Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

«کنت مک‌کنزی»، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در غرب آسیا (سازمان تروریستی سنتکام) شب گذشته (سه‌شنبه) با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق دیدار و در مورد حضور سربازان آمریکایی در این کشور اظهار نظر کرد. 

اخبار بین الملل-مک‌کنزی در این دیدار مدعی شد که کشور عراق خواستار حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در جمع خبر‌نگاران گفت: «من بر این باور هستم که در آینده، آنها (عراقی‌ها) از ما می‌خواهند که همراه‌شان باشیم.» 

وی در ادامه افزود: «من احساس نمی‌کنم که حال و هوای خروج شتاب زده ما اکنون باشد.»  

مک‌کنزی همچنین ادعا کرد الکاظمی به دلیل مقابله با تمام جناح‌ها در دولت عراق و حفظ روابط با آمریکا و ایران در موقعیت سختی قرار دارد. 

وی در این باره گفت: «من فکر می‌کنم او (الکاظمی) در حال مذاکره برای کسب اعتماد است. به نظرم باید به او کمک کنیم. او در موقعیت بسیار سختی است.»

مک‌کنزی همچنین مدعی شد که الکاظمی متعهد به محافظت از سربازان و پایگاه‌های آمریکایی در برابر حملات است.

رئیس سازمان تروریستی سنتکام ابراز امید‌واری کرد که دیدار مقامات عراقی و آمریکایی که قرار بود این ماه صورت بگیرد، حضوری برگزار شود اما اذعان کرد که ویروس کرونا می‌تواند بر این دیدار‌ تأثیر بگذارد. 

وی در ادامه افزود: «قطعاً ما به حضور برخی خارجی‌ها در عراق نیاز داریم. من نمی‌دانم که اکنون (این حضور) باید به این اندازه زیاد باشد، زیرا در نهایت این یک تصمیم سیاسی است نه نظامی. اما به نظرم عراقی‌ها پذیرای آنچه برای آنها انجام می‌دهیم هستند و  برای آن اهمیت قائل هستند.»

مک‌کنزی در پایان صحبت‌های خود به اینکه چه تعداد سرباز در عراق خواهند ماند اشاره‌ای نکرد اما عنوان کرد که نیرو‌های متعارف عراقی اکنون به تنهایی عملیات انجام می‌دهند. 

در حال حاضر بین ۵ هزار تا ۶ هزار نیروی آمریکایی در عراق مستقر هستند.  

«دیوید کوپلی» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا نیز هفته گذشته در یک نشست خبری گفت که «آمریکا خواستار احداث پایگاه نظامی دائمی [در عراق] نیست و همچنین نمی‌خواهد که حضور نظامی دائمی در عراق داشته باشد».

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سربازان آمریکایی عراق عراق آمریکایی سربازان سربازان آمريكايي مک کنزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

به گزارش "ورزش سه"، مس رفسنجان در شرایطی مقابل پیکان در جام حذفی به میدان رفت که دو بازیکن عراقی این تیم همچون دیدار گذشته در ترکیب نارنجی‌پوشان غایب هستند.

منتظر محمد از 10 روز پیش برای حضور در اردوی تیم زیر 23 ساله عراق به کشورش رفت و همچون دیدار گذشته مقابل فولاد خوزستان در لیگ برتر در بازی امروز با پیکان هم غایب بود.

علی عدنان مدافع باتجربه عراقی نیز به دلیل محرومیت از بازی با فولاد خوزستان چند روزی ایران را ترک کرد و حالا در لیست بازی با پیکان در حذفی هم حضور ندارد. این مدافع عراقی ظاهرا هنوز به ایران برنگشته و به همین خاطر در لیست نفرات مس رفسنجان حضور ندارد.

دیگر خبرها

  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • جزئیات دیدار یحیی السنوار با رهبران حماس روی زمین
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  •  دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات | حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا