Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@14:28:52 GMT

آمیب مغزخوار یک نفر دیگر را کشت!

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۰۶۵۶

آمیب مغزخوار یک نفر دیگر را کشت!

به گفته مقامات بهداشتی در ایالات متحده، یک مورد آمیب مغزخوار منجر به کشته شدن یک فرد در فلوریدا شده است.

به  گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از بی‌بی‌سی، به گفته مقامات بهداشتی در ایالات متحده، یک مورد آمیب مغزخوار که منجر به کشته شدن یک فرد در فلوریدا شده، تأیید شده است.

وزارت بهداشت فلوریدا (DOH) اعلام کرد که یک نفر از استان هیلزبورو با  علائم نگلریا فولری شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگلریا فولری عامل نوع نادری از مننژیت آمیبی است که ظرف مدت ۵ روز قربانیان خود را می‌کشد. این آمیب ساکن آب‌های گرم از مجرای بینی فرد وارد شده و از بافت مغز تغذیه می‌کند.

آمیبای میکروسکوپی و تک سلولی می‌تواند باعث عفونت مغز شود و معمولاً کشنده است؛ این عفونت‌ معمولاً در ایالت‌های جنوبی آمریکا مشاهده می‌شود و به طور معمول در فلوریدا نادر است؛ از سال ۱۹۶۲ تاکنون فقط ۳۷ مورد  ابتلا به نگلریا فولری در ایالت فلوریدا گزارش شده است.

به گفته کارشناسان بهداشتی، پس از اینکه آمیب از طریق بینی وارد بدن می‌شود، می‌تواند از طریق عصب بویایی به سمت مغز حرکت کند و به‌دنبال آن قادر خواهد بود به بافت‌های مغز انسان آسیب برساند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: ایالات متحده مغز وزارت بهداشت آمیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است

ایسنا/هرمزگان امام جمعه بندرعباس گفت:‌ در آستانه روز خلیج فارس قرار داریم و نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است.

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه شهرستان بندرعباس امروز (هفتم اردیبهت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار کرد:‌ خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی ایران نقش بی‌بدیلی دارد و استان هرمزگان به‌دلیل قرارگیری در تنگه هرمز و وجود جزایر متعدد تحت مدیریت و پشتیبانی این استان، در بهره‌برداری از این دریا باید نقش محوری و کلیدی ایفا کند.

وی با بیان این که در آستانه روز ملی خلیج فارس قرار داریم و برنامه‌ریزی برای گرامیداشت این روز و بیان نقش و جایگاه ایران در امنیت و اقتصاد خلیج فارس اهمیت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: تحریف نام خلیج فارس از سوی جریانی فرامنطقه‌ای صورت می‌گیرد چرا که همه جهانیان می‌دانند  نام خلیج فارس مربوط به بیش از ۲ تا ۳ هزار سال پیش است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: تاریخچه نام خلیج‌فارس به قبل از اسلام و حتی پیش از میلاد حضرت مسیح باز می‌گردد که در منابع اسلامی به نام خلیج فارس و دریای پارس مشهور بوده و حتی همین کشورهای عربی منطقه نیز در گذشته و حتی اکنون از این نام بهره می‌گیرند.

حجت‌الاسلام عبادی زاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری به عنوان معلم انقلاب اسلامی، این روز را به همه معلمان پرتلاش میهن اسلامی‌مان تبریک و تهنیت گفت و عنوان کرد: معتقدم که معلمان باید سطح خودشان را در تراز انقلاب اسلامی بالا ببرند زیرا نقش اول تحول بنیادین در نظام آموزش پرورش را معلمان دارند.

وی پیشنهاد داد با توجه به جایگاه والای مقام معلم، نام آموزش و پرورش به تربیت و تعلیم تغییر داده شود.

وی به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با کارگران نیز اشاره و اظهار کرد: کارگران کم توقع‌ترین و قانع‌ترین اقشار جامعه‌ هستند و بر مسئولان و متولیان امر واجب است تا حقوق و دستمزد این قشر پرتلاش را به نحوی اصلاح کنند که آنان در برابر تورم و مشکلات اقتصادی،‌ فشار کمتری بر این قشر وارد شود.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به تقدیم بیش از ۱۴ هزار شهید از سوی جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: هر جا که نظام اسلامی به حضور این عزیزان نیاز داشته،‌ آنان با اقتدار و صلابت در برابر دشمن قد علم کردند و این قشر همواره همراه نظام و کشور بوده‌اند و باید جهت‌گیری مسئولان،‌ حل مشکلات این قشر باشد.

عبادی‌زاده در پایان از آحاد جامعه خواست تا کتابخوانی به‌خصوص مطالعه آثار شهید مطهری را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها