان بیماران کلیوی مشکل ایجاد کند و بسیاری از این بیماران از این وضعیت راضی نیستند و امیدواریم نمایندگان مجلس در این زمینه نیز تجدید نظر کنند زیرا جان بسیاری از بیماران کلیوی به کیفیت این دستگاه‌ها بستگی دارد.

اهدا عضو در استان فرهنگ‌سازی شود

بیگلری در بخش دیگری از سخنانش به سنت پسندیده اهدا عضو اشاره کرد و گفت: اهدا عضو در واقع اهدا زندگی به افرادی است که به اعضای حیاتی نیاز دارند و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر اهدا عضو در کشور و به تبع آن در استان کرمانشاه آنچنان که باید جا نیفتاده است و هنوز تعداد بسیار زیادی از مردم با این سنت خداپسندانه و نیکوکارانه آشنایی کافی ندارند که نیاز است که فرهنگ‌سازی شود.

بیگلری تاکید کرد: بعنوان مثال در سال گذشته ۳۴ مرگ مغزی در استان اتفاق افتاد که فقط ۹ مورد اهدا عضو صورت گرفت. و این نشان می‌دهد هنوز تعداد بسیار زیادی از خانواده‌ها با این حقیقت آشنا نشده‌اند که اعضای بدن عزیز فوت شده آن‌ها می‌تواند زندگی را به بیماران نیازمندی که چشم انتظار پیوند عضو هستند و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند زندگی دوباره ببخشد.

بیگلری تصریح کرد: در جلسه‌ای که با استاندار داشتیم در این زمینه صحبت نمودیم که اگر بزرگان و مسئولان ارشد استان پای کار بیایند می‌توانند اهدا عضو را در استان فرهنگ‌سازی کنند و ایشان وعده دادند که در روز ۱۸ اردیبهشت که مصادف است با رمز بیماران خاص و ۳۰ اردیبهشت که روز اهدا عضو است بهمراه معاونین خود فرم اهدا عضو را تکمیل نمایند و رسماً به خانواده بزرگ و نیکوکار اهداکنندگان عضو بپیوندند که این امر می‌تواند فرهنگسازی بسیار مناسبی در این زمینه باشد.

مسئول انجمن بیماران خاص استان در پایان با اشاره به تامین بودجه و کمک به انجمن بیماران خاص و صعب العلاج از سوی نهادهای دولتی تاکید کرد: در زمان استاندار سابق در دولت قبلی مصوب شد که نهادهای مانند شهرداری و پایانه بودجه ثابتی را برای کمک به انجمن در نظر بگیرند، متاسفانه تا کنون این مصوبه اجرا و محقق نشده است و امیدواریم این مصوبه توسط استاندار کرمانشاه عملی شود زیرا با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و تورم کمرشکن، معیشت بسیاری از خانواده‌هایی که بیمار خاص دارند با مشکلات زیادی روبرو شده است و اگر دولت کمک نکند قطعا درمان آن‌ها بی‌نتیجه خواهد بود و حداقل کمک شهرداری و پایانه می‌تواند در اختیار قرار دادن یک یا دو دستگاه اتوبوس بطور دائم و رایگان برای رفت و برگشت بیماران به مراکز دیالیز و مراکز درمانی باشد.

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه