Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای زکات استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان استان مهم‌ترین رویکرد این شورا است، اظهار داشت: با بهره‌گیری از ظرفیت زکات در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی پایدار برای مددجویان استان اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ارائه رویه‌های نو در نحوه هزینه‌کرد زکات باید مورد توجه مجریان قرار گیرد، تصریح کرد: و با تولید ارزش افزوده می‌توان پرداختی‌های بیشتری به افراد مددجو داشت و برای توانمندسازی آنان اقدامات مؤثری انجام می‌شود.

حضور ایتام در بازار بورس استان سمنان

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه لازم است درآمد زکات به مسیر ایجاد ارزش افزوده و اشتغال هدایت شود، افزود: چگونگی ثروت آفرینی را باید به مددجویان به ویژه ایتام آموزش داد و در این صورت سطح درآمد مددجویان ارتقا می‌یابد.

آشناگر فقرزدایی را از دیگر اهداف مهم دولت برشمرد و گفت: حضور ایتام در بازار سرمایه بورس طرحی مطلوب و اثرگذار برای تحقق این اهداف است که البته نیازمند حمایت دولت و تأمین منابع مالی اولیه برای سرمایه‌گذاری ایتام و مددجویان در بورس است.

وی با اشاره به استقبال خوب کمیته امداد از اجرای این طرح بیان کرد: حمایت سایر سازمان‌های مردم نهاد از جمله بهزیستی نیز در این عرصه می‌تواند تأثیر گذار باشد.

کشاورزان و دامداران اهتمام ویژه‌ای به پرداخت زکات داشته باشند

استاندار سمنان در ادامه با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا ۱۴ رسته شغلی مختلف در استان دچار خسارت شدند، تصریح کرد: این‌درحالی است که کشاورزان و دامداران استان خسارت قابل‌توجهی را از شیوع این ویروس متحمل نشدند.

آشناگر یادآور شد: لازم‌است کشاورزان با رعایت آموزه‌های دینی و اعتقادی، نسبت به فریضه مهم پرداخت زکات در شرایط فعلی اهتمام بیشتری بورزند.

کد خبر 4969314

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان علیرضا آشناگر زکات شورای عالی زکات ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام بیرجند شهرکرد ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۶۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام

ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر در استان ۳۷ هزار و ۸۶۰ نفر حمایت از فرزندان تحت پوشش کمیته امداد را برعهده دارند که از این تعداد ۵ هزار و ۴۰۹ نفر از جامعه معلمان و فرهنگیان هستند.

وی اضافه کرد: پارسال فرهنگیان خیر که حمایت از فرزندان معنوی را برعهده دارند ۷۱میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به حساب فرزندان تحت حمایت خود واریز کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: از ابتدای امسال ۳ هزار و۶۶۳ حامی به جمع حامیان طرح اکرام افزوده شده اند که ۱۴۵ نفر آنان معلمان هستند.

ظاهری افزود: در حال حاضر هزار و ۴۴۸ فرزند یتیم و ۶ هزار و ۴۰۴ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که غالبا در رده سنی ۶ تا ۱۸ قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: هم اکنون حدود ۹ هزار دانش آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که برای این دانش آموزان فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی، مشاوره تحصیلی، اردو‌های زیارتی و سیاحتی و کلاس‌های تقویتی شامل دروس سال تحصیلی و کنکوری، مهارت آموزی و آموزش فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • کمک ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معلمان به ایتام
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود