Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شبکه بهداشت بشاگرد گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۱۳ مورد عقرب‌گزیدگی و ۲ فوتی در بشاگرد رخ داده است.

عبدالعظیم احمدپور کریانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بشاگرد گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۱۳ مورد عقرب‌گزیدگی در شهرستان بشاگرد رخ داده است.

وی افزود: متأسفانه از ابتدای سال تاکنون ۲ مورد فوتی بر اثر عقرب‌گزیدگی در بشاگرد اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد اظهار داشت: یک دختر ۷ ساله از روستای «درشهر» گافر و یک دختر ۱۶ ساله از روستای «کوه‌حیدر» بر اثر عقرب‌گزیدگی جان خود را از دست دادند.

احمدپور کریانی ادامه داد: سرم ضد عقرب به اندازه کافی هم در مراکز بهداشتی درمانی و هم در بیمارستان شهرستان موجود است و از این لحاظ هیچ کمبودی نداریم.

وی از مردم درخواست کرد با مراجعه به موقع به مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان حدأکثر ظرف چهار ساعت از زمان عقرب‌گزیدگی مانع اتفاق ناگوار مشابه شوند.

این مسؤول گفت: عدم خوددرمانی، عدم مراجعه به افراد محلی و جلوگیری از پیاده‌روی کودکان با پای برهنه ازجمله مواردی است که مردم باید بیش از پیش رعایت کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشاگرد تصریح کرد: نگهداری مرغ و خروس در اطراف خانه جهت شکار عقرب‌ها و پوشاندن درز و شکاف‌های دیوار منزل می‌تواند کمک شایانی جهت جلوگیری از عقرب‌گزیدگی باشد.

به گزارش فارس، هرساله در فصل تابستان آمار عقرب‌گزیدگی در شهرستان بشاگرد بسیار بالا می‌رود که می‌طلبد مردم با رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌های پیشگیرانه از سوی شبکه بهداشت و درمان از این‌گونه حوادث ناگوار که منجر به فوت یک کودک و یک نوجوان شده است، جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۳

منبع: فارس

کلیدواژه: عقرب گزیدگی بهداشت احمدپور هرمزگان ابتدای سال تاکنون عقرب گزیدگی شبکه بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۱۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه

 پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا) اعلام کرد: یک واحد صنفی متخلف (رستوران) به دلیل داشتن نواقص متعدد بهداشتی و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط و اداره اماکن پلمب شد.

پلمب یک مرکز درمانی غیرمجاز در چوکام 

دکتر احمد لسانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خمام هم از پلمب یک مرکز درمانی غیرمجاز در بخش چوکام این شهرستان خبر داد.

او با اشاره به فعالیت این مرکز ارائه خدمات عمومی پزشکی گفت: در این راستا شبکه بهداشت خمام با همراهی پلیس نظارت بر اماکن عمومی، این واحد متخلف را با اخذ دستور قضایی پلمب کرد.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان خمام، برای مدیریت این مرکز درمانی غیرمجاز تشکیل پرونده و به دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارجاع شد.

دکتر لسانی از شهروندان خواست در صورت مشاهده مراکزی که به صورت غیرمجاز اقدام به ارائه خدمات پزشکی می‌کنند، موضوع را به شبکه بهداشت و درمان اطلاع رسانی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷۹۸ سارق در اسلامشهر
  • تأمین آب 7500 هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • سفر یک روزه رئيس سازمان زندان های کشور به بشاگرد
  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • رئیس سازمان زندانهای کشور عازم بشاگرد شد