Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خزاعی چهارشنبه شب در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گیلان در رشت افزود: شرایط ناشی از تحریم ها و کاهش در آمد نفتی وضعیت جنگ اقتصادی را بوجود آورده که برخی از نابسامانی ها و ناکارآمدی ها در شرایط کنونی فعالان اقتصادی را بیشتر اذیت می‌کند.

وی حمایت از بخش خصوصی را راهکار نجات اقتصاد کشور عنوان و تصریح کرد: با گسترش تعاملات اقتصادی بین المللی، موضوعاتی همچون تسهیل تجارت، افزایش صادرات و همچنین بحث همگن سازی مقررات بین المللی، حمایت از توسعه صادرات و بخش خصوصی و قدرت نفوذ دیپلماسی اقتصادی بیش از پیش اهمیت یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  اضافه  کرد: ICC تنها نماینده بخش خصوصی در جهان است که از کسب و کار خصوصی و رقابت ‌آزاد حمایت می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی گفت: از بین ۱۰۸ کشور عضو ICC، کمیته های ملی در بیش از ۹۰ کشور تاسیس شده است که این کمیته ها وظیفه توسعه روابط خارجی و بین المللی تجار و بازرگانان کشور خود و همچنین مساعدت در حوزه وظایف و ارتقای سطح تخصصی بخش خصوصی را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی ضمن برقراری ارتباط فعالان اقتصادی کشور با ICC فعالیت‌های خود را از طریق ۹ کمیسیون بانکی، بیمه، تسهیلات گمرکی و تجاری، حقوقی و داوری، تجارت و سرمایه‌گذاری، مالیات، اقتصاد دیجیتالی، محیط زیست و انرژی انجام می‌شود.

دبیر کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی، تسهیل مبادلات فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بین المللی، ایجاد هماهنگی در روابط اقتصادی بین المللی در  تمامی بخش‌های اقتصادی، مشارکت با کمیته های ملی کشورهای عضو ICC برای نیل به رشد و توسعه اقتصادی و تقویت بنیه حقوقی و بین المللی اتاق‌های بازرگانی را از اهداف و برنامه های کمیته ایرانی ICC برشمرد.

وی در ادامه صنعت چای، برنج و گردشگری را ارکان اقتصادی گیلان دانست و گفت: صندوق حمایت از چای پیشنهاد خوبی است و باید از ظرفیت های استان به طور بهینه استفاده کرد.

 جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گیلان به ریاست ارسلان زارع استاندار گیلان چهارشنبه شب برگزار شد.

برچسب‌ها استانداری گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری گیلان استانداری گیلان کمیته ایرانی بین المللی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت

سید مازیار رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت مهندس ناصر پیروی و یادواره شهدای انفال با بیان اینکه حراست از جنگل خط قرمز این شهید والامقام بود، گفت: شیوه مبارزاتی و برخورد شهید پیروی با قاچاقچیان و سوداگران چوب یک الگوی تمام عیار است.

او شهید پیروی را بسیار مقرراتی، مسئولیت پذیر، جدی و پرتلاش در کار دانست و افزود: شهید ناصر پیروی با فریاد عدالت خواهی، تن قاچاقچیان چوب در گیلان را به لرزه در آورده بود.

شهید راه انفال، صیانت و حافظ منابع طبیعی، شهید ناصر پیروی، متولد سال ۱۳۳۸ در روستای چشناسر منطقه دیلمان شهرستان سیاهکل بود، سال ۱۳۵۹ وارد وزارت جهاد سازندگی شد و پس از طی مدارج تحصیلی دانشگاهی در مقطع کاردانی و پس از آن اخذ مدرک کارشناسی تا سال ۱۳۷۱ در سازمان جهاد سازندگی استان گیلان خدمت کرد و در ابتدای سال ۱۳۷۲ به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منتقل شد.

او در سال ۱۳۷۹ به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماسال منصوب و با مدیریت جهادی، ضمن ایجاد وفاق و همدلی بین همکاران و همچنین استفاده مناسب از مشارکت خوب مردم این شهرستان، فعالیت‌های شایان توجهی در خصوص پاسداشت از انفال الهی به انجام رساند و عملکرد درخور تقدیری ارائه داد.

مهندس پیروی در سال ۱۳۸۴ پس از سال‌ها مبارزه قاطع با قاچاقچیان چوب و غارتگران جنگل و جلوگیری از تجاوز آنان به انفال الهی، نهایتا به دلیل امتناع از برآوردن خواسته‌های گروهی سودجو، به طرز مظلومانه‌ای به شهادت رسید و به عنوان شهید مبارزه با مفاسد اقتصادی مشهور شد.

بیشتر بخوانید: هجدهمین سالروز شهادت مهندس ناصر پیروی + تصاویر

این شهید گیلانی مدافع انفال در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۴ در مسیر عزیمت به محل کار ربوده شد. پس از چند روز  جست‌وجو، پیکر بی جان او در منطقه جنگلی هفت دغنان شهرستان صومعه سرا پیدا شد و در نهایت در زادگاهش به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و تولید هستند