Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@22:12:51 GMT

گسست نسلی، خانواده ها را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۹۸۴۹

گسست نسلی، خانواده ها را تهدید می‌کند

استاندار آذربایجان شرقی، با بیان اینکه گسست و شکاف بین نسلی، خانواده‌های ما را تهدید می‌کند، گفت: اعضای شورای آموزش و پرورش باید برای چنین موضوعاتی، راهکار ارائه کرده و گفتمان نسل‌های مختلف جامعه را به یکدیگر نزدیک‌تر کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه مقوله آموزش و پرورش، رسالتی بزرگ و خطیر است، گفت: فعالان این حوزه، اصلی‌ترین نقش را در تربیت صحیح و آموزش بی‌نقص فرزندان جامعه عهده‌دار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از عملکرد متولیان حوزه آموزش و پرورش استان به دلیل کسب رتبه نخست در ارزیابی‌های کشوری وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: تمام دستگاه‌های مسئول با قدرت و دقت باید به انجام وظایف خود پرداخته و از رفع ایرادها و برخی نواقص غافل نشوند.

پورمحمدی با اشاره به نقش مهم دستگاه تعلیم و تربیت در مدیریت و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، گفت: تولید کیت‌های تشخیص کرونا، دستگاه‌های ونتیلاتور و دستاوردهایی از این دست، حاکی از آموزش صحیح متخصصان داخلی توسط دلسوزان نظام آموزش کشور است.

وی بر اهمیت نقش آموزش و پرورش در تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری نسل جدید تاکید کرد و ادامه داد: آموزش و تربیت صحیح، معضلات و مشکلات اجتماعی را به کمترین میزان ممکن کاهش می‌دهد، چرا که افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی در یک جامعه، دلیلی بر ضعف و نقص دستگاه آموزشی و نهادهای فرهنگی است.

استاندار آذربایجان شرقی خواستار توجه دستگاه‌های مسئول به آموزش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی برای اقشار مختلف مردم شد و گفت: توجه ریشه‌ای به این موضوعات، باعث آشنایی مردم با حقوق خود می‌شود.

وی با پیشنهاد برگزاری حضوری برخی برنامه‌های اوقات فراغت توسط آموزش و پرورش در شرایط کنونی مخالفت کرد و گفت: تلاش برای حفظ مردم از گرفتار شدن به بیماری، اصلی‌ترین اولویت ماست و تا عادی شدن نسبی شرایط، از چنین اقداماتی پرهیز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: بر اساس ارزیابی‌های سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت آموزش و پرورش در دو بخش‌ شاخص‌های عمومی و اختصاصی، اداره کل آموزش و پرورش استان توانست رتبه نخست ملی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ را کسب کند.

جعفر پاشایی همچنین درخصوص به زمان دقیق بازگشایی مدارس در استان، گفت: از ابتدای مهر ماه سال جاری بیش از ۷۷۰ هزار دانش آموز و نوآموز راهی کلاس‌های درس می‌شوند.

سایر اعضای جلسه نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در موضوعات مختلف حوزه آموزش و پرورش پرداختند‌ و مقرر شد هیچ برنامه‌ فیزیکی و حضوری تحت عنوان اوقات فراغت برگزار نشود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز آذربایجان شرقی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جشنواره ملی عکاسی در سنندج به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص هفته سنه با حضور ۵۰ نفر از عکاسان برجسته از استان‌های مختلف کشور به صورت اردو محور در سنندج برگزار و ظهر سه شنبه با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

۳۵ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره از استان‌های مختلف، آذربایجان شرقی، ارومیه، سیستان و بلوچستان، تهران، همدان، خوزستان، اراک، مشهد، مازندران و … بودند که دارای رزومه ملی و بین المللی هستند.

مینا نوعی عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی نیز به عنوان برگزیده این جشنواره ملی و بین‌المللی معرفی شد.

کد خبر 6094460

دیگر خبرها

  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • پیام تبریک استاندار آذربایجان‌غربی بمناسبت روز معلم
  • استاندار آذربایجان‌غربی در پیامی روز معلم را گرامی داشتند
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند