Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@02:20:36 GMT

تثبیت ۹۴۳ شغل صنعتی در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۰۱۰۲

تثبیت ۹۴۳ شغل صنعتی در آذربایجان‌غربی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۹۴۳ شغل صنعتی با احیای واحدهای راکد و نیمه‌تعطیل و بهره‌برداری از طرح‌های بالای ۶۰ درصد در این استان تثبیت شده است.

غلامرضا بابای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت : امسال ۱۷ واحد راکد در آذربایجان‌غربی به چرخه تولید بازگشته که میزان اشتغال آنها ۳۹۱ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این مدت، همچنین ۳۲۲ نفر به میزان اشتغال این واحدهای صنعتی اضافه شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: طی امسال ۱۰ طرح تولیدی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، به تولید رسیده که با راه اندازی این واحدها برای ۲۳۰ نفر در فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز ۱۰۵ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته است، یادآور شد: برای این واحدهای تولیدی، ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

بابایی تصریح کرد: سال گذشته واحدهای راکد و مشکل‌دار، مشکل بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی داشتند که با برگزاری ۲۰۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بخش زیادی از آنها رفع شد.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۹۴ واحد بالای ۶۰ درصد به بهره برداری رسید که در این واحدها برای یک‌هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال زایی شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

وی اذعان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی صنعت شغل ارومیه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: چهار هزار نسخه کتاب از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به این نهاد اهدا شده تا در اختیار متقاضیان در استان قرار گیرد.

خدیجه معصومی اظهار کرد: این تعداد کتاب در موضوعات مختلف ادبیات، کمک درسی، کودک بوده و به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال توسط کتابخانه ملی ایران برای استفاده اعضا و مخاطبان به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اهدا شد.

وی اظهارکرد: کتب اهدا شده پس از نیازسنجی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان توزیع و پس از آماده سازی در دسترس اعضای کتابخانه‌های عمومی قرار خواهد گرفت.

اهدای کتاب اقدامی در راستای غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی و ارتقای فرهنگ مطالعه بوده و سال گذشته نیز چهار هزار جلد کتاب به ارزش هشت میلیارد ریال از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور به این نهاد اهدا شد و علاقه‌مندان جهت اهدای کتاب می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

آذربایجان غربی دارای ۱۰۱ کتابخانه عمومی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی