Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:11:49 GMT

بازگشایی نگارخانه ملی لندن پس از سه ماه تعطیلی

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۰۶۵۳

بازگشایی نگارخانه ملی لندن پس از سه ماه تعطیلی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با کاهش محدودیت‌های کرونایی در انگلیس، بازدید از نگارخانه ملی لندن به شرط پوشیدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رزرو بلیت از امروز مجاز می‌شود.

این نگارخانه اولین موزه هنری در پایتخت انگلیس است که پس از تعطیلی سه ماه گذشته به دلیل بحران شیوع کرونا، درب‌های خود را به روی بازدیدکنندگان باز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گابریل فینالدی رئیس این نگارخانه در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا، امید دارد امسال این موزه دست‌کم یک‌چهارم بازدیدکنندگان معمول را جذب کند، یعنی حدود ۳ تا ۴ هزار بازدیدکننده در روز.

این موزه معروف که در قلب شهر لندن قرار دارد، برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط بازدیدکنندگان، سه مسیر یکطرفه را نشانه‌گذاری کرده است. از دیگر تدابیر پیشگیرانه که برای این نگارخانه در نظر گرفته شده می‌توان به ارائه ژل‌های ضدعفونی کننده دست و پخش راهنماهای صوتی اشاره کرد. به علاوه با توجه به شرایط فوق‌العاده کنونی، ساعت کاری این موزه نیز از ۸ به ۵ ساعت کاهش یافته است.

نگارخانه ملی که در سال ۱۸۲۴ میلادی در شهر لندن تأسیس شد، هم‌اکنون میزبان گنجینه‌ای با بیش از دو هزار و ۳۰۰ تابلوی نقاشی کم‌نظیر از سده سیزدهم تا سده نوزدهم میلادی است. این موزه در تاریخ ۱۸ مارس (۲۸ اسفند۹۸) یعنی پنج روز قبل از قرنطینه کامل انگلیس به خاطر کرونا، تعطیل شده و چون بسیاری از موسسات فرهنگی در جهان از این بحران بهداشتی خسارت مالی دید.

بازدید از نگارخانه ملی لندن چون دو رقیب بزرگش یعنی موزه تیت مدرن و بریتانیا رایگان است؛ بنابراین این موزه برای تامین هزینه‌های خود به ترکیبی از بودجه دولتی، حق عضویت و کمک مالی سرمایه‌گذاران خصوصی وابسته است.

بازگشایی پساکرونایی سه موزه بزرگ انگلیس

موزه تیت با جذب ۵.۸۷ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۱۸ پربازدیدترین موزه انگلیس است. موزه بریتانیا با ۵.۸۳ میلیون بازدیدکننده در ردیف دوم و نگارخانه ملی لندن با حدود ۵.۷ میلیون مراجع در آن سال، در ردیف سوم این رده‌بندی قرار دارد.

موزه تیت که محل نمایش آثار هنری معاصر است از ۲۷ ژوئیه (۶ مرداد ۹۹) بازگشایی می‌شود اما برای بازگشایی موزه بریتانیا هنوز تاریخ دقیقی اعلام نشده است.

برچسب‌ها لندن موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لندن موزه لندن موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین «ماه دوم» به لاله رسید/ اختصاص فروش به کودکان غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین نمایشگاه «ماه دوم» شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۶ در نگارخانه لاله برگزار می‌شود و هنرمندان تجسمی در حرکتی بشردوستانه درآمد حاصل از فروش آثار این نمایشگاه را جهت حمایت از کودکان غزه اختصاص خواهند داد.

پس از برگزاری موفق دومین نمایشگاه «ماه دوم» که در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ با استقبال خوب هنرمندان شاخص و شهروندان، روبه‌رو شده بود، سومین نمایشگاه «ماه دوم» با کیوریتوری محمدعلی سعیدی زیر نظر مدیریت هنرهای تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

سومین نمایشگاه «ماه دوم» در اردیبهشت ۱۴۰۳ با مشارکت هنرمندان مطرح و نمایش منتخبی از آثار ۳۰ هنرمند معاصر شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۶ در نگارخانه لاله افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه تا ۲۶ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنج‌شنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ به غیر از ایام تعطیل دایر خواهد بود.

در این نمایشگاه آثاری از ناصر اویسی، رضا بانگیز، اردشیر بروجنی، بهمن بروجنی، صادق بریرانی، طاها بهبهانی، صادق تبریزی، بهنام جلالی جعفری، هادی جمالی، مهدی حسینی، ابراهیم حقیقی، مصطفی خزایی، کامبیز درم‌بخش، محمدعلی سعیدی، هوشنگ سیحون، پرویز شاپور، منیژه صحی، امیر شاهرخ فر یوسفی، منصور قندریز، عباس کیارستمی، مارکو گریگوریان، مرتضی گودرزی دیباج، حسین محجوبی، اردشیر، ایراندخت و بهمن محصص، مرتضی ممیز، بهداد نجفی اسدالهی، احمد نصرالهی و رضا هدایت در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار به نگارخانه لاله، واقع در خیابان فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۹۶۰۴۹۲ تماس بگیرند.

کد خبر 6087671

دیگر خبرها

  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس
  • سومین «ماه دوم» به لاله رسید/ اختصاص فروش به کودکان غزه
  • سومین نمایشگاه «ماه دوم» در نگارخانه لاله برگزار می شود
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • آرسنال، چلسی را به خاک و خون کشید
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد