Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر صادرات گمرک ایران، یک ماه پس از پیگیری رسانه‌ها، در بخشنامه‌ای از قفل پروانه های صادراتی از محل ورود موقت ۹۰ ردیف تعرفه کالا خبر داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حدود یک ماه پیش و در اواسط خرداد ماه رسانه‌ها موضوع قاچاق گسترده آرد از طریق رویه ورود موقت گندم و صادرات آرد یارانه‌ای را افشا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که 14 تیر ماه دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی بر اجرایی شدن آزمایشی قفل سیستی ارتباط پروانه های ورود موقت برای پردازش و اظهارنامه صادرات برای محموله‌های صادراتی ارد از محل ورود  موقت گندم (بخشنامه 27 خرداد ماه)اشاره کرده است.

اما در ادامه این بخشنامه آمده است، از روز 17 تیر ماه قفل سیستمی ارتباط پروانه ورود موقت و اظهارنامه صادرات برای محموله‌های صادراتی 90 ردیف تعرفه صورت میگیرد.

هرچند هنوز به سوالات تسنیم در این پرونده پاسخی داده نشده است اما همین اقدام نیز میتواند یک گام رو به جلو در گمرک برای رفع نقایص باشد.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77/CT1 واژه های کاربردی مرتبط گمرک جمهوری اسلامی ایران بیشتر بخوانید... جزئیات بخشنامه گمرک در رابطه با ارز قابل حمل و پولشویی ۷ هزار تن کالا در گمرک استان قزوین رسوب کرده است قاچاق آرد ــ ۱۱|جزئیات جلسه مشترک بازرسی وزارت اقتصاد با مدیران گمرک/ دژپسند پیگیریها در برخورد با مقصران را اعلام کند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرک جمهوری اسلامی ایران گمرک ورود موقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد

ایسنا/مازندران سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات و کیوی از مبدأ استان به خارج از کشور صادر شد.

بابک مؤمنی امروز در گفت‌و با خبرنگاران از صادرات مرکبات و کیوی از مبدأ استان مازندران خبر داد و افزود: امسال ۷۶ هزار و ۵۷۷ تن پرتقال در قالب ۳ هزار و ۶۳۴ محموله و ۲۵ هزار و ۱۲۱ تن نارنگی در قالب هزار و ۳۱۹ محموله از مبدأ مازندران صادر شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۰۱ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات در قالب ۴ هزار و ۹۵۳ محموله از استان صادرات داشتیم، گفت: ۲۴ هزار و ۲۰ تن کیوی نیز در قالب یک هزار و ۵۵ محموله صادرات انجام شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۱۰ هزار و ۲۵۶ تن کیوی با ۴۲۵ محموله طی سال گذشته از مازندران به کشور هند خبر داد.

مؤمنی با اشاره به اینکه سال قبل ۴۸ هزار و ۹۱۲ تن با ۲ هزار و ۴۵۱ محموله پرتقال از استان مازتدران صادرات انجام شد، ادامه داد: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۸۷ تن نارنگی با ۷۳۵ محموله صادر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • کشف محموله سیگار قاچاق در میامی
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی