Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@10:12:01 GMT

بهسازی معابر اصلی و فضای عمومی مسکن مهر دماوند

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۴۹۵۰

بهسازی معابر اصلی و فضای عمومی مسکن مهر دماوند

عباس صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری دماوند در سایت مسکونی مسکن مهر امام رضا(ع)، اظهار داشت: با توجه به توافقات صورت گرفته، شهرداری دماوند تنها بهسازی معابر اصلی و پرتردد را جهت اجرای عملیات عمرانی در دستور کار دارد و تاکنون نیز خدمات قابل ملاحظه را اجرا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳ هزار مترمربع روکش آسفالت و ۲۵۰۰مترمربع لگه گیری آسفالت در محورهای اصلی این شهرک مسکونی اجرا شده است.

این مقام مسئول همچنین به جمع آوری جداول فرسوده و آسیب دیده بلوار اصلی و اجرای پروژه جدید در این بخش اشاره کرد و گفت: انجام ۳۲۰۰ مترطول مرمت جدول و احداث نهر، ۱۳۰۰ مترطول تخریب و اجرای تک جدول رفوژ وسط بلوار، ۲هزار مترمربع تخریب و اجرای پیاده روسازی به صورت بتنی و کفپوش از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

شهردار دماوند همچنین به توسعه فضای سبز محورهای اصلی این منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۶۰۰مترطول لوله گذاری جهت آبیاری قطره ای فضای سبز و غرس حدود یکهزار درخت و درختچه در منطقه مسکونی مسکن مهر طی سال های اخیر از دیگر خدمات صورت گرفته توسط شهرداری دماوند است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود شیب در برخی مناطق شهرک، اجرای دیوار حائل جهت جلوگیری از ریزش خاک در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون ۲۲۰۰مترمکعب اجرای دیوار سنگی اجرا شده است.

این مقام مسئول همچنین به اجرای پروژه ورودی دوم مسکن مهر در سال جاری اشاره کرد و گفت: در این پروژه ۳۲۰۰ مترمربع زیرسازی و آسفالت، ۶۰۰ مترطول کانیو (هدایت آبهای سطحی)، ۴۳۰۰مترمربع کف پوش، ۲۴۰۰ مترمکعب دیوار سنگی و ۲۰۰ مترطول رفوژ اجرا شده است.

صفری همچنین به زه کشی آبهای سطحی در این منطقه اشاره کرد و گفت: در برخی مناطق شهرک شاهد رها بودن آب های سطحی بودیم که تاکنون ۱۲۰متر طول نهر عرضی اجرا شده است.

شهردار همچنین به جمع آوری زباله، رفت و روب و انجام خدمات شهری به ویژه جمع آوری نخاله های دپو شده توسط تعاونی ها در این سایت مسکونی اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات شهرداری، درنظر گرفتن خط تاکسی و تسهیل در تردد شهروندان بوده که تاکنون ۲۰دستگاه تاکسی به این بخش اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی مسکن مهر جزو اقدامات موثر شهرداری در این زمان بوده است، بیان داشت: امید است در سال جاری اقدامات مطلوبی به لحاظ توسعه فضای سبز، اجرای دیوار حائل و همچنین مابقی خدمات مانده تحت تعهد شهرداری به انجام برسد.

برچسب‌ها شهرستان دماوند مسکن مهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند مسکن مهر شهرستان دماوند مسکن مهر اشاره کرد و گفت اجرا شده مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود

«شب نغمه‌های اذان ایرانی» در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این برنامه نمونه‌هایی از تولیدات تازه اجرای اذان در دستگاه‌های موسیقی اصیل ایرانی معرفی خواهد شد و در قسمت دوم برنامه ارکستر نیایش به سرپرستی علیرضا امینی مجموعه‌ای از آثار مناجاتی را اجرا می‌کند.

آثار اجرا شده توسط ارکستر نیایش در این اجرا، سروده و با آهنگسازی علیرضا امینی بوده که تنظیم قطعات را ایمان ملکی انجام داده است. اساتید برجسته هاشم احمدوند، سید ابوالفضل عدل، مهدی محمدی، حامد کاظمی و جواد کاپریمی خوانندگان آثار اذان‌ها و در ادامه ارکستر نیایش هستند. مراسم تجلیل از اجرای استاد رحیم موذن‌زاده و استاد احمد مراتب و اهدای لوح های یادبود نیز یکی از چند قسمت این برنامه است. همچنین رونمایی از لوح ثبتی پرونده ثبت اذان گویی با موسیقی اصیل دستگاهی آواز ایرانی از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود.

علیرضا امینی در خصوص «شب نغمه‌های اذان ایرانی» گفت: من برای اولین بار در پرتو معرفی اجرای نغمه‌های اذان ایرانی به روش پیشینیان که اسناد مضبوط آن از حدود ۱۱۰ سال پیش موجود است اجرایی را روی صحنه خواهم برد. نماز جایگاه معنوی بسیار بالایی در میان ایرانیان داشته است و در هر کوچه و خیابانی هر ایرانی با بیان خود اذان می‌گفته و مردم را برای نماز و عبادت آگاه می نموده است. همان طور که در حال حاضر اذان بیات ترک رحیم موذن‌زاده اردبیلی و شور محمد آقاتی در بهترین روایت ارزش این گونه مهم هنر معنوی را در جامعه ما نشان می‌دهد، ما می‌توانیم با رونق روایت دوباره اذان ایرانی بین هنرمندان آواز اصیل ایرانی، تمام ایرانی‌ها را با حفظ و روایت اذان آشتی دهیم. اذان می‌تواند به عنوان یک نغمه و مناجات در تمامی لحظات زندگی مردم حضور داشته باشد؛ چراکه تمام جملاتش گفت و گو از صفا و صمیمیت و اصول دینی ما است. اگر بتوانیم این باورها را تقویت کنیم تاثیر مثبتی روی تربیت اخلاقی جامعه خواهد داشت.

در اولین اجرای «شب نغمه‌های اذان ایرانی» در تالار اندیشه ورود برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اجرا نشدن کامل طرح مسکن ملی و جوانی جمعیت در سبزوار
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود