Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا قدیر روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم، افزود: شاهد پیک مجدد در بخش زیادی از استان‌های کشور هستیم و در ۹ استان وضعیت قرمز و هشت استان وضعیت هشدار است.

وی بابیان این‌که این روند نگران‌کننده است، اضافه کرد: میزان مرگ‌ومیر افزایش‌یافته است و ایران جزو چند کشور اول در مرگ‌ومیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با این وضعیت زنگ خطر، باید فعالیت اقتصادی را محدود کنیم، زیرا سلامتی در خطر است و آمار بستری‌ها در قم نیز ۲ برابر شده است.

قدیر با اشاره به این‌که باید در بحث جلوگیری از عادی‌سازی شیوع کرونا و افزایش حساسیت‌ها کار شود، خاطرنشان کرد: اگر روند کنونی اصلاح نشود، آسیب جدی به جامعه وارد خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین سیاست وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت استفاده از ماسک است که تا ۸۰ درصد از شیوع بیماری کرونا جلوگیری می‌کند و رعایت فاصله‌گذاری و شستن دست‌ها نیز مورد تاکید می‌باشد.

وی افزود: استفاده از ماسک در قم به‌خوبی اجرا می‌شود و نهادینه‌شده است؛ در کنار این وضعیت امیدوار کردن مردم نسبت به آینده نیز از سیاست‌های مهمی است که دنبال می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: استان قم در تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا، رشدی نداشت و تعداد فوتی‌ها در روز صفر یا یک نفر است.

انجام ۵۶ هزار بازرسی از واحدهای صنفی قم

 رییس مرکز بهداشت قم نیز در این جلسه گفت: از ۲۵ فروردین امسال تا ۱۶ تیرماه جاری، بیش از ۵۶ هزار بازرسی از اصناف قم صورت گرفته است.

سیامک محبی افزود: برخی اصناف جزو گروه‌های پرخطر هستند که ممکن است کنترل آن‌ها سخت باشد، ولی نظارت‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در کنار حفظ چرخه فعالیت‌های اقتصادی، در مواردی نیز برخوردهای لازم صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: دوره ۵۰ روزه ثبات، کاهش و تثبیت بیماری داشتیم، ولی در چند هفته اخیر شاهد روند افزایشی بودیم، اگر این روند ادامه یابد، در چند هفته آینده تعداد بیماران بستری و فوتی‌ها بیشتر خواهد شد.

به گفته وی، در روزهای اخیر ۹ تالار تعطیل‌شده و ۲۳ تالار نیز اخطار دریافت کرده است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های شماره‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نو آورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی برگزار شد.

ابوالفضل باقری فرد، رییس همایش آموزش علوم پزشکی و معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: اگر امروز ما در حوزه های علوم پزشکی سر آمد هستیم به برکت وجود اساتید است،باید انگیزه را در دانشجویان زیاد کنیم تا کار آموزش درست انجام بشود اگر انگیزه ایجاد کنیم دانشجو خودش به دنبال آموزش می رود ایجاد انگیزه با آموزش مرتبط است.

وی افزود: ما در حوزه آموزش علوم پزشکی عدالت و بهره وری را دنبال می کنیم و تکریم اساتید از اولویت های ما است،همچنین توسعه زیر ساخت های آموزشی در دستور کار امسال وزارت بهداشت قرار دارد که اقدامات عملی را در روزهای آتی در دانشگاه علوم پزشکی شاهد خواهید بود.

باقری ادامه داد: از وظایف ما این است که باید در سازوکار خودمان به آموزش های نوین و تکنولوژی های نوین توجه کنیم آموزش اصلی ما حضوری است و در این حضور است که دانشجو اخلاق حرفه ای را یاد می‌گیرد.

خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این همایش گفت:کارهای بزرگی در آموزش پزشکی کشور انجام شده از این رو امروز می توانیم ادعا کنیم هیچ بیماری قابل درمان در دنیا نیست که در ایران نتوانیم درمان کنیم.

وی افزود: من اسم آموزش علوم پزشکی کشور را آموزش حکمت بنیان می نهم چون یک پیوند نظر و عمل در آموزش پزشکی وجود دارد در بعضی الگوهای آموزشی در کشور فقط نظر محور و تئوری محور است ولی الگوی آموزش پزشکی نظر و عمل را باهم جمع می کند.

سیر پزشکی ایران یک ساله و دو ساله و یک قرن نیست سیر پزشکی ایران یک عمر پیشینه قبل از اسلام دارد،ایران را باید اینگونه معرفی بکنیم

کد خبر 6094563

دیگر خبرها

  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی