Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید سلمان ذاکر گفت: ما در مجلس هنوز از فراکسیون سازی نجات پیدا نکرده ایم و امروز به مرحله کمیسیون سازی رسیده ایم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 18 تیر) قوه مقننه، در تذکری با استناد به ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس، گفت: در شرایط کنونی تهیه و تنظیم برنامه هفتگی مجلس دچار آسیب است، خطای هیات رئیسه در این است که هنوز اهم و مهم را در اولویت کار مجلس قرار نداده است، متاسفانه ما هنوز از فراکسیون سازی نجات پیدا نکرده ایم و امروز به مرحله کمیسیون سازی رسیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولویت مجلس فراکسیون سازی نیست بلکه اولویت ما براساس فرمایشات رهبر انقلاب، معیشت و اقتصاد کشور است. امروز کارگران، مردم، کم درآمدها، زیر گرانی و تورم له شده اند اما خبری در مجلس نیست. متاسفانه در شرایط کنونی، تورم، گرانی، مسکن، گرانی کالا و مصالح مردم را عصبانی کرده است از این رو باید مجلس چند اقدام اساسی برای مهار تورم و گرانی انجام دهد زیرا فراکسیون سازی تاثیری در حال و زندگی مردم ندارد.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده ارومیه ، بیان داشت: هیئت رئیسه به عنوان مجری آیین نامه نمی تواند تشخیص خودش را به جای تشخیص نمایندگان قرار دهد وقتی طبق آیین نامه جمعی از نمایندگان متقاضی تشکیل کمیسیون ویژه هستند، اضطراری بودن آن با رأی صحن مشخص می شود و در این رابطه هیئت رئیسه اجازه نمی دهد که جلوی تشکیل فراکسیون و کمیسیون های ویژه را بگیرد.

نایب رئیس مجلس اضافه کرد: درباره تشکیل فراکسیون ها دستورالعملی وجود دارد و مسئولی در هیئت رئیسه باید این دستورالعمل را رعایت کند، از این رو در روزهای آتی جلساتی با متقاضیان تشکیل فراکسیون ها برگزار می شود تا این موارد سامان یافته و برخی فراکسیون های مشترک در هم ادغام شود.

انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فراکسیون سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن حیدری صبح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه استان خوزستان اظهار کرد: انتخابات مرحله دوم اهمیتی در حد مرحله اول دارد و چه بسا شاید اهمیت آن بیشتر است چون افراد از میان نامزدهای راه یافته، نصف آنها را راهی بهارستان می‌کنند؛ پس انتخابات مرحله دوم بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

وی افزود: از همه مردم حوزه‌های انتخابیه «آبادان» و «رامهرمز و رامشیر» دعوت می‌کنم با شور و نشاط خاصی روز جمعه در انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و با آگاهی کامل افراد مورد نظر خود را انتخابات کنند چرا که سرنوشت چهار سال قانونگذاری کشور دست این نمایندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

بر این اساس در استان خوزستان، انتخابات برای انتخاب ۲ نماینده از سه نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم رفته است.

کد خبر 6097015

دیگر خبرها

  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار