Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد، ایران با فیلمی از یک غذای اصیل ایرانی به کمپین (Gastronomy) سازمان جهانی جهانگردی پیوست.

ولی تیموری، در فضای مجازی نوشته است:

کلیپ «غم بر پلو شیرازی» که با موضوع معرفی یکی از غذا‌های اصیل ایرانی تهیه شده است، شرایط و شاخص‌های لازم را برای شرکت در جشنواره بین گردشگری غذا (Tourism & Gastronomy) سازمان جهانی گردشگری UNWTO احراز کرد و به نمایندگی از صنعت گردشگری ایران، از طرف دبیرخانه این سازمان بین المللی به طور رسمی در سایت آن معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد قاسمی ـ مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ـ نیز در این باره گفت: حضور موفق ایران در کمپین تبلیغاتی «سلایق غذایی» (Gastronomy) که از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) برگزار شد، فرصتی است که رویای سفرکردن از طریق غذا و آشپزی را زنده نگه می‌دارد.

او یادآور شد: گردشگری خوراک (Gastronomy Tourism) یکی از زیر مجموعه‌های گردشگری است. این نوع گردشگری در واقع به عنوان حافظ میراث‌فرهنگی کشور میزبان (میراث غذایی) عمل کرده و از این رهگذر فرصت‌هایی را نیز در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال‌زایی بویژه در مناطق روستایی فراهم می‌آورد.

وی افزود: بر همین اساس سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به عنوان بخشی از کمپین «فردا سفر کنید» (Travel Tomorrow) از کشور‌های عضو خواست در چارچوب استاندارد‌ها و ضوابط ابلاغی خود کلیپ‌هایی را در زمینه معرفی غذا‌های سنتی خود تهیه و ارسال کنند. این اقدام UNWTO اساساً برای مواجهه با چالش جهانی حاصل از شیوع ویروس کرونا در جهان و با هدف احترام به فرهنگ‌های مختلف و به صورت ویژه توجه به سلایق غذایی به عنوان بازتابی از فرهنگ، میراث، سنت و در عین حال انتقال احساس جامعه صورت پذیرفته است.

قاسمی با اشاره به اینکه در این راستا معاونت گردشگری با مشارکت بخش خصوصی اقدام به تولید فیلم کوتاهی از نحوه طبخ یکی از غذا‌های سنتی کشورمان کرد، ادامه داد: این فیلم کوتاه که پس از احراز شرایط و ضوابط سازمان جهانی گردشگری در سایت آن سازمان مورد پذیرش قرار گرفت و به آدرس: www.unwto.org/Asian_cuisine بارگذاری شد، فرصت مغتنمی را برای معرفی بخش‌های مختلف فرهنگ سرزمین ایران همچون معماری، پوشش دست بافته‌ها، موسیقی سنتی، ابزار و تجهیزات سنتی پخت خوراک و... و. به جهانیان فراهم آورده است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری بیان کرد: ایران از حیث تنوع و طعم غذایی از قابلیت بی‌نظیری برخوردار است و متاسفانه در راستای جذب گردشگر به آن پرداخته نشده است. امید است با تداوم چنین اقداماتی بتوانیم میراث غذایی خود را به بهترین نحو به جهانیان بشناسانیم.


انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت گردشگری گردشگری غذا سازمان جهانی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان، اظهار داشت: این همایش بین‌المللی با موضوع تاب‌آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.

حسن‌پور، افزود: پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را دراین‌خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

کد خبر 6093859

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • «گردشگری دریایی» فقط یک وعده در روز خلیج فارس بود!