Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@10:26:20 GMT

خط و نشان علیه مالیات‌گریزان

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۹۸۱۵

خط و نشان علیه مالیات‌گریزان

به گزارش همشهری آنلاین، امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی ایران دیروز گفت که برای شناسایی تخلفات و جرایم مالیاتی، پروژه طراحی و پیاده‌سازی‌ سامانه دریافت گزارشات مردمی فرار مالیاتی از دیروز راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، اطلاعات کسانی را که فرار مالیاتی دارند، افشا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهروندان در هنگام تکمیل این فرم، نیاز به اعلام مشخصات فردی خود ندارند و صرفا کادر مربوط به نام شخص مورد نظر را باید تکمیل کنند و اگر مستنداتی درخصوص فرار مالیاتی دارند نیز به این فرم الصاق کنند. همزمان محمود علیزاده، معاون سازمان امور مالیاتی از شناسایی ۵هزار شرکت کاغذی و بازار داغ خرید و فروش کد ملی برای مالیات‌گریزی خبر داده و گفت: ۳۰۰ هزار نفر با تراکنش بانکی بالای ۵میلیارد تومان را شناسایی کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: تفاهمنامه سه‌جانبه میان دادستانی تهران وزارت اطلاعات و سازمان مالیاتی درخصوص فاکتورهای صوری و کارت‌های بازرگانی اصطلاحا یکبارمصرف به‌منظور پیگیری و ردیابی آنها امضا شده و فایل‌های مالی آن تهیه شده است. معاون سازمان مالیاتی افزود: وزارت اطلاعات با توجه به دسترسی‌هایی که دارد پشت پرده کارت‌ها و فاکتورها را شناسایی می‌کند و دادستانی پیگیر جرائم صدور فاکتورهای صوری است و سازمان مالیاتی پرونده‌های قبل از سال ۹۵ را واکاوی خواهد کرد تا سوءاستفاده شرکت‌های کاغذی به‌صورت عمیق بررسی شود.

مالیات خانه‌های خالی

به گزارش فارس، معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سؤال که گفته بودید هفته بعد شناسایی خانه‌های خالی شروع می‌شود، عنوان کرد: نگفتیم شروع‌ می‌شود بلکه متولیان امر سامانه گفتند که در حال رسیدن به شاخص‌ها هستند و گفتیم اگر این موضوع به درستی عمل کند نسبت به اخذ مالیات آن اقدام می‌کنیم.

علیزاده درباره موضوع شناسایی ۳۰۰ هزار مودی ثروتمند نیز عنوان کرد: بحث به این شکل است که رسیدگی به تراکنش‌های بالای ۵ میلیارد تومان در دستور کار بود و اطلاعات آن استخراج شد. حدود ۳۰۰ هزار نفر که دارای تراکنش بالای ۵ میلیارد تومان بودند که مورد رسیدگی قرار گرفت و برای آنها پروفایل مالیاتی تشکیل شده و از این تعداد، پرونده تراکنش بانکی ۵ هزار نفر در حال رسیدگی است

خبر دیگر اینکه رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به اجرای نسخه جدید نظام مالیاتی کشور از مهر ماه، گفت: بودجه دستگاه‌هایی که با سازمان مالیاتی همکاری نمی‌کنند، قطع می‌شود. پارسا تأکید کرد: مدیر دستگاهی که اطلاعات لازم را به سازمان مالیاتی نداده مسئولیت تضامنی دارد. وقتی به سطح مدیرکل و اجرایی می‌رسد مشکل وجود دارد. تا ۲هفته دیگر نام دستگاه‌هایی را که همکاری نمی‌کنند می‌گویم. او با اشاره به جرائم این دستگاه‌ها افزود: بودجه آنها معلق می‌شود و این دستگاه‌ها از سوی دادستانی به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

کد خبر 528938 برچسب‌ها مالیات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مالیات سازمان امور مالیاتی سازمان مالیاتی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده

حسن صیاد زمردی افزود: طبق قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده فعالان اقتصادی مشمول این قانون که باید تا پایان فروردین ماه مالیات و عوارض متعلق را پرداخت می‌کردند، سازمان امور مالیاتی اقدام به تهیه اظهار نامه پیش فرض کرده و با توجه به این طرح مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه تا ۲۲ اردیبهشت تمدید شد.
سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان افزود: افرادی که با استفاده از این فرصت مالیات و عوارض خود را پرداخت کنند می‌توانند از تسهیلات بخشودگی ۱۰۰ درصدی این جرائم برخوردار شوند.

 صیاد زمردی همچنین به ارسال فهرست معاملاتی اشاره و تصریح کرد: مهلت تکمیل فهرست معاملات موضوع ماده ۱۶۹ مالیات‌های مستقیم نیز تا ۲۶ اردیبهشت تمدید شده است و فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به سایت my.tax.gov.ir فهرست معاملاتی خود را تکمیل و ارسال کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی