Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در مراسم امضای تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد و شورای عالی استان‌ها گفت: دانشگاه آزاد یک دانشگاه اجتماعی است که  با هدف تامین نیاز‌های هر منطقه به وجود آمده است.

او با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی دانشگاه تغییر ماهیت داد و به دامن جامعه بازگشت، گفت: هر سال ۶ میلیون فارغ التحصیل مختص به دانشگاه آزاد است و این نشان می‌دهد که مردم معتقدند با استفاده از آموزش، آینده تضمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه آزاد بهتر از دانشگاه‌های نفتی نیاز مردم را متوجه می‌شود

طهرانچی افزود: رویکرد به رشته تجربی نشان دهنده این است که مردم می‌دانند که رفتن به این رشته آینده را تضمین می‌کند. دانشگاه آزاد بهتر از دانشگاه‌های نفتی نیاز مردم را متوجه می‌شود. اگر مردم درس نخوانند دانشگاه آزاد در دخل و خرج خود به مشکل می‌خورد به همین دلیل در جهت رفع نیاز‌های مردم حرکت می‌کند.

رئیس دانشگاه ادامه داد: همراه با کیفیت باید کارآمدی را به آموزش عالی برگردانیم. علت عدم اشتغال فارع التحصیلان عدم توجه به کارآمدی است. شغل کسی که به سوی رشته پزشکی می‌رود، تضمین است به همین دلیل از ۲۵۰ هزار صندلی فنی مهندسی، فقط حدود ۱۶۰ هزار صندلی مشتری دارد. در دانشگاه آزاد تحول در آموزش یک باید است، اگر این مسیر طی نشود مسلما ساختمان‌هایی که مردم به دانشگاه آزاد هبه کرده اند، نمی‌تواند دستگیرشان باشد.

طهرانچی با بیان اینکه جایگاه شورای عالی استان‌ها در مرحله دوم مجلس شورای اسلامی است، اضافه کرد: نسبت پایان نامه‌های مربوط به شهرداری در دانشگاه ۲۰ مورد و تحقیقات مربوط به مجلس ۱۰۰ مورد است که حدودا هیچ است. هدف از انعقاد این تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد و شورای عالی استان‌ها، ارتقا دانش شورا‌های روستا، بخش، محل و شهرستان است.

بیشتر بخوانید

ارتباط دانشگاه آزاد و شورای عالی استان‌ها افزایش می‌یابد

۸۶ درصد بودجه دانشگاه آزاد از شهریه تامین می‌شود

او افزود: ۸۶ درصد بودجه دانشگاه آزاد از شهریه تامین می‌شود. بنیاد شهید به دانشگاه آزاد ۲ هزار میلیارد بدهکار است که هنوز پرداخت نشده است. طبق برآوردها این دانشگاه از شیوع کرونا  بالغ بر یک هزار میلیارد آسیب دیده است.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: آموزش تخصصی به شیوه کنونی مورد نیاز مردم نیست به همین دلیل دو تغییر رویکرد داشته ایم ابتدا اینکه آموزش را کاربردی کنیم. کلیه رشته‌های کشاورزی در کشور ما بدون کنکور است زیرا اگر به هر دکتری کشاورزی، یک هزار هکتار زمین هم بدهیم، بعد از یک سال در این زمین هیچ اتفاقی نمی‌افتد، چون هر دانشجوی کشاورزی به یک قسمت آشنا است. اقدام دوم تاسیس مدارس عالی مهارتی بود که شروع شد.

طهرانچی ادامه داد: یکی از آفت‌های دانشگاه آزاد این بود که در هر شهر یک واحد با ۳ رشته تاسیس می‌کرد که برای حل این بحران، ایجاد رشته متناسب با وضعیت هر شهر را شروع کردیم.

او درباره درخواست داوطلبان دکتری برای لغو آزمون دکتری بیان کرد: ظرفیت کشور برای دکتری ۲۰ هزار نفر است که ۱۰ هزار دانشجو توسط دانشگاه آزاد و باقی، توسط وزارت علوم جذب می‌شوند. با این وجود در هر دوره در یک مرحله ۱۹ هزار و در یک مرحله ۲۴ هزار دانشجوی دکتری فقط به صرف ثبت نام در دانشگاه آزاد جذب شدند آن هم به واسطه تلفن‌هایی که به برخی مسئولان زده شد.

رئیس دانشگاه آزاد یادآوری کرد: در حال حاضر این موج به مرحله آزمون جامع رسیده است. برای صیانت از مدرک دکتری ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هر شهر، آزمون جامع را به صورت حضوری  برگزار می‌کنیم.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد مجلس شورای اسلامی آزمون دکتری شورای عالی استان ها دانشگاه آزاد رئیس دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه سنجش درج شده است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6087362

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری