Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه دیروز با هشت فوتی پنج درصد مجموع فوتی های کشور را داشتیم، گفت: آذربایجان شرقی از نظر شیوع کرونا رتبه چهاردهم ایران را دارد.

وی با بیان اینکه بر این اساس تعداد تست های کرونا از ۱۲۰۰ به ۵۰۰ مورد در روز در استان کاهش یافته، اظهار کرد: ۵۰ درصد تست ها مثبت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه به رغم کاهش تعداد تست های کرونا، تعداد مبتلایان ثابت است، اضافه کرد:
برای انجام  ۵ هزار تست امکان داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد بستری های کرونا در آذربایجان شرقی اکنون به اواخر فرودین رسیده و ۷۵۳ نفر بسترس داریم.

وی ادامه داد: آن زمان روزانه سه چهار فوتی داشتیم، اکنون ۱۲ نفر داریم.

وی با اشاره به اینکه خیلی ها به شکل بدحال به مراکز درمانی مراجعه می کنند، یادآوری کرد:
۲۵ نفر در یک روز زیر دستگاه ونتیلاتور  رفته اند.

صومی با بیان اینکه روزانه یکهزار نفر به تعداد مبتلایان کرونا در آذربایجان شرقی اضافه می شود، گفت: اگر وضعیت به همین روال ادامه یابد، تعداد مبتلایان در اوایل تا اواخر مرداد  به ۱۲۰۰ نفر در روز، تعداد ونتیلاتوری ها به ۴۰ نفر و فوتی ها ۲۰ نفر می رسد.
وی با بیان اینکه با ادامه وضعیت فعلی هیچ شهرستان سفیدی نخواهیم داشت، افزود: اگر شهر سهند را از اسکو جدا کنیم، آنجا هم نارنجی می شود.
وی اضافه کرد: شهرستان های زرد می توانند بیشترین کمک را کنند که تعداد مبتلایان کرونا  بیشتر نشود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: برای کنترل بیماری باید همه را وارد گود کنیم و به ویژه راه اندازی کمپین ها و تامین ماسک ارزان را نهادینه کنیم.

وی افزود: اگر کار مدوام انجام دهیم در دو هفته پیش رو، می توانیم شیوع بیماری را مدیریت کنیم، در غیر این صورت برگزاری کنکور و آعاز مدارس دشوار خواهد بود.
وی یادآوری کرد: از نظر شیوع تجمعی بیماری، بیشترین مورد را در بناب داریم  و بیشترین موارد ابتلا در دو هفته اخیر در چاراویماق بود که از یک مراسم عزا شروع شد.

صومی افزود: ۲۰۷۰۰ بیمار گرفتار به کرونا و ۳.۶ درصد فوتی داریم.

وی ادامه داد: تابحال دو نفر زیر ۳۰ سال مبتلا به کرونا داشتیم که بیماری زمینه ای داشتند، ولی ۳۰ تا ۵۰ ساله بدحال خیلی داریم.
وی گفت: باید برای مدیریت کرونا هر نوع اعلامیه ترحیم در مسجد و منزل حدف شود و مساجد فقط برای نماز دایر باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد:
شهرداری ها در استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری  در وسایل نقلیه درون شهری و پایانه های مسافری کمک کنند.

46

کد خبر 1407910

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعداد مبتلایان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است.   به گزارش تسنیم، از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.   در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.   همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.   بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است
  • یک فوتی و ۳ مصدوم در تصادف مرگنلر - چایپاره
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور