Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@20:15:24 GMT

اسرار تیمی که می‌خواهد قهرمان شود

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۵۰۱۰

اسرار تیمی که می‌خواهد قهرمان شود

ساعت24-قهرمانی احتمالی در لیگ نوزدهم، پرسپولیس را به تنهایی در صدر فهرست پرافتخارترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر قرار خواهد داد. تا امروز پرسپولیس و سپاهان هر دو ۵قهرمانی و ۲نایب‌قهرمانی دارند اما پوکر پرسپولیس تعداد جام‌های لیگ برتری این تیم را به عدد ۶خواهد رساند.

«در شرایطی که تنها ۷ هفته به پایان مسابقات پرماجرای لیگ نوزدهم باقی مانده، پرسپولیس با فاصله ۱۲ امتیازی از رقبا شانس اصلی قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این مقدمه بد نیست ۷ نکته را در مورد حال و هوای این روزهای پرسپولیس بخوانید:

۱-  مسلما یکی از مهم‌ترین رازهای موفقیت پرسپولیس در این سال‌ها، ساختار دفاعی مستحکم بوده است. سرخپوشان بعد از ۲۳بازی در لیگ نوزدهم فقط ۱۱گل خورده دارند؛ یعنی ۳گل خورده کمتر از فولاد که دومین خط دفاعی برتر لیگ را در اختیار دارد. از ۳فصل گذشته هم که پرسپولیس قهرمان شده، ۲فصل را با کسب عنوان بهترین خط دفاعی لیگ پشت سر گذاشته و یک فصل دیگر در این زمینه دومین تیم برتر بوده است. برای پی بردن به ارزش ساختار دفاعی ایده‌آل، بد نیست به یاد بیاورید در لیگ پانزدهم تیم رؤیایی برانکو صرفا به‌ خاطر دفاع و دروازه متزلزل قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار کرد. سرخ‌ها آن سال ۳۴گل خوردند که از مجموع گل‌های خورده ۳سال اخیر بیشتر بوده است.

۲- یک نکته شگفت‌انگیز. پرسپولیس پارسال به سختی و در آخرین هفته قهرمانی‌اش را مسجل کرد اما امسال از هفته‌ها جلوتر کاندیدای قطعی کسب جام است. مهم‌ترین دلیل این موضوع، کاهش تعداد مساوی‌هایش است. پرسپولیس پارسال در فصل آخر برانکو ۱۳مساوی داد؛ در حالی‌ که امسال فقط ۲مساوی داده. این مسئله باعث می‌شود حتی ۴شکست هم خللی در پیشروی آنها به سمت قهرمانی ایجاد نکند. بدون تردید در سیستم پیروزی‌های ۳امتیازی، مساوی فرق چندانی با شکست ندارد.

۳- امسال انتقادهای بسیار زیادی از خط حمله کم‌رمق پرسپولیس شده اما بد نیست بدانید تا همین‌جای فصل این تیم با ۳۵گل زده، فقط یک گل از پارسال کمتر زده. پرسپولیس در کل دیدارهای لیگ هجدهم ۳۶گل زد؛ فصلی که بسیاری اعتقاد دارند کسالت‌بارترین تیم برانکو اکران شد.

۴- پرسپولیس تا این مقطع از فصل با ۱۷پیروزی، یک پیروزی بیشتر از کل لیگ هجدهم به‌ دست آورده است. در ۵ سال اخیر بیشترین تعداد پیروزی‌های سرخپوشان مربوط به لیگ شانزدهم می‌شود که این تیم ۲۰پیروزی به‌دست آورد. رسیدن به این حد نصاب در ۷هفته باقیمانده چندان دشوار به‌ نظر نمی‌رسد؛ مخصوصا که پرسپولیس بازی‌های چندان سختی ندارد و می‌تواند حداقل ۳تا از آنها را با برتری مقابل رقبا پشت سر بگذارد.

۵- در ۲قهرمانی اول پرسپولیس، آقای گل مسابقات هم از این تیم بود. لیگ شانزدهم مهدی طارمی با ۱۸گل به این موفقیت دست یافت و لیگ هفدهم علی علیپور با ۱۹گل. در لیگ هجدهم اما آقای گلی از کف سرخ‌ها رفت و علیپور ۱۴گله پشت سر استنلی کی‌روش ۱۶گله باقی ماند. امسال هم بعید است آقای گلی به پرسپولیس برسد. فعلا ترابی ۹گله و علیپور ۸گله پشت سر مغانلوی ۱۲گله از پیکان قرار دارند. پس مهاجمان سرخ برای بازپس‌گیری این عنوان کار سختی دارند.

۶- با قهرمانی یحیی گل‌محمدی در لیگ نوزدهم، تعداد ایرانی‌ها و خارجی‌های فاتح لیگ برتر در پرسپولیس مساوی خواهد شد. ۳تا برای یحیی، افشین قطبی و علی پروین، ۳تا هم برای برانکو. البته نیمی از قهرمانی احتمالی امسال متعلق به گابریل کالدرون آرژانتینی خواهد بود.

۷- قهرمانی احتمالی در لیگ نوزدهم، پرسپولیس را به تنهایی در صدر فهرست پرافتخارترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر قرار خواهد داد. تا امروز پرسپولیس و سپاهان هر دو ۵قهرمانی و ۲نایب‌قهرمانی دارند اما پوکر پرسپولیس تعداد جام‌های لیگ برتری این تیم را به عدد ۶خواهد رساند.

منبع: روزنامه همشهری

منبع: ساعت24

کلیدواژه: لیگ نوزدهم لیگ برتر پشت سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی با اشاره به فعالیت شوراهای حل اختلاف از سال  گفت: در این ۲۱ سال کاهارهای بسیار خوبی در شوراها دنبال شده است. تا چند سال پیش می‌توان گفت که تقریباً در هر محله مسجد و یا منطقه شوراهای حل اختلاف دایر بودند، اما سپس این شوراها جمع‌تر و قانونمندتر شدند. در سال ۱۳۹۴ و در قانون برنامه پنجم توسعه، قانون موقتی برای فعالیت شوراها تدوین شد. در سال ۱۴۰۲ نیز قانون دائمی فعالیت شورای حل اختلاف تصویب و در هفتم مهرماه امسال لازم‌الاجرا شد.

وی آمار پرونده‌های شوراهای حل اختلاف افزود: در سال ۱۴۰۲ حدود ۵ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۸۵۵ پرونده در سراسر کشور به شورای حل اختلاف وارد شدند. از سال قبل نیز ۲۵۷ هزار و ۹۵۶ پرونده وجود داشت که با تلاش مجموع همکاران ما در شوراهای حل اختلاف در مجموع تعداد ۴ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۳۰۸ پرونده در سراسر کشور مختومه شده است. این تعداد پرونده معمولاً حدود دو سوم پرونده‌های قابل سازش را شامل می‌شود. حدود یک میلیون از این پرونده‌ها مربوط به امور حسبی، حصر وراثت و یا تامین دلیل است که به نوعی یک طرفه هستند و یا قابلیت سازش ندارند.

 ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه حل اختلاف در سطح کشور وجود دارد

به گفته صادقی، در حال حاضر ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه حل اختلاف در سطح کشور وجود دارد. از این تعداد حدود ۴۴۰۰ شعبه شهری و مابقی روستایی هستند. در مجموع حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو در این شب مشغول به کار هستند. قبلاً این کارکنان ۳۲ هزار نفر بودند که از این تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو یا جذب سازمان‌های دیگر و یا ساماندهی شدند که در حال حاضر تعداد کارکنان شورای حل اختلاف به ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد.

حل اختلافی معادل ۲۰ کیلوگرم طلا با تلاش کارکنان شعبه حل اختلاف بازار تهران

وی درباره نحوه فعالیت شعب تخصصی ادامه داد: شعب تخصصی پرونده‌های زیادی را رسیدگی نمی‌کند و پرونده‌های آن‌ها به شکل موردی با آن‌ها ارجاع می‌شود و مواردی را که تاکنون از آن‌ها انتظار داشته و ورود کردند موفق بودند. در این شعبه‌ها هرچند تعداد پرونده‌ها اندک است، اما مبلغ و میزان رسیدگی‌ها معمولاً مبالغ بالایی است. در یکی از شعب تخصصی در بازار تهران حدود ۲۰ کیلو طلا رقم اختلاف بین دو نفر از شکات بود که با تلاش کارکنان این شعب حل و فصل شد. قضات این شعب معمولا از جنس و طبقه همان اصناف و مورد اعتماد و وثوق طرفین هستند بنابراین درصد بالایی از پرونده‌های ارجاعی به این شعب معمولا به سازش منجر می‌شود و عملکرد بسیار مطلوبی داشته‌اند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به فعالیت ۲۰ هزار صلح‌یار در سراسر کشور درباره صدور پروانه داوری نیز گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰۰ پروانه داوری برای متقاضیان صادر شده و با توجه به اینکه این پروانه‌ها مرتباً و در طول و روزانه برای افراد صادر می‌شود احتمال می‌رود تا پایان سال به حدود ۲۰۰۰ نفر برسد. افرادی که پرونده تشکیل دادند آموزش دیدند گزینش را با موفقیت سپری کردند پروانه داوری برای آن‌ها صادر می‌شود.

وی درباره جزییات برگزاری آزمون داروری در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ نیز پس از پایان دوره‌های آموزش آزمون برگزار می‌شود. زمان برگزاری آزمون به طور دقیق مشخص نیست و پس از فرآیند آموزش برگزار می‌شوند. ممکن است این آزمون در سال ۱۴۰۳ بیش از یکبار و چند نوبت برگزار شود که جزئیات و زمان برگزاری این آزمون‌ها در زمان مقتضی به اطلاع عموم می‌رسد.

صادقی بااعلام آغاز فعالیت دادگاه‌های صلح از اردیبهشت ماه امسال در توضیح بیشتر گفت: این طرح به صورت مرحله‌ای و در ۳ مرحله در سراسر کشور اجرا می‌شود و در مرحله اول ۱۰ استان در سراسر کشور فعالیت خود را از اردیبهشت ا آغاز می‌کنند. ۱۰ استان بعدی از مرداد ماه و ۱۰ استان نیز از مهر ماه سال ۱۴۰۳ دادگاه‌های صلح را تاسیس خواهند کرد. در حال حاضر مقدمات اجرای این طرح در کشور در حال آماده سازی است و بررسی می‌شود که هر شهر از هر استان در سراسر کشور و در هر بخش به چه تعداد دادگاه صلح و چه تعداد نیرو نیاز است. پس از این نیازسنجی‌ها احکام مربوطه صادر می‌شود و فعالیت دادگاه‌های صلح به صورت رسمی آغاز می‌شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه در خاتمه درباره آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: استخدام همکاران ما بر اساس قانون جدید انجام خواهد شد و اجازه استخدام ۱۰ هزار نفر برای ما صادر شده و بر اساس ماده ۶ قانون جدید شوراهای حل اختلاف استخدام این افراد انجام می‌شود. برنامه‌ریزی برای این آزمون با همکاری معاونت منابع انسانی قوه قضاییه انجام شده است و در سال ۱۴۰۳ آزمون استخدام برگزار و شرکت در این آزمون برای عموم مردم آزاد است، اما اولویت استخدام برای متقاضیان این آزمون با افرادی است که در شورای حل اختلاف در حال فعالیت هستند. این اولویت‌ها از حیث سوابق کاری، میزان توانمندی و مهارت در انجام کار و صلح سازش و برخورد مناسب در محیط کار در اولویت‌های آن‌ها لحاظ می‌شود و متقاضیان برای هریک از موارد پیش گفته امتیاز می‌گیرند و به همراه امتیازی که در آزمون کسب می‌کنند به امیدخدا زمینه استخدام آن‌ها فراهم می‌شود. زمان برگزاری این آزمون متعاقبا اعلام می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لیموچی: تیمی که پرسپولیس را می‌برد می‌تواند قهرمان شود
  • دختران تنیسور ایران قهرمان غرب آسیا شدند
  • میرزازاد: فصل تلخی را پشت سر می‌گذاریم
  • انتقاد تند کاپیتان سرخ‌ها از چند بازیکن این تیم!
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • امیر تتلو: پرسپولیس قهرمان نشود چه تیمی بشود؟
  • انتظاری:آلومینیم حریف چغری برای پرسپولیس است/ وقتی استقلالی‌ها صدرنشین هستند چطور می‌گویند نمی‌خواهند قهرمان شویم؟
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد