Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران انوشیروان محسنی بندپی عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: تحول در ابعاد مختلف کشور نیازمند توجه به آموزش و پرورش است، باید با نگاه جامع شاهد تعالی نظام آموزش پرورش در سطوح پایه و عالی باشیم.

وی ادامه داد: تحول و تکامل کشور در گرو نوع نگاه به آموزش و پرورش است در این زمینه استان تهران با توجه به شرایط خاص و افزایش تعداد دانش آموزان در هر سال نیازمند توجه جدی در ابعاد مختلف نظیر نیروی انسانی و نهضت مدرسه سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار تهران با توجه به ضرورت شناسایی استعدادهای درخشان، گفت: تحقیق، پژوهش و شناسایی خلاقیت در میان دانش آموزان ضروریست، اگر استعداد دانش آموزان در یک رشته شناخته و پرورش پیدا کند، می تواند در آینده برای حل معضلات کشور اثربخش باشد.

محسنی بندپی اضافه کرد: با ترویج کار به صورت گروهی می توانیم به سمت اقدام و عمل حرکت کنیم.

 وی در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان تهران نیز گفت: ۲۰۰ نفر از هموطنان بر اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده اند.

محسنی بندپی افزود: باید با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی شرایطی فراهم کنیم تا ضمن عبور از پیک ویروس کرونا بتوانیم وضعیت را مدیریت کنیم.

لزوم استفاده از ظرفیت دانش آموزان نخبه برای تحرک بخش صنعت و تولید

همچنین معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: واحدهای تولیدی می توانند از مشاوران جوان نخبه برای پیشبرد تولیدات استفاده کنند و در این زمینه استان به الگویی برای سایر استان ها تبدیل شود.

شکراله حسن بیگی با بیان اینکه  شورای آموزش و پرورش به منزله پارلمان فرهنگی است، افزود: هزینه برای آموزش و پرورش توسط بخش دولتی و خصوصی نوعی سرمایه گذاری درازمدت است اگر به آنها بها دهیم آینده کشور از حیث علمی و اخلاقی افزایش می یابد و قطعا آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند.

وی ادامه داد: اعضای شورای اداری استان در این مسیر باید به آموزش و پرورش کمک کنند، ضمن اینکه نهادینه کردن علم‌آموزی اهمیت زیادی دارد و باید اقدامات فرهنگی برای تعمیق این مفهوم صورت گیرد.

حسن بیگی با بیان اینکه پنج هزارو ٦٥٠ دانش آموز سمپاد (استعداد درخشان) در استان تهران وجود دارد، تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای بین آموزش و پرورش و سازمان صنعت، معدن و تجارت و فنی حرفه ای استان تهران منعقد شود تا مشخص چه تعداد از این افراد می خواهند وارد صحنه شوند تا فرمانداران را ملزم کنیم که در این مسیر همراهی لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا شهر تهران مدارس ویروس کرونا شهر تهران آموزش و پرورش دانش آموزان استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۸۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه

به گزارش جام جم آنلاین تهران، محمد حیدری منش  فرماندار فیروزکوه ضمن قدردانی از اعضای این شورا که در سال گذشته با دغدغه مسائل شورا را دنبال و دستاوردهای خوبی را به همراه داشتند از مدیر آموزش و پرورش شهرستان و کلیه همکاران فرهنگی و تمام کسانی که در راستای اعتلای مسائل آموزش و پرورش در سطح شهرستان زحمات زیادی را متحمل شدند تقدیر و تشکر کرد .

وی در خصوص اقداماتی که باید در سال جدید در این شورا در نظر قرار بگیرد عنوان کرد :ما باید با رویکرد نهادینه سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این مسیر گام برداریم.

حیدری منش اظهار داشت: این اقدامات باید به شکلی باشد که در آینده نه چندان دور در سطح شهرستان دانش آموزانی چند ساحتی در حوزه‌های مختلف اعتقادی، علمی و فرهنگی داشته باشیم که بتوانند برای آینده کشور عزیزمان منشأ تحول و خیر باشند بر این اساس باید در حوزه فرهنگی و اعتقادی برنامه‌های ویژه‌ای در سطح آموزش و پرورش برگزار گردد.

وی در پایان مصوبات این جلسه را که شامل ایجاد کارگروه در جهت نهادینه سازی فرهنگ و اعتقاد، ایجاد کارگروه فرهنگی ذیل شورای آموزش و پرورش با مشارکت مجموعه آموزش و پرورش بسیج و امور مساجد برای حضور فعال تشکل‌های دانش‌آموزی برای نهادینه سازی الگو در دانش آموزان، برگزاری یادواره شهدا دانش آموزان شهرستان در راستای حفظ یاد و خاطره شهدای گرانقدر شهرستاندر راستای الگوسازی برای دانش آموزان بیان داشت.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد