Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور گفت: نقش بخش آب و فاضلاب در سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها بسیار موثر و حیاتی است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه بررسی اقدامات وزارت نیرو برای جلوگیری از تأثیر بیماری کرونا بر منابع آب و فاضلاب کشور که ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست وی برگزار شد، با تأکید بر اهمیت و حساسیت ویژه بخش آب و فاضلاب کشور در سلامت جامعه و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با اقدامات خوب وزارت نیرو شاهد بهبود کیفی و کمّی منابع آب در کشور هستیم که جای قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی: اعتراف می‌کنم در بخش مسکن دچار عقب‌ماندگی شدیم/ مجلس شادی و عزا تا اطلاع ثانوی تعطیل!واعظی: جلسه سران قوا در آینده نزدیک تشکیل می‌شود

وی با اشاره به گزارش‌های مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اقدامات این وزارتخانه برای جلوگیری از تأثیر بیماری کرونا بر منابع آب شرب کشور و نیز درخواست این وزارتخانه در خصوص ضرورت تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌های کیفی‌سازی و گندزدایی منابع آب، از سازمان برنامه و بودجه خواست پیگیری‌های لازم را برای پرداخت به موقع اعتبارات بخش آب و فاضلاب و نیز هزینه‌های خرید تضمینی آب انجام دهد.

در این جلسه وزیر نیرو نیز با اشاره به گرمای زودرس و افزایش مصرف آب شرب خانوارها برای پیشگیری از شیوع کرونا خاطرنشان کرد: با اتکا به توانمندی‌ها و تجربیات مهندسین و متخصصین وزارت نیرو، در صورت تأمین منابع و اعتبارات مورد نیاز امیدواریم با کمبود آب شرب در تابستان مواجه نشویم.

اردکانیان همچنین گزارشی از میزان دسترسی مردم شهرها و روستاهای کشور به آب سالم ارائه کرد و گفت: جمعیت تحت پوشش آب سالم در شهرها تقریباً صد در صد و در روستاها بیش از 82 درصد است که در مقایسه با آمار جهانی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار هستیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم در این جلسه گزارشی از اقدامات وزیر نیرو برای جلوگیری از تأثیر بیماری کرونا بر تأمین آب شرب کشور ارائه کرد و گفت: برای حفظ پایداری آب شرب در تابستان نیازمند تأمین منابع مالی و اعتبارات لازم برای تأمین مواد منعقدکننده، کلر، مواد گندزدا و مواد تنظیم کننده PH برای آب شرب هستیم که امیدواریم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، این منابع در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه هم در این نشست از اهتمام ویژه این سازمان برای تأمین اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های در دست اجرای وزارت نیرو قرار داد و گفت: سازمان برنامه و بودجه تلاش خواهد کرد اعتبارات مورد نیاز وزارت نیرو برای تأمین آب شرب مناسب فراهم کند.

در این جلسه که رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری نیز حضور داشت مشکلات و مسائل بخش آب و فاضلاب کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد سازمان برنامه و بودجه نسبت به تأمین منابع مورد نیاز وزارت نیرو را برای تأمین آب شرب سالم اقدام کند.

انتهای پیام/

R1531/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران دولت دوازدهم جمهوری اسلامی ایران اسحاق جهانگیری بیشتر بخوانید... ربیعی: همه تلاش دولت کنترل شرایط اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران دولت دوازدهم جمهوری اسلامی ایران اسحاق جهانگیری وزارت نیرو دولت دوازدهم اسحاق جهانگیری سازمان برنامه و بودجه آب و فاضلاب کشور بخش آب و فاضلاب وزارت نیرو برای تأمین مورد نیاز منابع آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان میاندوآب در حاشیه این مسابقه با تبریک هفته سلامت اظهار داشت: سلامت همکاران و ایجاد نشاط و شادابی بین همکاران از اهمیت خاصی برخوردار است. حسین اصغری افزود: به منظور ترویج سبک زندگی سالم و همچنین ورزش و تحرک در بین همکاران، مسابقه فوتبال به همت واحد ورزش در چمن اختصاصی امور آب و فاضلاب شهرستان میانداب برگزار شد.  این مسابقه با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد