Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون آموزش ابتدایی با اشاره به شرایط سال تحصیلی آینده گفت: تصمیم‌گیری نحوه فعالیت مدارس در مناطق زرد با شورای مدارس و در چارچوب ضوابط اعلام‌شده از سوی وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری آریا، خانم رضوان حکیم زاده با اشاره به مشخص نبودن زمان شروع سال تحصیلی آینده گفت: آخرین تصمیم گرفته‌شده این است که مدارس در سال آینده از 15 شهریور و به‌صورت مجازی شروع شود، اما اگر شرایط به‌گونه‌ای باشد که ستاد ملی کرونا اجازه برگزار شدن کلاس را بدهد، مشکلی با برگزاری حضوری مدارس نداریم و کلاس‌ها را دایر خواهیم کرد و به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که نگران آموزش فرزندانشان نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به شرایط شیوع کشور در استان و منطقه، سناریو‌های مختلفی برای بازگشایی مدارس داریم. بعد از واکاوی تجربه اسفند پارسال و مشخص کردن نقاط قوت و ضعف آموزش مجازی در ماه‌های آخر سال تحصیلی 99-1398، توانستیم حداقل 3 سناریو برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید برای مناطق قرمز، زرد و سفید تدوین کنیم و سعی کردیم با در نظر گرفتن شرایط امکان تصمیم‌گیری نهایی را به شورای مدرسه و در چارچوب آیین‌نامه بازگشایی مدارس واگذار کنیم.
معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه شرایط مختلفی برای بازگشایی مدارس پیش‌بینی‌شده است، گفت: بر اساس تصمیم‌های اتخاذ شده برقراری کلاس و آموزش در مناطق قرمز فقط به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد و آموزش‌های تلویزیونی، در مناطق زرد به صورت ترکیبی و به صورت ترکیب مجازی و حضوری و با تصمیم‌گیری شورای مدرسه و در مناطق سفید به‌صورت حضوری است. البته مناطق سفید مناطق عشایری و روستایی کم‌جمعیت خواهند بود که تعداد دانش آموزان یک‌رقمی است و امکان رعایت فاصله اجتماعی در این مدارس و کلاس‌ها وجود دارد.
خانم حکیم زاده بابیان اینکه شورای مدارس در چارچوب ضوابطی که آموزش و پرورش اعلام می‌کند، امکان ایجاد خلاقیت یا انتخاب‌های مناسب با شرایط منطقه را در برگزاری کلاس‌های درس دارد، گفت: سعی کردیم در این تصمیم‌گیری‌ها شرایط مناطق را در نظر بگیریم و هم به نقش‌های معلم و ذی‌نفعان و دانش آموزان توجه کرده و آن‌ها را تعریف کنیم و البته نقش اولیا را فراموش نکردیم و به آن‌ها اطمینان می‌دهیم که هیچ دانش‌آموزی از آموزش جا نخواهد ماند.
خانم حکیم زاده در خصوص تصمیم‌گیری در مناطق زرد تصریح کرد: یکی از مدل‌های تعریف‌شده در بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، مربوط به مناطق زرد است که در این شرایط با توجه به تصمیم‌گیری شورای مدرسه می‌توان دانش آموزان را به گروه‌های کوچک‌تر تقسیم‌بندی کرد؛ از این رو ممکن است بخشی از آموزش‌ها به‌صورت مجازی و بخشی حضوری باشد یا دانش آموزان در گروه‌های زوج و فرد و به‌صورت گروه‌های کوچک‌تر در کلاس‌های درس حاضر شوند، اما موارد مطرح‌شده بخشی از مدل‌های در نظر گرفته شده است و در درجه اول سلامتی دانش‌آموز و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای آموزش و پرورش حائز اهمیت است و شورای مدرسه باید با توجه به شرایط و چارچوب کلان مشخص‌شده توسط وزارت آموزش و پرورش، تصمیم‌گیری کند تا ضمن حفظ سلامتی دانش آموزان، آموزش تعطیل نشود.
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به نقش نظارتی آموزش‌وپرورش بر چگونگی روند فعالیت مدارس در سال آینده گفت: ساختار آموزش‌وپرورش بسیار گسترده است و از طریق مناطق، استان و سامانه فعالیت‌ها را نظارت می‌کنیم. همچنین مدیران، بازرسان و خانواده‌ها ناظران اصلی این طرح خواهند بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: نقش‌آفرینی خانواده‌ها برای آموزش و پرورش بسیار ارزشمند است و در شرایط کرونا خانواده‌ها در آموزش دانش آموزان و پیگیری تحصیلی آن‌ها نقش مؤثری داشتند از این رو امیدواریم از حمایت خانواده‌ها در ایام بعد از کرونا هم برخوردار باشیم.
خانم حکیم زاده در پاسخ به این سؤال که در واگذاری تصمیم به شورای مدارس، ممکن است مدارسی که شهریه می‌گیرند به دلیل تضمین ارائه خدماتی که به علت آن‌ها شهریه گرفته‌اند، تصمیمات نابجا بگیرند، گفت: واگذاری تصمیم به مدرسه در چارچوب شرایط و دستورالعمل وزارت آموزش‌وپرورش خواهد بود و بیشتر متوجه شهر‌هایی است که در شرایط زرد هستند، البته ناظران ما بر فعالیت مدارس نظارت خواهند کرد و به این صورت نیست که هر مدیر بتواند بدون رعایت چارچوب آیین‌نامه تصمیم‌گیری کند. خانواده‌ها با توجه به دستورالعمل بازگشایی مدارس در مرحله اول فقط لازم است شهریه ثابت مدارس غیردولتی را بپردازند و سپس با توجه به شرایط برقراری کلاس‌ها شهریه فوق‌برنامه تعیین شود و مطمئن باشند که آموزش‌وپرورش مدافع منافع اولیا و دانش آموزان است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تصمیم گیری فعالیت بازگشایی مدارس آموزش و پرورش آموزش وپرورش مناطق زرد مدارس در سال شورای مدرسه دانش آموزان سال تحصیلی خانواده ها تصمیم گیری حکیم زاده کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

فرشید کرمی گفت: با هدف احیاء و زنده نگه داشتن ورزش باستانی و پهلوانی، ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی، تقویت روحیه فداکاری، جوانمردی و احیاء فضائل اخلاقی در بین دانش آموزان، طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به اجرا درآمد. 


وی، گفت: در طرح شهید طوقانی با اجرای ورزش صبحگاهی با ضرب آهنگ ورزش زورخانه‌ای و در ذیل سند تحول بنیادین، تحقق ساحت‌های اعتقادی، اخلاقی و ساحت زیست بدنی دنبال می‌شود. 


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این طرح مراسم صبحگاهی در مدارس معین آغاز می‌شود گفت: استعدادیابی در حوزه ورزش زورخانه‌ای یکی از اهداف طرح شهید طوقانی است. 


فرشید کرمی با اشاره به اینکه در این طرح ۲۵ دانش آموز آموزش دیده مرشدی در مدارس حضور یافته و در مراسم صبحگاهی به دانش آموزان مدرسه مربوطه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را آموزش می‌دهند افزود: این دانش آموزان آموزش دیده مرشدی از مدارس شهر‌های یاسوج، چرام و دهدشت هستند. 


وی، گفت: ورزش زورخانه‌ای یکی از هویت‌های ملی ما محسوب شده که در پرورش جسمی، روحی و معنوی و رشد تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در مناطق سیل زده
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند