Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@05:12:32 GMT

کلاهبرداری با عنوان فروش کتب درسی

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۰۴۱۲

کلاهبرداری با عنوان فروش کتب درسی

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه خبری پلیس، احسان آنقی اظهار کرد: با توجه به اینکه ثبت‌نام کتب درسی به‌صورت غیرحضوری و به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود، افراد سودجو با سوءاستفاده از این موقعیت پیش‌آمده با ترفندهای مختلف و تبلیغات اغواکننده در فضای مجازی و به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:‌ متأسفانه در مراجعات اخیر به این پلیس، برخی کاربران به علت بی‌توجهی و استفاده از اپلیکیشن‌ها و لینک‌های فیشینگ که تحت عنوان ثبت نام کتب درسی در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود، مورد کلاهبرداری قرار گرفته و این روند رو به افزایش است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: به‌منظور پیشگیری از بروز این‌گونه کلاهبرداری ها و با توجه به حساسیت موضوع، ضرورت تشکیل کارگروه برنامه‌ریزی سفارش و توزیع کتب درسی و بسته و نظارت و مدیریت بر تمام فرآیند سفارش اینترنتی و توزیع از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی از سوی دستگاه‌های مسئول یک نیاز و ضرورت است.

آنقی ادامه داد: ضمن تشدید نظارت و مدیریت بر فرایند سفارش و توزیع کتب درستی لازم است مدیران فنی سامانه‌های ثبت‌نام نیز امنیت اطلاعات کاربران را تأمین و راه نفوذ کلاهبرداران حرفه‌ای را با برنامه‌های امنیتی مسدود کنند.

وی با تأکید بر اینکه والدین هنگام ثبت‌نام محتوای آموزشی و کتب درسی فرزندانشان تنها از طریق وب‌سایت‌ رسمی که توسط آموزش و پرورش معرفی می‌شود اقدام کرده و از ورود به سایت‌های غیر معتبر و نامطمئن جدا خودداری کنند، بیان داشت: کاربران فضای مجازی توجه داشتند باشند که ثبت‌نام و پرداخت هزینه صرفاً از طریق درگاه ایمن انجام پذیرد و هنگام ورود اطلاعات بانکی از صفحه‌کلیدهای مجازی استفاده کرده و در صورت ثبت‌نام در محل‌های دیگر مانند کافی‌نت‌ها مراقب کی‌لاگر و دیگر موارد زمینه‌ساز کلاهبرداری باشند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی یادآور شد: والدین محترم هنگام ثبت‌نام اینترنتی فرزندان خود حتماً آدرس وب‌سایت رسمی ارائه‌شده از سوی آموزش و پرورش را به‌صورت دستی وارد کرده و به نتایج موتورهای جستجو اعتماد نکنند.

آنقی در پایان از هم‌وطنان خواست در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک در خصوص کلاهبرداری اینترنتی موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سایت غنی سازی نطنز پرونده اکبر طبری هشام الهاشمی سند همکاری 25 ساله ایران و چین پلیس فتا هشدار کلاهبرداری کتب درسی فیشینگ سایت غنی سازی نطنز پرونده اکبر طبری هشام الهاشمی سند همکاری 25 ساله ایران و چین کتب درسی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب‌های درسی آغاز شد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از امروز (۵ اردیبهشت) آغاز شد.

به گزارش مشرق، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم که پیشتر قرار بود ۲۸ فروردین آغاز شود اما زمانش به تعویق افتاد؛ از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

دانش‌آموزان و اولیا آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، رمز عبور ورود به سامانه است.

لازم به ذکر است ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از دهم تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی آغاز شد