Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دولت تدبیر و امید از ابتدای شروع به کارش با وجود موانع بی شمار اعم از تحریم های ظالمانه و کاهش درآمدهای نفتی، همواره ارتقای زیرساخت های بهداشتی، درمانی و آموزشی  را در دستور کار قرار داده و با وجود منابع اندک مالی کارهای مهمی در حوزه های مختلف انجام داده که به اذعان اکثریت، کارهای انجام شده در طول این دولت چندین برابر دولت های گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان نهاد تعلیم و تربیت و اهمیت ارتقای شاخص های علمی، آموزشی و رفاهی آن به جد مد نظر دولت قرار داشته است.

در این راستا از همان ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید، طرح تحول سند بنیادین، تدوین و ابلاغ شد.

 اهمیت آموزش و پرورش و توسعه و اعتلای آن بدون توجه به رفاه و معیشت گردانندگان این نهاد مقدس یعنی معلمان امکانپذیر نیست؛ امری که آن هم مد نظر دولتمردان قرار داشته و با اجرای طرح رتبه بندی معلمان و اعتلای منزلت و کرامت آنها به پیش می رود و در کنار آن دولت از مسایل رفاهی و خدماتی این قشر خدوم نیز غافل نیست.

براین اساس در طول دولت تدبیر و امید کارهای زیربنایی و تکمیل شده قابل توجهی در حوزه رفاهی معلمان آذربایجان شرقی انجام شده که در طول ۲ دهه اخیر کم نظیر بوده است.  

 آذربایجان شرقی با ۲۱ شهرستان دارای قابلیت های بالای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و صنعتی است که روند توسعه را طی می کند. این خطه از سرزمین مان به لحاظ صبغه غنی دینی، فرهنگی، ادبی و انقلابی به دیار علامه ها و علمای اعلام و شهدای محراب  و سرداران شهید و ادبا و شعرا شهرت یافته است.

از آنجا که در پیشینه فرهنگی و آموزشی این استان چهره های برجسته ای چون مرحوم باغچه بان ( موسس اولین کودکستان کودکان کر و لال تبریز) و میرزا حسن رشدیه ( موسس اولین مدرسه ابتدایی به شیوه نوین) و پرفسور هشترودی (بنیانگذار تعلیم و تربیت به شیوه نوین و علوم معاصر) در استان و تبریز وجود داشته است، آذربایجان به نام «دارالتربیه ایران اسلامی» نیز شناخته می شود.

در هشت سال اخیر در سیستم تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی با رویکرد تکریم فرهنگیان و ایجاد رضایتمندی معلمان، اولیا و دانش آموزان شاهد افتتاح و راه اندازی چندین مرکز رفاهی برای فرهنگیان در شهر تبریز و مناطق مختلف بودیم که فعالیت این مراکز رفاهی و درآمد حاصل از آن که به صورت مستقیم به حساب متمرکز خزانه ملی واریز می شود، هزینه های جاری آموزش و پرورش استان را تا حد زیادی بهبود بخشیده است.

باشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، ساخت باشگاه فرهنگیان را یکی از کارهای ماندگار و قابل افتخار خوزه آموزش و پرورش استان توصیف کرد و گفت: این باشگاه در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و زیربنای ۶ هزار و ۸۶۴ مترمربع در تبریز ساخته شده و برای احداث آن بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی هزینه شده است.

جعفر پاشایی افزود: این مرکز رفاهی و آموزشی دارای ۳۲ سوئیت مهمان با امکانات لازم، ۲ سالن چند منظوره با ظرفیت ۵۰۰ نفر ، ۲ سالن غذاخوری با گنجایش ۴۵۰ نفر، سالن های همایش و جلسات، نمازخانه های مجهز و آشپزخانه است.

وی عملیات ساخت باشگاه فرهنگیان تبریز را سال ۱۳۸۷ توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس اعلام کرد و گفت: هدف از ساخت چنین مراکزی در استان که سال ها پروژه ساخت آن ناقص مانده بود، بهره برداری آموزشی و برگزاری کلاس ها و کارگاه های مختلف ویژه معلمان است.

پاشایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تمام همت و تلاش خود را برای تامین رفاه معلمان و فرهنگیان به کار بسته است، افتتاح باشگاه فرهنگیان تبریز را در همین راستا معرفی کرد و گفت: این مرکز با امکانات مجهز خود می تواند به فرهنگیان منطقه شمالغرب کشور خدمات رفاهی و آموزشی قابل توجهی ارایه کند.

مراکز رفاهی آموزش و پرورش در هفت منطقه آذربایجان شرقی

باشگاه فرهنگیان اهر

فاز نخست باشگاه فرهنگیان شهرستان اهر با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع در سه طبقه و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان افتتاح شد. این باشگاه دارای رستوران و ۱۵ اتاق سوئیت با ظرفیت ۷۰ نفر در خدمت فرهنگیان است.

باشگاه فرهنگیان مراغه

با بهره برداری از فاز دوم این باشگاه رفاهی و فرهنگی، ظرفیت این مرکز به ۲۳ اتاق و پذیرایی از ۱۱۰ نفر افزایش یافته است.

این فاز با توجه به نیاز منطقه و در جهت خدمت رسانی به فرهنگیان و مسافران و با حمایت مسئولان شهرستانی و استانی در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع و با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان احداث شد.

باشگاه فرهنگیان هشترود

این مجموعه فرهنگی با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان بازسازی و بهبود وضعیت شد که دارای ۶ سوئیت کامل و ۱۰ اتاق است که پذیرای مهمانان و مراجعه کنندگان است. این مجموعه همچنین مجهز به تالار پذیرائی با ظرفیت ۲۲۰ نفر می‌باشد.

خانه معلم شهرستان هریس

خانه معلم شهرستان هریس در زمینی به مساحت ۶۶۰ مترمربع در ۲ طبقه و دارای غذاخوری و محل اقامت احداث شد. هزینه صرف شده برای احداث این مرکز را ۶۰۰ میلیون تومان است. این مرکز با دارا بودن رستوران ، یک مجتمع  آموزشی و رفاهی چند منظوره جهت خدمت رسانی به کلیه همشهریان محترم می باشد.

تالار همایش معلم تبریز

تالار همایش معلم تبریز یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین سالن های آمفی تئاتر واقع در مرکز شهر تبریز است.

تالار معلم تبریز واقع در خیابان ارتش جنوبی از جمله معدود تالارهای واقع در هسته مرکزی کلانشهر تبریز است، که سال ها از فرسودگی رنج می برد اما هم اکنون با بازسازی به یکی از سالن های زیبای شهر با امکانات عالی تبدیل شده است.

ظرفیت سالن تالار معلم تبریز ۷۵۰ نفر است که علاوه بر برنامه ها و مراسم های داخلی آموزش و پرورش استان، آماده اخذ قرارداد جهت برگزاری مراسم و برنامه های سایر ارگان ها و نهادها است.

درمانگاه دندانپزشکی فرهنگیان تبریز

این مجموعه با زیر بنای ۲۲۸ متر مربع در یک طبقه واقع در ولیعصر، خیابان همام تبریزی تاسیس شده است. پروژه مذکور مجهز به اتاق رادیولوژی، اتاق استریلیزاسیون، لابی انتظار و قسمت های رفاهی دیگر است.

این مجموعه با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص همکاران دندانپزشک و متخصص و جمعی از اساتید بنام دانشگاهی در انجام کلیه خدمات تخصصی و عمومی دندانپزشکی و با بهره گیری از مدرن ترین تجهیزات در خدمت فرهنگیان و عموم مردم است.

دبیرستان طالقانی مدرسه ای ماندگار

دبیرستان طالقانی یا منصور سابق، از جمله دبیرستان های شهر تبریز به‌شمار می‌رود که در سال ۱۳۲۵ احداث شد. ساخت این مدرسه در آن زمان بی‌نظیر بود؛ از این رو، آن را می‌توان نقطه عطف آموزش نوین در ایران نام نهاد. به همین دلیل، از این مدرسه، به عنوان «نماد آموزش نوین آذربایجان» و «دارالفنون تبریز» یاد می‌شود.

از اساتید برجسته ایی که در این مدرسه تدریس داشته اند می توان به پروفسور محسن هشترودی، ریاضی‌دان؛ استاد درس حساب دیفرانسیل و انتگرال اشاره کرد.

این  مدرسه  میزبان بزرگ مردانی همچون دکتر پورفیض رئیس سابق دانشگاه تبریز، فتح اللهی شهردار سابق تبریز، غلامحسین ساعدی و همچنین بسیاری از دانش آموزانی که به همراه سایر اقشار به دفاع از میهن عزیز در طول جنگ تحمیلی رفته و شهید شده اند.

فرسودگی بنا و آسیب های احتمالی غیرمنتظره باعث شد عملیات تخریب و بازسازی دبیرستان طالقانی در سال ۱۳۹۳ شروع و در حال حاضر در سه طبقه با اسکلت بتونی با زیربنای چهار هزار و ۸۹۸ متر مربع و با اعتبار ۸۷ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال افتتاح شد.

این دبیرستان شامل ۲۱ کلاس، سالن آمفی تئاتر، آزمایشگاه های مختلف، کتابخانه و ۲ دستگاه آسانسور می باشد. مساحت محوطه این دبیرستان حدود سه هزار و ۴۰۰ مترمربع است که شامل فضای سبز، پارکینگ و فضای ورزشی می باشد.

سالن آمفی تئاتر این دبیرستان به سبب معماری مدرن و همچنین ظرفیت بالا محل اجرای همایش ها، سمینارها و کنفرانس های علمی و فرهنگی است.

مراکز رفاهی، آموزشی فرهنگیان شماره یک و دو

این مراکز در ساختمان های مجزا با عنوان مرکز رفاهی و آموزشی فرهنگیان شماره یک و دو تبریز دارای سالن کنفرانس، رستوران، تالار پذیرایی و سوئیت می باشد که در سال های گذشته با تعمیرات اساسی انجام شده، پذیرای میهمانان فرهنگی و جلسات متعدد اداری استانی و کشوری بوده است.

مرکز اسکان بیماران صعب العلاج فرهنگیان در تبریز

این مرکز در  سه طبقه به مساحت ۸۱۰ متر مربع با ظرفیت اسکان ۵۵ نفر در ۱۶ اتاق با  بیش از ۵۵۰ میلیون تومان هزینه تجهیز و آماده سازی شده است.

این مرکز با هدف ارائه خدمات عمومی اقامتی و اسکان رایگان به بیماران صعب العلاج فرهنگی شاغل و بازنشسته و همراهانشان راه اندازی شده است.

باشگاه پیشکسوتان فرهنگی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این باره اظهار کرد: اعتلای منزلت اجتماعی بازنشستگان، استفاده از تجارب و نظریات آنها و غنی سازی اوقات فراغت بازنشسته ها از جمله اهداف تاسیس باشگاه پیشکسوتان فرهنگی است که اقدامات بهسازی و توسعه باشگاه‌ از سال ۹۶ آغاز شد.

پاشایی، برآورد هزینه اولیه این پروژه  را ۱۱ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این مجموعه با زیر بنای ۷۰۰متر مربع تا سال ۹۶ در یک طبقه فعالیت داشت که از سال۹۶ در ۲ طبقه با متراژ یک هزار و ۳۵۰ مترمربع بنا و یک هزار و ۵۴۰ مترمربع محوطه توسعه یافته است.

وی افزود: این پروژه به امکاناتی نظیر اتاق هیت مدیره، میز کنفرانس و سیستم صوتی و تصویری ویژه کنفرانسی ، سالن ورزشی با تجهیزات مناسب، سالن مطالعه، کتابخانه، دفتر مشاوره، دفتر پزشک و سلامت، سالن کافی نت و رایانه و اتاق روانشناس،بوفه مجهز شده است.

پاشایی خاطرنشان کرد: بازنشستگان فرهنگی هیچ محدودیتی در استفاده از باشگاه پیشکسوتان فرهنگی ندارند و کلیه هزینه های جاری آن توسط آموزش و پرورش و از طریق بودجه های استانی تامین می شود، اما مدیریت و برنامه های فرهنگی توسط هیئت مدیره باشگاه پیشکسوتان که از بین خود این عزیزان انتخاب می شود، تهیه و اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، ادامه داد: در راستای امکانات رفاهی فرهنگیان نیز اقدامات مناسبی انجام شده و اولین مرکز دائمی اسکان در کشور در استان ایجاد شد که ۲۴ ساعته در خدمت فرهنگیان سراسر کشور است.

پاشایی گفت: این مرکز به عنوان پتانسل قوی در حوزه گردشگری استان محسوب می شود و با پذیرش مسافران و فرهنگیان عزیز خدمات شایان توجهی ارائه می دهد.

راه‌اندازی نهضت نمازخانه‌سازی مدرسه ای

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی غنی و پرمحتوا در دستور کار آموزش‌وپرورش استان قرار دارد، اظهار کرد: این موضوع در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش هم تاکید شده و به دنبال تحقق آن در هشت هزار مدرسه استان هستیم.

پاشایی گفت: در ۶ سال گذشته نزدیک ۱۶۵ نمازخانه مدرسه ای و ۴۵ دارالقرآن دانش آموزی با مشارکت خیران ایجاد شده است که این اقدام فرهنگی در جهت رفاه دانش آموزان و تربیت دینی آنان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به زبان ساده نمره عملکرد دولت و آموزش و پرورش استان را در حوزه خدماتی، رفاهی، با وجود تنگناهای شدید مالی به جهت تحریم های ظالمانه کشور از سوی استکبار به مردم شریف و فهیم استان واگذار می کنیم.

سالن های ورزشی دانش آموزی محلی برای نشاط و شادابی

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در خصوص خدمات سالن های ورزشی آموزش و پرورش گفت: اکثر فضاهای سرپوشیده آموزش و پرورش صبح ها در اختیار دانش آموزان است، بعد از ظهر هم اجازه حضور غیر دانش آموزان تا ساعت ۱۹ نیست؛ بعد از این ساعت امکان اینکه افراد غیر دانش آموز بتوانند از این فضاها استفاده کنند، وجود دارد.
مجید بهرامی افزود: اداره سالن ها تعدادی در اختیار بخش خصوصی و بخشی در اختیار خود آموزش و پرورش است و درآمد حاصل از فعالیت کانون های ورزشی بخشی به حساب خزانه از طریق کارت خوان با اعمال نظارت های دقیق و سیستمی واریز می شود و هزینه های جاری توسط وزارت به استان انجام می شود.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی وزارت آموزش و پرورش معلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی وزارت آموزش و پرورش معلم آذربایجان شرقی وزارت آموزش و پرورش معلم آموزش و پرورش آذربایجان شرقی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی آموزش و پرورش باشگاه پیشکسوتان باشگاه فرهنگیان مدیرکل آموزش میلیون تومان دانش آموزان معلم تبریز شهر تبریز انجام شده برنامه ها سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی صبح امروز جمعه به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در این بازدید گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه استان بشنویم.

مالک رحمتی افزود: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی نیز از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است.

وی یادآوری کرد: سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است.

رحمتی تشریح کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رئیس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح بدهند که اگر هشت هزار تن هم بدهند، مشکل شأن حل می‌شود.

کد خبر 6088928

دیگر خبرها

  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان