Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@03:25:59 GMT

تعمیر و بازسازی ۳۵ دستگاه ماشین آلات راهداری

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۱۰۸۳

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آیین رونمایی از یک دستگاه بولدوزر کوماتسو کاملا بازسازی شده توسط نیروهای متخصص بومی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این بولدوزر به دلیل فرسودگی و عمر بیش از 30 سال جزء ماشین آلات اسقاطی به شمار می رفت که نیروهای متخصص بومی تحت مدیریت و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تنها با هزینه اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان  معادل کمتر از 5 درصد ارزش روز دستگاه مذکور، موفق به بازسازی کامل و راه اندازی آن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی گفت:  تحت تحریم های همه جانبه و ناعادلانه استکبار جهانی که منجر به مشکلات اعتباری و توقف واردات ماشین آلات سنگین راهسازی و راهداری شده است، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در کمتر از ۸ ماه موفق به بازسازی کامل ۳۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری با ارزش و کمیاب شده است به طوری که از برخی از این ماشین آلات تنها ۵ دستگاه در کل کشور وجود دارد. این گزارش می افزاید عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان که وزیر راه و شهرسازی را در سفر به استان سیستان و بلوچستان همراهی می کرد با اشاره به صرفه جوئی چند ده میلیارد تومانی انجام شده، این اقدام را گامی موثر در راستای افزایش بهره وری و عمرماشین آلات، ایجاد اشتغال پایدار برای نیروهای متخصص بومی و همچنین مصداق بارز التزام عملی به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی برشمرد. گفتنی است معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان، ضمن بازدید از عملیات راهداری در محور زاهدان – میرجاوه، به نقطه صفر مرزی عزیمت وپیشرفت فیزیکی پروژه توسعه و گسترش زیرساخت های پایانه مرزی میرجاوه را بررسی کرد.  رئیس سازمان با اشاره به اهمیت پایانه های مرزی استان سیستان و بلوچستان افزود: یکی از محور های اصلی توسعه این استان تقویت مبادلات مرزی است که یکی از اولویت های   سیاست کلی کشورنیز  محسوب می شود، از این رو توسعه زیرساخت های پایانه های مرزی اهمیت ویژه ای دارند. وی پایانه مرزی را موتور محرک اقتصادی کشور ذکر کرد و افزود: در صورت برخورداری این  پایانه ها از توسعه و رونق مناسب، منافع اقتصادی ‌و اجتماعی قابل توجهی را  در سطح ملی و منطفه ای به ارمغان آورد.   این گزارش می افزاید معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در گفتگو با رانندگان ناوگان حمل و نقل کالا حاضر در تیرپارک میرجاوه گفت:  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  اقدامات موثری  در حمایت از رانندگان فعال بخش حمل و نقل بین شهری از جمله تخصیص سهمیه لاستیک و روغن با نرخ مصوب دولتی و خدمات بیمه تکمیلی رانندگان انجام داده است.       

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان وزیر راه و شهرسازی ماشین آلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم