Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا وهاب زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر احتمال بازگشت محدودیت‌های شهر تهران در پی افزایش شیوع ویروس کرونا گفت: طی روزهای اخیر در تهران در وضعیت هشدار بوده‌ایم و شرایط بسیار شکننده‌ای در شهر حاکم است. متأسفانه آمار مبتلایان، فوتی‌ها و افراد نیازمند بستری طی ۱۰ روز گذشته به صورت صعودی رو به افزایش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر بهداشت افزود: به نظر می‌رسد فرایندی که در تهران با آن روبرو هستیم، هم در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و هم درباره شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کمتر مورد توجه واقع شده ضمن آنکه مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی افزایش یافته است بنابراین نیازمند مداخلات جدی‌تری هستیم.

وهاب زاده با توضیح درباره جزئیات محدودیت‌ها در سطح شهر تهران برای کنترل شیوع کرونا، اظهار داشت: با توجه به وضعیت اضطراری و خطرناک شیوع این ویروس، همه بخش‌ها موظف به رعایت ضوابط تعیین شده هستند. پاساژها و مراکزی که دستورالعمل‌های اعلامی را رعایت نکنند نیز پلمب خواهند شد.

وی با اشاره بر نقش وزارت بهداشت در نظارت بر اعمال محدودیت‌ها، تصریح کرد: وزارت بهداشت صرفاً وظیفه تهیه پروتکل‌ها را بر عهده دارد به علاوه این وزارت خانه عملاً امکان و توانایی رصد همه مراکز را نخواهد داشت چراکه ابزار قانونی کافی و لازم برای برخورد با اصناف و بخش‌های متخلف را ندارد.

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: در همین راستا اصناف، شهرداری و دیگر وزارت خانه‌ها باید بر اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی نظارت کنند.

وی با اشاره بر آخرین تصمیمات در خصوص اقدامات نهادها برای مهار کرونا، عنوان کرد: در حال حاضر مقرر شده است تا نمایندگان دستگاه‌ها با انجام اقدامات کارشناسی در دستگاه‌های خود، بسته‌ای را در زمینه کنترل بیماری در ابعاد مختلف آماده و در جلسه اضطراری بعدازظهر امروز با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد کرونا برای تصمیم گیری درخصوص اقدامات دستگاه‌های برای مقابله با شیوع دوباره ویژه کرونا عصر امروز برگزار خواهد شد.

کد خبر 4969373

منبع: مهر

کلیدواژه: شهر تهران وزارت بهداشت ویروس کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی ماسک طبی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی ایران علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان غذا و دارو شیوع کرونا بیماری های عفونی دیابت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مسعود مظلومی مدیر شبکه بهداشت محلات گفت: در خصوص بازدید‌های مستمر و میدانی یک واحد طب سنتی غیرمجاز با ارائه خدمات از قبیل حجامت و فصد و یک واحد دندانسازی غیرمجاز در شهر محلات توسط کارشناس نظارت بر درمان و پلیس اماکن عمومی شناسایی، پلمب و پرونده به مراجع ذی صلاح ارجاع شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات افزود: فرد فاقد صلاحیت و بدون هیچگونه مجوزی از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به انجام ارائه خدمات دندانسازی و یک مرکز فروش گیاهان دارویی با توجه به تذکرات قبلی مبنی بر عدم ارائه خدمات طب سنتی با پیگیری‌های انجام شده، این واحد‌ها غیر مجاز پلمب شدند.

او گفت: مردم برای انجام خدمات طب سنتی و دندانسازی، از مراکز داری مجوز از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به دریافت خدمات کنند و در صورت مشاهده هر نوع فعالیت مراکز غیر مجاز، موضوع را از طریق سامانه مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت ۱۹۰ بصورت شبانه روزی و یا با شماره‌های ۰۸۶۴۳۲۲۳۰۸۱ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است