Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با تاکید بر استقرار نظام مکان‌یابی مدارس گفت: خواستار توجه بیشتر به تحولات جمعیتی و پراکنش فضاهای موجود و رعایت ضوابط و اصول فنی در ساخت و تجهیز مدارس هستیم .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "سید مجتبی حسینی‌پور"رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در دومین جلسه استقرار نظام مکان‌یابی مدارس براساس سامانه آمایش سرزمین و تحولات جمعیتی؛ با اشاره به  توجه صرف به ساخت مدارس و بی‌توجهی به سایر عوامل موثر در انتخاب مکان مناسب برای ساخت مدارس جدید گفت: عدم توجه کافی به مسئله تحولات جمعیتی، آمایش سرزمین و توسعه پایدار در ساخت و تجهیز مدارس از مشکلات موجود در زمینه ساخت و ساز مدارس در استان یزد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی‌پور در ادامه تصریح کرد: ساخت مدارس در همجواری با کاربری‌های ناسازگار و مناطق حادثه‌خیز، مهاجرت در بعضی مناطق و رویارویی با مدارس فاقد دانش‌آموز، برخوردار نبودن از عدالت آموزشی در برخی از مناطق استان، نداشتن توجه کافی به اقتضائات محیط‌های آموزشی و استاندارد سرانه زمین و فضا، ساخت و ساز سلیقه‌ای فضاهای آموزشی و همچنین اتلاف امکانات و منابع اندک موجود از جمله مشکلات موجود است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود:  در نظام مکان‌یابی مدارس جدید و ساماندهی مدارس موجود، توجه به تحولات جمعیتی و پراکنش فضاهای موجود و با رعایت ضوابط و اصول فنی مانند همجواری، ویژگی‌های محیطی، شعاع دسترسی، اقلیم و ظرفیت و زمین مناسب ضروری است.

حسینی پور در پایان اظهار کرد: با توجه به پراکنده بودن اطلاعات مکانی موردنیاز مکان‌یابی مدارس در سازمان‌ها و ارگان های مختلف نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز نظیر اصلاح و بروزرسانی شناسنامه فنی مدارس، داده‌های مکانی، مطالعات جمعیتی و تغییرات آن هستیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ساخت و ساز یزد استان مدارس مدرس استان یزد مدیریت و برنامه ریزی سند امایش مکان یابی مدارس نظام مکان یابی تحولات جمعیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری در همایش «در کوی دوست» اتحادیه انجمن‌های اسلامی دختران دانش آموز استان گلستان در گرگان گفت: نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، در صدد تنبیه رژیم صهیونیستی بوده است و با انجام عملیات وعده صادق این امر مهم محقق شده است.

او افزود: در شرایط کنونی و بدنبال انجام این عملیات غرور آفرین، تحولات مهمی در شرف وقوع و انجام این عملیات بسیاری از معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را بر هم زده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در نتیجه تلاش‌های فرزندان این سرزمین در صنایع نظامی و عرصه‌های دیگر در زمره قدرت‌های برتر آسیا قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: پیروزی‌های اخیر نتیجه وحدت و انسجام ملت ایران است و خداوند متعال در قرآن کریم وعده نصرت را برای اتحاد ملت‌ها داده است.

دیگر خبرها

  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل
  • تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید