Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، جارد کوشنر، همسر یهودی ایوانکا ترامپ که مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا هم هست، عامل پیشبرد مذاکرات با اسرائیل بوده و بحث حمایت از اقدام اسرائیل در الحاق اراضی کرانه باختری را مطرح کرده است. دولت ترامپ هنوز تصمیمی در خصوص طرح الحاق اراضی کرانه باختری از سوی اسرائیل نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان جنبشی موسوم به "اگر اکنون نه" (IfNotNow)، که یک گروه یهودی ترقی‌خواه آمریکایی مخالف با اشغال نوار غزه و کرانه باختری از سوی اسرائیل است، در ضمن پوشیدن ماسک، مقابل خانه مجلل ایوانکا و جارد کوشنر در ناحیه کالوراما تجمع کردند.

یکی از معترضان در یک ویدیوی مربوط به این تجمع عنوان کرد: می‌خواهیم به درب خانه او برویم و صبح او را از خواب بیدار کنیم. ما به طرح تل‌آویو برای الحاق کرانه باختری معترض هستیم.

با این حال گزارش شد که به هنگام برپایی این تجمع جارد کوشنر و ایوانکا ترامپ و فرزندانش در آنجا حضور نداشتند. براساس گزارش‌ها، خانواده دختر ترامپ مناسبت چهارم ژوئیه (روز استقلال آمریکا) را در مکان دیگری در آمریکا که مشخص نیست جشن گرفته‌اند.

معترضان علامت‌هایی را با رنگ سیاه و نارنجی به نمایش گذاشتند که رویشان نوشته شده بود: "جارد کوشنر آپارتاید را ممکن می‌سازد" و "چک سفید را خاتمه دهید". همچنین روی این علامت‌ها نوشته شده بود: "یهودیان آمریکا می‌گویند طرح الحاق را خالی از بودجه کنید". در تصاویر منتشر شده از این تجمع، چندین تن با بلندگو مشغول رهبری شعارها هستند.

یکی از معترضان این تجمع در ویدیو زنده از تظاهرات در فیس‌بوکش گفت: می‌خواهیم که جارد کوشنر چشمانش را به روی سیاست‌های زیانباری که الحاق را همیشگی می‌سازد و موجب اشغالگری دائمی و تداوم نقض حقوق انسانی فلسطینی‌ها می‌شود، باز کند.

گروه تظاهرکنندگان ضمن راهپیمایی در خیابان آواز خوانده و علامت‌های خود را به نمایش گذاشته و خواستار تغییر شدند.

یکی از سخنران‌های تجمع از طریق بلندگو گفت: آیا می‌دانستید که آمریکا ۳.۸ میلیارد دلار در سال بی‌قید و شرط به اسرائیل می‌دهد؟ زمان آن است که پولمان را به سمت دهان خودمان هدایت کنیم. اگر شما با طرح الحاق مخالفید باید که برای آن تبعاتی به وجود آید. زمان آن است که از اهرم این دلارها به هدف جلوگیری از تداوم و تعمیق اشغالگری استفاده کنیم.

چهار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا شامل الکساندریا اوکازیو کورتز، پرامیلا جایاپال، رشیده طلیب و بتی مک کولوم، در نامه‌ای به مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درخواست قطع کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی در صورت الحاق شدن مناطق کرانه باختری را دادند. سناتور برنی سندرز نیز این نامه را امضا کرده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کرانه باختری جارد کوشنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۸۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن: ارسال تسلیحات و مهمات آمریکایی به اسرائیل متوقف شد

یکی از مقامات ارشد آمریکایی گفت پس از آنکه رژیم صهیونیستی نتوانست نگرانی‌های واشنگتن را نسبت به حمله احتمالی به رفح در نظر بگیرد، آمریکا ارسال محموله‌ای از بمب‌ها را به این رژیم متوقف کرده است.

به گزارش ایسنا، یکی از مقامات ارشد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به شرط آنکه نامش فاش نشود، گفت: «این محموله شامل ۱۸۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی (۹۰۷ کیلوگرمی) و ۱۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی بود.»

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، این اولین بار از زمانی است که جو بایدن از زمان هشدارش به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ماه آوریل دست چنین اقدامی زده است؛ او به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که سیاست آمریکا در قبال غزه به رفتار تل‌آویو با غیرنظامیان بستگی خواهد داشت.

این مقام آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما هنوز تصمیم نهایی درباره این محموله نگرفتیم و فعلا ارسال آن متوقف شده است.»

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، دولت بایدن چنین تصمیمی را هنگامی اتخاذ کرد که ظاهرا رژیم صهیونیستی با تهدیدات مکررش قصد حمله احتمالی زمینی به رفح را داشت؛ اقدامی که به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این کشور با آن مخالفت است.

این مقام آمریکایی ناشناس تاکید کرد: «مقامات اسرائیلی و آمریکایی درباره روش‌های جایگزین گفت‌وگو و رایزنی می‌کنند اما این گفت‌وگوها هنوز تماما نگرانی ما را در نظر نگرفته است.»

علی‌رغم موافقت حماس با آتش‌بس در غزه، نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان به یورش‌های خود ادامه می‌دهند و دوشنبه وارد رفح شدند. پیشتر روزنامه عبری زبان «هاآرتص» نوشت که پس از پایان عملیات نظامی اشغالگران در رفح در جنوب نوار غزه، یک شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی مدیریت گذرگاه مرزی رفح با مصر را بر عهده می‌گیرد. این روزنامه گزارش داد که تل‌آویو برای محدود کردن عملیات خود در رفح به ایالات متحده و مصر قول داده است؛ عملیاتی که از دوشنبه به بهانه سلب کنترل حماس بر گذرگاه مرزی غزه به مصر و تمرکز بر ضلع شرقی شهر آغاز شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش مقاومت به توطئه آمریکا و اسرائیل علیه گذرگاه رفح
  • مشاور هنیه: حماس تنها درباره توافق مورد قبول خود بحث می‌کند
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • توقف ارسال سلاح از آمریکا به اسرائیل به دلیل اختلاف بر سر حمله به رفح
  • رزمندگان فلسطینی در کرانه باختری با عناصر صهیونیست درگیر شدند
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری با حمله نظامیان صهیونیست
  • واشنگتن: ارسال تسلیحات و مهمات آمریکایی به اسرائیل متوقف شد
  • برخورد پلیس آلمان با تجمع حامیان فلسطین
  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • طرح تل‌آویو برای تبدیل غزه به مکانی غیرقابل سکونت