Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: متأسفانه تخصیص اعتبار پرداختی به دستگاه‌ها به مقوله فرهنگ در اولویت آخر است که باید به این مسئله توجه جدی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فرانک قدسی عصر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که به‌مناسبت هفته حجاب و عفاف در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد, با طرح این پرسش که چرا در بحث حجاب و عفاف موفق نشده‌ایم؟ اظهار داشت: اگر تمام فعالیت‌های فرمانداری‌ها و دستگاه‌های ذیربط در حوزه حجاب و عفاف را بررسی کنیم می‌بینیم که در این فعالیت‌ها به مقوله تبلیغات محیطی، آموزش، برگزاری همایش و قسمی نیز الگوهای تشویقی زیارتی، سیاحتی و تفریحی پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: هر چند از ظرفیت فضای مجازی به صورت تخصصی بهره گرفته نشده، اما از این حیطه نیز غفلت نشده و برای آن نیز وقت گذاشته‌ایم. 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان با ذکر اینکه با وجود تمامی این فعالیت‌ها و هزینه‌هایی که در این حوزه شده است، تغییر محسوسی مشاهده نمی‌شود، تصریح کرد: باید بررسی کرد که چرا نتایج کسب شده از ارزیابی‌های ادارات از حجاب و عفاف که در رده بالایی قرار گرفته، زمانی که به عرصه اجتماع و خانواده آورده می‌شود چندان رضایت‌بخش نیست؟

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها نمی‌توانند حجاب و عفاف را ارتقاء بدهند، خاطرنشان کرد: حجاب یک امر فطری و ذاتی‌ست و از روزی که آدم و حوا به زمین فرستاده شده از همان لحظه پوشش و حجاب برای بشریت معنا یافت. 

‌انسجام در اجرای برنامه‌های فرهنگی کردستان وجود نداردجلوگیری از ورود بدحجابان به ادارات کردستان / قرارگاه حجاب و عفاف ‌راه‌اندازی شود

قدسی با اشاره به اینکه حجاب مختص به چند دستگاه محدود نیست، ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌ها دقیق نبوده و افراط و تفریط باعث شده که طرح حجاب و عفاف موفق عمل نکند. 
وی گریزی به افراط‌های لحاظ شده در واقعیت‌های جامعه و حجاب زد و گفت: امروز تفریط بر برنامه‌ها از رنگ پوشش دانش‌آموزان در مدارس گرفته تا امورات فرهنگی سایه انداخته و برنامه‌هایمان تکراری بوده که در صورت تداوم این رویکرد موفق نخواهیم شد. 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان با اذعان به اینکه با توجه به تغییر فضای اجتماعی باید برنامه‌های تکراری را از گردونه اقدامات خارج کرد، افزود: متأسفانه تخصیص اعتبار پرداختی به دستگاه‌ها به مقوله فرهنگ در اولویت آخر است که باید به این مسئله توجه جدی شود. 

قدسی با اشاره به الزام نگاه اداری و دستورالعملی به بخش حجاب و عفاف، یادآور شد: ما هیچ وقت نتوانستیم از ظرفیت‌های مردمی به خوبی استفاده کنیم و برنامه‌های طراحی شده تنها به قشر اداری پرداخته که می‌بایست این خلاء دیده و از میان برداشته شود.

انتهای پیام/483/ش

R7848/P/S6,66/CT11 بیشتر بخوانید... گلایه امام جمعه بیرجند از نایابی لباس‌های عفاف و حجاب در بازار نماینده ولی فقیه در مازندران: زنان بسیجی در ترویج حجاب اسلامی نقش‌آفرین باشند کرمان| فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب با شیوه‌های تاثیرگذار و علمی ضرورت دارد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حجاب و عفاف برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۸۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس اولویت باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: نیروی انتظامی با استحکام با تمام وجود در راستای ارزش‌ها ایستاده است لازم است حمایت‌های لازم صورت گیرد؛ همچنین ضرورت دارد تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در تمامی مدارس در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به سالروز گرامیداشت مقام معلم افزود: شغل معلمی برگرفته از جایگاه خداوند در مقابل انسان است و در ادامه جبرائیل امین نقش معلمی و راهنمایی حضرت رسول (ص) را بر عهده داشت و در نهایت معلم بودن شغل تمامی انبیا است.

حجت‌الاسلام محمودی ادامه داد: در همین راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند جایگاه معلم بسیار ارزشمند است و تاکید کردند موضوع پرورش و تربیت از جمله مهم‌ترین وظایف دستگاه آموزش و پرش است زیرا دانش آموزان و جوانان ما باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل چیست و در این رابطه معلم باید مضاف بر تعلیم هویت دینی و ملی را به دانش آموزان بیاموزند و به آن‌ها نگاه ملی دهند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: شهید مطهری پیش از انقلاب سخنرانی را علیه رژیم صهیونیستی کرده است که اگر امروز آن را باز خوانی کنیم، می‌بینیم که تمامی وقایع امروز را پیش‌بینی کرده است امثال شهید مطهری از جمله شاگران امام خمینی (ره) هستند.

حجت‌الاسلام محمودی ادامه داد: متأسفانه برخی دنبال سند ۲۰۳۰ بودند که خارج از دین و وابسته به سیاست‌های غربی بود امروز ضرورت دارد تمامی معلمان نسبت به کار فرهنگی در مدارس توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا دانش‌آموزان در آینده مسئولان این کشور هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نامه ۱۰ سال پیش رهبر انقلاب به جوانان غربی منشأ شعارهای امروز جوانان آمریکایی علیه رژیم غاصب و تحولات دانشگاهی در آمریکا است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) افزود: امام صادق در دوران بسیار حساسی و حکومت بنی امیه و حکومت عباسیان ظالم جامعه اسلامی را مدیریت کردند و در مواجه با موضوعات انحرافی به گونه‌ای با جهاد تبیین عمل کردند که امروز شاهدیم از ایشان به‌عنوان مؤسس حزب شیعه نام برده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی ادامه داد: حضرت علی (ع) در راستای سفارش به تقوای الهی می‌فرمایند «تقوای الهی منتهی رضایت الهی است زیرا رضایت الهی از بندگان تقوا است.» بر همین اساس تقوای الهی مضاف بر جایگاه والا کاربرد بالایی در زندگی انسان دارد، زیرا طبیعتاً انسان از نظر بعد مادی اهل خسران است مگر اینکه ایمان و تقوا را دنبال کند.

کد خبر 6095691

دیگر خبرها

  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • بانکی‌پور: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس اولویت باشد
  • عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور