Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان مرکزی دانشگاهی با ریشه حوزوی گفت: امروز استقبال خیلی خوبی از سوی طلاب برای تحصیل در این مرکز صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «سید ابوالحسن نواب» پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 18 تیر) در دیدار با آیت الله فاضل‌لنکرانی که در سالن جلسات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان این که این دانشگاه از سال 73 به عنوان مرکز تحقیقاتی تأسیس شد، گفت: این مرکز درسال 86 به عنوان دانشگاه غیر انتفاعی به کار خود ادامه و به عنوان یک دانشگاه حوزوی معتبر در وزارت علوم شناخته می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد: ما همه رشته های علوم انسانی و غیر علوم انسانی را می‌ توانیم داشته باشیم ولی تصمیم گرفتیم تنها با رشته های علوم انسانی کار کنیم از این رو 10 دانشکده و 1000 دانشجوی دکتری و بیش از 1500 دانشجوی ارشد داریم که 80 درصد طلبه هستند و از طلاب در مقطع ارشد پولی دریافت نمی شود و با وجود دریافت شهریه، استقبال بی نظیر است.

 

وی با بیان این که برای سال جدید نیز استقبال خوبی برای حضور در دانشگاه شده است، گفت: همکاری بین دانشگاه ادیان و این مرکز زیاد است و ما از اساتید یک دیگر استفاده می‌ کنیم و دانشجویان و همکاران مشترکی داریم که می‌توانند زمینه را برای حضور در دو مرکز بیش از پیش فراهم کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: مسؤولیت برنامه ریزی مراکز حوزوی و دانشگاهی از سوی وزارت علوم بر عهده من گذاشته است و آیت الله اعرافی نیز به بنده حکم مشاور در کمیسیون امور دانشگاهی داده اند، چراکه این مسأله از اهمیت زیادی برخوردار است و دانشگاه های حوزوی نقش برجسته ای در اصلاح علوم انسانی ایفا می‌ کنند و ما در این کمیسیون کارهای بسیار دقیقی انجام می‌ دهیم.

 

وی در ادامه عنوان کرد: گاهی اوقات دیده می‌شود در شهرهایی که اسم آنها شنیده نشده است رشته های فقه و اصول و فقه و مبانی حقوق بدون تدریس درست ارائه می‌شود که میراث حوزوی را از بین می برد که ما کمی جلوی این کار ایستادگی کردیم و برنامه ما این است که از همه دانشگاه های غیر دولتی رشته های حوزوی را بگیریم و فقط منحصر در دانشگاه های مادر دولتی بکنیم و اگر بتوانیم همه رشته های حوزوی را نیز در آینده در دانشگاه قم متمرکز کنیم که زیر مجموعه جامعه مدرسین است بهتر خواهد شد و این به عنوان هدف عالی مدنظر ما است.

 

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به این که آموزش دانشگاهی برای طلاب باید در انحصار دانشگاه های حوزوی باشند که از اصول حوزوی پیروی می‌ کنند، گفت: از اساتید دانشگاه ادیان فقط یکی دو نفر طلبه نیستند و رهبر معظم انقلاب نیز اخیرا اعتماد بیشتری در مناصبی که می دهند به روحانیونی دارند که از تحصیلات عالیه دانشگاهی نیز برخوردار هستند.

 

وی با بیان این که 400 اثر از سوی پژوهشگران دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر شده است، گفت: دانشگاه ادیان یک دانشگاه گفت‌وگو محور است و در طول سال های گذشته پذیرای بیش از 500 هیأت خارجی بودیم و رهبران دینی جهان از این دانشگاه بازدید کرده اند به همین منظور این مرکز علمی امروز در جهان شناخته شده است.

 

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه سخنان خود ضمن اعلام مجدد برای آمادگی همکاری فکری و پژوهشی با مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان ساخت: تا کنون 350 رساله دکتری و 1500 رساله در مقطع ارشد دفاع شده است و اکثر پایان نامه ها نیز تطبیقی است.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: طلاب دانشجو حجت الاسلام نواب دانشگاه ادیان و مذاهب دانشگاه ادیان و مذاهب علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت

یونس پناهی٬ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۲۷۴ هزار و ۱۰۳ پژوهشگر فعال و ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت به ثبت رسیده اند.

وی بیان کرد: اکنون ۱۰۱ واحد توسعه تحقیقات بالینی، ۴ مرکز ملی تحقیقاتی۵۷ مطالعه کوهورت فعال و ۲۶ شبکه تحقیقاتی در سراسر کشور داریم. در حال حاضر ۳۳۰ طرح برای ارزشیابی مراکز تحقیقاتی بررسی شده اند.  

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اضافه کرد: با مجوز شورای گسترش ۱۱ مرکز نوآوری تاسیس و ۱۱۴مرکز رشد فناوری سلامت راه اندازی شده اند.

پناهی ادامه داد: اکنون ۴۱۳۰ پتنت ملی در حوزه سلامت  و در مجامع علمی  بین المللی به ثبت رسیده است که این موضوع سبب ارتقای رشد علمی و تولید علم در کشور خواهد شد.  

معاون تحقیقات وزارت بهداشت تاکید کرد: در راستای توسعه مرز‌های نوین تحقیقات سلامت محور از ظرفیت‌های علمی کشور استفاده بهینه شده است.  

وی اضافه کرد: بهبود فرایند تولید علم و حرکت در مرز‌های دانش در جهت مسئله محوری و ماموریت گرایی توسعه پیدا کرده است.

پناهی گفت: در حال حاضر رتبه تولید علمی ایران در دنیا ۱۵ و جایگاه کشورمان از منظر فناوری ۶۲ است که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این جایگاه ارتقا پیدا خواهد کرد.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت افزود: با توجه به حذف ردیف بودجه مراکز تحقیقاتی دارای ردیف مستقل بودجه از کتاب قانون بودجه سال ۱۴۰۱، مراکز تحقیقاتی بر اساس زمینه و سابقه فعالیت در گروه ­های مربوطه امتیازدهی و رتبه بندی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • فیلم/ استقبال بی‌نظیر مردم نوق رفسنجان از شهید گمنام
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • ثبت میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • دانشگاه آزاد اسلامی نخبگان منطقه را در مسئله تقریب مذاهب جمع کند