Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمترین عامل در افزایش آمار کرونا است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، کرونا همه جهان را در بر گرفته است. مردم برای کمک به کنترل این بیماری، فاصله گذاری فیزیکی تا یک و نیم متر، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک را رعایت کنند. با رعایت این موارد می‌توانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را متوقف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افزایش تعداد فوتی ها به 200 نفر در طول 24 ساعت خبرها حکایت از این دارد که به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی هر روز بر تعداد مبتلایان اضافه می شود و زنگ خطر سرایت بیماری کووید ۱۹ در بسیاری از استان ها شنیده می شود، موضوعی که باعث شده بار دیگر به روزهای اسفندماه و شرایط محدودیت های آن روزها بازگردیم.

پیشنهاداتی برای افزایش محدودیتها و کنترل بازگشایی‌ها به مقامات بالاتر، ستاد ملی کرونا و وزارت کشور اعلام شده که در صورت موافقت بخشی از محدودیتها باز می‌گردد.

تهران

بر اساس صحبت های معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران، در حال حاضر تقریبا تمام تخت‌هایی که برای کرونا در نظر گرفته شده بود، کاملا اشغال شده، ولی بیمارستانها در حال آزاد کردن تخت‌ها و بخش‌های دیگر هستند. اگر همین روند ادامه داشته باشد ظرف کمتر از ۱۰ روز آینده دو برابر میزان فعلی تخت‌های بیمارستانی اشغال می‌شود و با مشکل جدی روبرو خواهیم شد. برای افزایش محدودیتها و کنترل بازگشایی‌ها به مقامات بالاتر، ستاد ملی کرونا و وزارت کشور اعلام شده که در صورت موافقت از شنبه آینده بخشی از محدودیتها بازمی‌گردد و به صورت محدود اجرا می شود تا تاثیرگذاری آن بررسی شود. در صورت اعمال محدودیت، این محدودیت ابتدا به‌صورت یک هفته‌ای خواهد بود و اگر نیاز به تمدید آن باشد، برای یک هفته دیگر محدودیت‌ها تمدید می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز در وضعیت هشدار قرار دارند.

همچنین طبق مصوبه‌ای که از سوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا به استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است، مقرر شده، بر طبق رنگی که برای نشان دادن وضعیت شیوع کرونا در استان‌های مختلف اعلام می‌شود، برای فعالیت چهار گروه شغلی در آن استان‌ها، تصمیم گیری شود.

در این مصوبه مشاغل به چهار گروه تقسیم شده اند و بر اساس وضعیت شهرها به فعالیت شأن ادامه می‌دهند. مثلاً در شرایط سفید هر چهار گروه فعالیت دارند و در شرایط زرد، گروه چهار از فعالیت منع شده و در شرایط نارنجی گروه سه نیز ممنوع می‌شود. اما در شرایط قرمز، فقط گروه یک می‌تواند فعالیت کند.

گروه یک شامل، تمام گروه‌های امدادی و درمانی، گروه‌هایی که برای تأمین مایحتاج و ارزاق مردم فعالیت دارند و همچنین، خدمات اضطراری، می‌شود.

دورهمی ها کار را بدتر می‌کند

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت در یک گفت‌وگوی تلویزیونی عمده مشکلات کشور درباره شیوع کرونا را برگزاری مراسم جشن، ترحیم و دورهمی‌ها خواند و با اشاره به برخی استان‌های درگیر گفت: خوزستان یک سوم بستری‌ها و فوتی‌های کرونا را به خود اختصاص می‌دهد. معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تنها با توصیه مشکل حل نمی‌شود و باید در مواردی اعمال قانون صورت گیرد، گفت: از مقامات و تمامی استانداری‌ها، نیروی انتظامی و دادستانی‌ها درخواست می‌کنیم تا با متخلفان برخورد کنند، زیرا قسمتی از کار ما خواهش و تقاضاست و قسمتی دیگر اعمال قانون از سوی حکومت است. او همچنین با اشاره به وضعیت قرمز در استان خراسان رضوی، از مردم درخواست کرد تا از راه دور زیارت امام را انجام دهند، تا مردم در معرض خطر قرار نگیرند.

به زیارت نروید

از سوی دیگر، سفر نیز یکی از مواردی است که افزایش آن در خرداد، به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در ایران کمک کرده است؛ در این میان می‌توان به آغاز سفرها به استان خراسان رضوی که این روزها در وضعیت قرمز قرار دارد اشاره کرد. هم‌اکنون از مجموع ۲۹ شهرستان استان خراسان رضوی دو شهرستان در وضعیت قرمز، ۸ شهرستان در وضعیت زرد، ۱۱ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۸ شهرستان در وضعیت سفید قرار دارند.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه بیمارستان فرقانی و شهید بهشتی در حالت آماده باش هستند، از مردم درخواست کرد که به قم سفر نکنند. قدیر از حضور مسافران در این شهر ابراز نگرانی کرد.

امیدواریم کسانی که هنوز این بیماری را جدی نگرفته اند به خود آمده و برای حفظ جان خود و اطرافیان و عزیزانی که دوستشان دارند، شیوه زندگی خود در برابر کرونا را تغییر دهند به ویژه که این بار کرونا کودکان و افراد کم سن و سال را هدف قرار داده و به گونه دیگری خودنمایی می کند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی محدودیت های کرونایی تهران استان های وضعیت قرمز شهرستان در وضعیت خراسان رضوی وضعیت قرمز استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۶۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت «ناسالم» هوا در هندیجان

ایسنا/خوزستان مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از قرار گرفتن هوای هندیجان در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» خبر داد.

شهریار عسکری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۰ امروز (۱۶ اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه هندیجان ۱۵۳ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت هوای اهواز و ماهشهر در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

عسکری گفت: طبق شاخص میکرون ۲.۵ اندیمشک، شوشتر، مسجدسلیمان و خرمشهر در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در وضعیت «پاک» نبوده است.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هفت پله قرمز بورس
  • رویداد اکسپو ایران و دفع ۶۰۰ تاجر به دلیل کمبود هتل در تهران
  • اعلام وضعیت قرمز در این دو شهر
  • هوای کرمان بر مدار قرمز ثبت شد / شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک است
  • منطقه ۱۷ تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفت
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • شهر بدون چراغ قرمز در ایران کجاست؟
  • تغییرات احتمالی پرسپولیس در صورت غیبت اورونوف
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • وضعیت «ناسالم» هوا در هندیجان