Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@20:27:13 GMT

انتصاب اولین شهروند عرب به عنوان سفیر اسرائیل

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۵۱۰۷

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از اسپوتنیک روسیه، اسماعیل خالدی ۴۹ ساله اولین چهره عرب در میان شهروندان عرب رژیم صهیونیستی است که یک پست عالی را در دستگاه دیپلماسی این رژیم برعهده می‌گیرد.


در واقع خالدی اولین دیپلمات اسرائیلی از میان شهروندان بادیه نشین (قبایل عرب ساکن منطقه نقب فلسطین) بود، او مدتی نیز مسؤول مبارزه با جنبش‌هایی بود که در لندن خواستار تحریم اسرائیل بودند، او از سال ۲۰۰۴ در وزارت خارجه این رژیم فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین او در کنسول رژیم صهیونیستی در شهر سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیای آمریکا کار می‌کرد.
طبق گزارش یک سایت اسرائیلی، خالدی مدتی به عنوان مشاور سیاسی آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی فعالیت داشته است.
خالدی لیسانس علوم سیاسی خود را از دانشگاه حیفا گرفت و در دانشگاه تل‌آویو فوق لیسانس روابط بین الملل خود را اخذ کرد.


لیبرمن رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" با انتشار توییتی ضمن تقدیر از انتصاب خالدی به عنوان سفیر اسرائیل در اریتره، نوشت: خالدی زمانی که وزیر خارجه بودم مشاور قابل اعتمادی بود، او به عنوان "یک ملی‌گرای اسرائیلی که در سراسر جهان با پشتکار از "کشور" دفاع می‌کند" شناخته می‌شود.
خالدی به همراه ۱۰ تن دیگر که از سوی وزارت خارجه انتخاب شده‌اند، در انتظار موافقت دولت اسرائیل به ریاست بنیامن نتانیاهو هستند.
 

  ایسنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اسپوتنیک سفیر عرب اسرائیل شهروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند

وزیر خارجه بلژیک اعلام کرد که جهت محکوم کردن حمله صهیونیست‌ها به کارمندان آژانس توسعه فدرال بلژیک سفیر این کشور در بروکسل را احضار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، حجه لحبیب، وزیر خارجه بلژیک در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد: سفیر اسرائیل در بروکسل در رابطه با جان باختن عبدالله نبهان کارمند آژانس توسعه فدرال بلژیک در جریان بمباران ارتش این دولت در غزه به ساختمان وزارت امور خارجه احضار خواهد شد.

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده و بستگان نبهان گفت: بمباران مناطق و جمعیت غیرنظامی مغایر قوانین بین‌المللی است. برای محکوم کردن این مساله و دریافت پاسخ سفیر اسرائیل را احضار خواهم کرد.

به گزارش آناتولی، پیش از این وزیر توسعه بلژیک از کشته شدن عبدالله نبهان کارمند این آژانس به همراه فرزند ۷ ساله ‌در بمباران ارتش صهیونیست‌ها در منطقه رفح غزه خبر داد.

کارولین گنز، وزیر همکاری و توسعه بلژیک اعلام کرد که عبدالله نبهان، کارمند ۳۳ ساله آژانس توسعه این کشور که در غزه فعالیت می‌کرد و پسرش شب گذشته در جریان بمباران ارتش اشغالگر در بخش شرقی شهر رفح نوار غزه جان خود را از دست دادند.

گنز تصریح کرد: وضعیت همسر نبهان که در این حمله مجروح شده، وخیم است و ۲ فرزند ۷ ماهه و ۵ ساله این زوج به صورت جزئی مجروح شدند. پدر، برادر و برادرزاده ۶ ساله نبهان نیز جان باختند.

وزیر همکاری و توسعه بلژیک، عبدالله نبهان را همکار بسیار فداکار و ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: عبدالله نیز مانند سایر کارمندان غزه در فهرست «افراد واجد شرایط خروج از غزه» بود که ماه‌ها پیش به مقامات اسرائیلی ارائه شد.

او افزود: نبهان قبل از اینکه به او و خانواده‌اش اجازه داده شود غزه را به سلامت ترک کنند، جان باخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند
  • باقری: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • رسانه صهیونیستی: اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • حمایت مردم فرانسه از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!