Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در جلسه‌ای که با حضور تشکل‌های بخش دامپروری استان برگزار شد تاکید گردید دامپروری بخش تاثیرگذار در جامعه و یکی از بخش‌های اصلی و مهم تغذیه‌ای کشور است.

او افزود: ۶۵ هزار نفر بهره‌بردار در این بخش مشغول فعالیت هستند و یکی از حلقه‌های مفقوده بخش کشاورزی نظام‌های بهره‌برداری هستند که اگر به خوبی به آن پرداخته شود تولید نیز رونق می‌گیرد و در حال حاضر انتظار دولت از بخش کشاورزی ارزآوری و صادرات است و در شرایط کنونی تامین کالای داخلی مبنی بر اقتصاد مقاومتی یکی از اهداف اصلی این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز بیان داشت: استان دارای بیشترین تنوع دام سبک و سنگین در کشور است و به دلیل اراضی کشاورزی وسیع، وجود رودخانه‌ها، منطقه آزاد و همسایگی با کشور‌های حاشیه خلیج فارس دارای پتانسیل فراوان در این بخش است.

او با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد تولیدات دامی به صورت سنتی و ۹۰ درصد طیور از سوی مرغداری‌های صنعتی تولید می‌شود افزود: ۲۷۰ هزار میلیارد ریال ارزش تولیدات و تأسیسات دامپروری است که در هیچ بخش کشاورزی این هزینه صورت نمی‌گیرد.

نیرومند ادامه داد: با یک برنامه‌ریزی و کار گروهی توانستیم با کمترین تنش اجتماعی خوراک دام را توزیع کرده و کارخانجات خوراک دام را فعال کنیم همچنین قیمت کنسانتره را کاهش داده و سرمایه گذار جدید در استان جذب کردیم که راه اندازی مرغداری صنعتی تخمگذار در مدت ۹ ماه از نمونه‌های بارز این امر است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولیدات دامی جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، زارع زاده در این زمینه اظهار داشت: مراحل اجرای پروژه مرمت بند تغذیه مصنوعی رحیم آباد ابرکوه (مرحله دوم) که از سال 1401 آغاز شده است، در مراحل پایانی به سر می برد. 

وی با بیان اینکه مرمت بند رحیم آباد ابرکوه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: به منظور تکمیل فرایند مرمت این بند، عملیات اجرایی در جناح راست با عنوان مرمت بند رحیم آباد ( مرحله سوم) با انتخاب مشاور و پیمانکار آغاز شده است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد همچنین اظهار داشت:عملیات لایروبی سیل بند دم هفت اردکان و بند تغذیه مصنوعی رودخانه شور ابرکوه نیز شروع شده است. 

زارع زاده در پایان هدف از مرمت و نگهداری بندهای تغذیه مصنوعی استان را افزایش حجم مخزن به منظور کنترل سیلاب و افزایش نفوذ آب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی دانست.

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم