Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل دفتر فنی، امور عمران، حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان رضوی گفت: با تکمیل راه آهن خواف – هرات تا پایان سال ۹۹ کشور افغانستان از طریق خطوط ریلی ایران به آب های آزاد و سایر کشورهای خاورمیانه متصل می‌شود.

مهدی سالیانی افزود: ساخت خط آهن خواف - هرات در چهار قطعه و به طول ۱۹۳ کیلومتر از سال ۱۳۸۶ آغاز شده که با تکمیل آن شهر هرات افغانستان به شبکه ریلی ایران متصل می‌شود و با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح پیش‌بینی می‌شود سالانه جا به جایی دو میلیون تن کالا و ۲۰۰ هزار مسافر از طریق این مسیر ریلی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دو قطعه از این طرح به طول ۷۷ کیلومتر از خواف تا مرز افغانستان در خاک ایران قرار دارد که در عمل آماده بهره برداری است و دو قطعه دیگر این طرح در خاک کشور افغانستان به طول ۱۱۶ کیلومتر قرار دارد.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمران، حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان رضوی که سال گذشته پیشرفت قطعه سوم را ۸۱ درصد اعلام کرده بود گفت: قطعه سوم از مرز ایران تا ایستگاه جنو در داخل افغانستان به طول ۶۸ کیلومتر در تعهد ایران بوده و توسط پیمانکار ایرانی در حال ساخت است.

سالیانی افزود: هم اکنون پیشرفت قطعه سوم ۸۷ درصد است و در مرحله نصب سوزنهای خطوط قرار دارد و عملیات ساختایستگاه تشکیلاتی در شمتیغ و یک ایستگاه نیز در داخل افغانستان در مراحل پایانی قرار دارد که در صورت تحقق بودجه مورد نظر، امسال تکمیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: درباره قطعه چهارم و پایانی این خط آهن مهم یعنی از ایستگاه جنو تا شهر هرات به طول ۴۸ کیلومتر که در تعهد طرف افغانستانی است اطلاعی ندارم.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمران، حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان رضوی به راه‌اندازی کریدور جدید حمل و نقل کالا و ترانزیت بین ایران و افغانستان از طریق راه آهن خواف - هرات اشاره کرد و گفت: توسعه شبکه ریلی استاندارد در داخل افغانستان و اتصال آن به شبکه ریلی ایران و یکنواخت شدن عرض خطوط ریلی بین دو کشور از دیگر اهداف ساخت این خط ریلی است.

سالیالنی افزود: اتصال مناطق غربی کشور افغانستان به آب های آزاد و کریدورهای ترانزیت شمال - جنوب و شرق - غرب کشور و فراهم شدن امکان حمل و نقل بار و ترانزیت کالا از مبدا کشور افغانستان به وسیله کریدورهای یاد شده از دیگر چشم‌اندازهای راه‌اندازی این خط آهن است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های زیربنایی حمل و نقل در جهت بهبود و توسعه صادرات و واردات بین دو کشور به روند نوسازی افعانستان کمک کرده و زمینه ساز افزایش امنیت و تثبیت روابط بین المللی در منطقه خواهد شد.

طول شبکه ریلی در استان خراسان رضوی هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که ۴۵ ایستگاه زیر نظر ادارات کل راه آهن خراسان و شرق را به یکدیگر متصل می‌کند.

هم اکنون افزون بر ۱۳ میلیون مسافر و هشت میلیون تن بار داخلی و بین المللی به وسیله این شبکه ریلی به صورت درون و برون استانی جابه جا می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن افغانستان آب های آزاد کشور افغانستان خراسان رضوی شبکه ریلی حمل و نقل راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان

اداره ملی خط آهن طالبان از جابجایی بیش از ۷۴ هزار تُن کالا در یک هفته گذشته از طریق خطوط آهن افغانستان خبر داد.

به گفته این اداره این کالاها از طریق خطوط آهن هرات – خواف، تورغندی، آقینه و حیرتان جابجا شده است.

اداره ملی خط آهن طالبان گفت در اوایل هفته جاری هم برای اولین بار کالای اففغانستان از طریق خط اهن از مسیر ایران به ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • انجام مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه
  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد