Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: حمایت و تقویت ادبیات کودک و نوجوان یکی از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار حوزه هنری در استان است.

 امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، ضمن تبریک ۱۸ تیر ماه که به نام روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است،اظهار کرد: توجه و حمایت از ادبیات کودک و نوجوان یکی از زیرساخت‌های مهم برای آشنایی نسل کودک و نوجوان با ادبیات این مرز و بوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت تولید اثر درحوزه ادبیات کودک و نوجوان، عنوان کرد: توجه به ترغیب فرزندان به کتاب‌خوانی از همان سنین کودکی نقش بسزایی در شکل‌گیری آینده آنها خواهد داشت که این موضوع ضمن پیوند ناگسستنی آنان با فرهنگ مطالعه و دانش‌افزایی، تأثیر انکارناپذیری را بر تعالی جامعه و توسعه کشور خواهد داشت. 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: در راستای اهمیت این موضوع حوزه هنری انقلاب اسلامی یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های خود در طول سال را حمایت از فعالیت‌های هنری کودکان و نوجوانان قرار داده و توجه به موضوع ادبیات برای این سنین همواره در اولویت کار قرار گرفته است.

وی به فعالیت‌ها و اقدامات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در این بخش اشاره کرد و یادآور شد: طی چند سال اخیر فعالیت های خوبی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در حوزه هنری استان کردستان صورت گرفته که چاپ و انتشار بیش از ۱۰ عنوان کتاب از آن جمله است.

مرادی افزود: در کنارچاپ این آثار تولید شده در قالب حمایت از هنرمندان حوزه کودک ونوجوان استان از آثار منتشر شده توسط این هنرمندان در قالب خرید بخش از آثار و توزیع دربین جامعه هدف اقدام شده است.

وی به فعالیت‌های در دست اقدام در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون دو عنوان کتاب شعر مرتبط با کودک و نوجوان در مرحله چاپ است که به زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان دراین زمینه افزود: کتاب شعر کودک با عنوان «راسی ریویی فره‌زان» اثر «کتر هادی یوسفی» با اخذ مجوزهای لازم تا دو ماه آینده چاپ و روانه بازار نشر می‌شود.

وی به دیگر اثر تولیدی و در دست چاپ حوزه هنری استان کردستان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: کتاب «سلطان قطره‌های آب» اثر «مازیار حسنعلی»نیز بعد از کارشناسی اولیه در نیمه دوم سال جاری چاپ و روانه بازار خواهد شد.

صدور مجوز چاپ چهار کتاب کودک در دست اقدام است

مرادی به دیگر فعالیت‌های در دست اقدام حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اشاره کرد و افزود: در کنار این دو اثر چهار عنوان کتاب شعر کودک دیگر نیز در مرحله کارشناسی و اخذ مجوزهای لازم قرار گرفته است.

وی اولویت اصلی حوزه هنری در بخش ادبیات کودک و نوجوان را توجه به مسائل سبک زندگی ایرانی اسلامی، اخلاق، خانواده، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: حوزه هنری در راستای تقویت این بخش  از صاحبان آثاری که در این حوزه اقدام به چاپ کتاب نمایند در حد توان و امکانات حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه کودک ونوجوان در بخش‌های مختلف از جمله آموزشی به خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری استان کردستان اشاره کردو افزود: سال گذشته به همت هنرمندان عضو خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری کردستان در بخش کودک و نوجوان ضمن توجه به آموزش علاقه‌مندان این بخش، تصویرسازی چندین عنوان کتاب شعر کودک را با بهره مندی از مؤلفه‌های بومی  به انجام رسانده‌اند که پس از چاپ مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان امین مرادی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان حوزه ادبیات کودک و نوجوان عنوان کتاب کتاب شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا، ۴۰ درصد شرکت‌های حوزه صنایع خلاق را درارتباط با مقطع سنی کودک و نوجوان دانست و گفت: حوزه کودک و نوجوان حوزه عامی است؛ زیرا حوزه آموزش و یادگیری، حوزه اسباب بازی، پلتفرم‌ها، انمیشین و به طور کلی حدود ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند. 

وی با اشاره به ظرفیت خوب کشورمان در زمینه انیمیشن سازی افزود: در حوزه انمیشن سازی شرکت‌های خوبی داریم که محصولات آن را علاوه بر اینکه روی پرده‌ی سینما می‌رود؛ ظرفیت صادرات به کشور‌های دیگر را نیز دارد و برخی از این صادرت گرفته است. 

حسنلو ادامه داد: در حوزه اسباب بازی جریان تولیدی خوبی در کشور شکل گرفته است، اما به دلیل نقل و انتقالات مالی آمار شفافی در این زمینه وجود ندارد. انمیشن پسر دلفینی در بازار روسیه و ترکیه نزیک به ۲ میلیون دلار فروش داشته است که اینها اعداد قابل توجهی هستند. 

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به صادرات اسباب بازی افزود: در حوزه اسباب بازی ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار صادرات در سال انجام می‌گیرد که این عدد در اقتصاد اسباب بازی بسیار کم است ولی ظرفیت کشور بیشتر است. 

وی با اشاره به نقص در زیرساخت حوزه بازی‌های رایانه‌ای گفت: در حوزه گیم نیز صادرات خوبی داشتیم، اما مسئله اصلی این است که در حوزه صنایع خلاق هنوز زیر ساخت کافی برای جهش وجود ندارد. ما وقتی می‌توانیم از صادرات صحبت کنیم که زیر ساخت تولید در کشور به خوبی فراهم شده باشد و شرکت‌ها سرریز تولیدات را صادر کنند تا بتوانند در ادامه برای کشور ارز آوری داشته باشند. 

حسنلو در آخر صادرات را یکی از زنجیره‌های مهم صنایع خلاق دانست و گفت: در حوزه صنایع خلاق سرمایه گذاری جدی حاکمیتی نداشتیم، این مسیر در حال شکل گیری است. هدف جدی ما در این حوزه صادرات است، زیرا اقتضای صنایع خلق همین است و بدون صادرات زنجیره این صنعت کامل نمی‌شود؛ صادرات باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویکرد ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان حمایت جدی از «تألیف» است
  • ۹۰ درصد کارهای اجرایی کارخانه کاغذ زاگرس انجام شده است
  • تولید ادبیات کودک و نوجوان با مشکل روبروست
  • دانشگاه شیراز میزبان نهمین همایش ملی ادبیات کودک شد
  • ‌دانشگاه شیراز میزبان نهمین همایش ملی ادبیات کودک می‌شود
  • رویداد‌های باغ هنر در حوزه هنری کودک و نوجوان
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • رمان «تو خواب میکائیل هستی» رونمایی می‌شود
  • رمان «تو خواب میکاییل هستی» رونمایی می‌شود
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند