Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 منصور غلامی امروز در پنجمین نشست دانشگاه های بزرگ ایران و روسیه که به صورت مجازی در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: همکاری همه جانبه علمی و تحقیقاتی ایران و روسیه برای توسعه پایدار، شکوفایی و رونق اقتصاد دانشی و تجاری سازی محصولات علمی و فناورانه بسیار حائز اهمیت است.‌

 اخبار اجتماعی- وی افزود: در سال های اخیر شاهد روابط علمی خوبی بین دو کشور ایران و روسیه بودیم و ما اعتقاد داریم ظرفیت های بیشتری برای گسترش این تعاملات وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌ همچنین معتقدیم شرایط خاص حاکم نخواهد نتوانست خدشه ای به همکاری دو جانبه ایران و روسیه وارد کند.

وزیر علوم ادامه داد: امروز در حال سپری کردن دوره همه‌گیری کرونا هستیم؛ اگرچه این ویروس فرصت هایی را برای جامعه علمی ایجاد کرده اما چالش های جدیدی را برای دانشمندان به وجود آورده است.

غلامی در ادامه تصریح کرد: در دوره شیوع کرونا با کاهش فعالیت های میدانی، آزمایشگاهی و کارگاهی مواجه شدیم که این موضوع سبب می شود در توسعه علوم کاربردی مهندسی فناوری به چالش بخوریم.

وی افزود: چنین به نظر می رسد که در این شرایط تبادل علم‌جهانی تحت تاثیر قرار می گیرد و روند نزولی خواهد داشت؛ در این شرایط‌ که صنایع تولیدی، توریسم و رویدادهای ورزشی به آهستگی حرکت می کنند، حوزه دانشگاهی و دانشجویان نیز تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته اند.

وزیر علوم در ادامه خاطرنشان کرد: هم اکنون می توانیم بگوییم پروژه های مشترک و دوره های مشترک تحصیلی با یک توقف آشکاری رو به رو شده است و در این شرایط نیاز به بازپروری و برگرداندن به روال عادی احساس می شود.

غلامی ادامه داد: اکنون فرصتی به وجود آمده که باید به زیرساخت های علمی کشور برای دوره پساکرونا بیشتر بیاندیشیم و شتاب خوبی نیز داشته باشیم‌.

وی در ادامه‌عنوان کرد: دسترسی آزاد اعضای هیات علمی و موسسات علمی در سطح منطقه به دانش تولید شده در هر یک از کشورها، اعتباردهی به مدارک دانشگاه های همکار، توسعه همکاری های دوجانبه و انتقال تجارب مدیریتی می تواند بسترهای خوبی را برای جهش همکاری فراهم کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کرونا وزیر علوم کرونا منصور غلامی پروژه های مشترک دانشگاه ها ایران و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه گفت و گو با برخی دانشجویان دانشگاه یاسوج در محوطه این دانشگاه  در جمع خبرنگاران افزود:  اساتید چشم‌ و چراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

وی اظهارکرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت های آنها نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

زلفی گل تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات‌ علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات‌ علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

وی ادامه داد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

به گزارش ایسنا، وزیر علوم بیان کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز