Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جدیدترین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد که تا پایان سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۱۸ میلیون مشترک در شبکه‌ تلفن همراه کشور عضو بوده‌اند. این آمار، یعنی ضریب نفود شبکه‌ همراه به ۱۴۲ درصد رسیده است. به بیان دیگر، تعداد سیم‌کارت‌های صادرشده و فعال در کشور، بیش از تعداد جمعیت گزارش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با یک تخمین کلی از آمار منتشر شده می‌توان ادعا کرد که تعداد افراد بدون مالکیت سیم‌کارت تلفن همراه در ایران، تقریبا به صفر می‌رسد.

گزارش جدید سازمان تنظیم مقررات، آمار مشترکان تلفن همراه را از سال ۱۳۹۵ تاکنون نشان می‌دهد. تعداد مشترکان تلفن همراه در سال ۱۳۹۵، ۸۲ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۹۷۸ بوده است. در سال ۹۶، تعداد مشترکان به ۸۸ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۷۲۳ و در سال ۱۳۹۷، به ۹۳ میلیون و ۳۶ هزار و ۵۸۴ رسید. ضریب نفوذ شبکه‌ی همراه در ایران، از سال ۱۳۹۵ تا ۹۷، به‌ترتیب ۱۰۴/۰۴، ۱۱۰/۵۳ و ۱۱۳/۳۴ درصد گزارش شد.

باتوجه ‌به آمار سازمان تنظیم مقررات، تعداد مشترکان هر یک از اپراتور‌های تلفن همراه در کشور نیز مشخص می‌شود. ۶۲،۷۲۳،۲۷۷ مشترک همراه اول، ۵۱،۲۸۴،۵۱۵ مشترک شبکه‌ ایرانسل و ۴،۰۰۲،۷۶۰ مشترک رایتل در کشور فعال هستند. از لحاظ سهم بازار، همراه اول با ۵۳/۱۴ درصد در صدر قرار دارد. ایرانسل و رایتل نیز سهم ۴۳/۴۵ و ۳/۳۹ درصدی دارند. ۰/۰۱ درصد از مشترکان شبکه‌ی همراه نیز در سازمان منطقه‌ی آزاد کیش فعال هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان تنظیم مقررات سازمان تنظیم مقررات سیم کارت تلفن همراه تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سردار جلیل موقوفه ئی   گفت: طبق اطلاعاتی مبنی بر فعالیت فردی از اتباع بیگانه در زمینه خرید و فروش گوشی تلفن همراه سرقتی، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان گرمسار قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان پلیس آگاهی گرمسار با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی موقعیت این فرد شده و توانستند خودروی متهم را طی عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی، در محور ایوانکی به تهران متوقف و وی را دستگیر کنند.
سردار موقوفه ئی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو  ۱۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه که به صورت ماهرانه جاساز شده بود کشف و ضبط شد خاطر نشان کرد: متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا معرفی شد و قدامات قانونی برای شناسایی مالکان تلفن‌های همراه همچنان ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس