Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:03:54 GMT

تغییر رشته کنکوری فرزندان هیات علمی ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۰۳۵۴

تغییر رشته کنکوری فرزندان هیات علمی ممنوع شد

سعید رضا عاملی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت بررسی سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بحثی که در این خصوص وجود دارد این است که اساسا این سهمیه محسوب نمی شود، دوستان تلقی به سهمیه می کنند.

وی ادامه داد: وزرای علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی، اخیرا درباره مصوباتی توافق کردند که یکی از این مصوبات مربوط به امتیاز اعضای هیات علمی در کنکور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر فردی در دانشگاهی در یک رشته ای قبول شود دیگر نمی تواند رشته تحصیلی خود را تغییر دهد از این رو با مصوبه جدید، فرزندان اعضای هیات علمی نیز که قبل از این، تسهیلاتی در این زمینه داشتند، دیگر نمی توانند رشته تحصیلی خود را به دلیل اینکه فرزند اعضای هیات علمی هستند، تغییر دهند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نکته دوم این است که فرزندان اعضای هیات علمی از ظرفیت قبول شدگان نمی توانند استفاده کنند. این ظرفیت ظرفیتی است که اشباع شده است.

وی یادآورشد: جابه جایی فرزندان اعضای هیات علمی سهمیه تلقی نمی شود، عنوان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این خصوص نقل و انتقال فرزندان اساتید است. برای این نقل و انتقال هم باید ۸۵ درصد نمره احراز شود و اگر احراز شد، می توانند نقل و انتقال پیدا کنند بدون اینکه بخواهند یک صندلی از ظرفیت کنکور را پر کنند. البته تغییر این هم، موضوع بحث است چون هنوزجمع بندی نشده است.  

امکان تغییر سهمیه بومی گزینی در کنکور

وی درباره اصلاح  ۱۹ سهمیه کنکور و اینکه آیا این امکان وجود دارد این سهمیه ها تا کنکور امسال اصلاح شود، افزود: خیلی بعید به نظر می رسد آن بخشی از سهمیه ها که مربوط به مجلس است بتواند به نتیجه برسد، اما آن بخشی که مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است در بخش بومی گزینی ممکن است تغییراتی کند.

کد خبر 4969297 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور اعضای هیات علمی ویروس کرونا دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش مجازی دانشگاه ها دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران امتحانات پایان ترم منصور غلامی دوره دکتری وزارت بهداشت دانشگاه پیام نور مرکز سنجش آموزش پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی فرزندان اعضای هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصن دانشجویان آمریکا علیه اسرادیل دنیا را بیدارتر می‌کند/ حالا معادلات یورش به غزه تغییر خواهد کرد/کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد

وزیر علوم درباره برگزاری کنکور نوبت اول امسال و همچنین نرسیدن دانش‌آموزان یک منطقه سیل‌زده به جلسه آزمون توضیح داد.

به گزارش مشرق، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بدو ورود به یاسوج در جمع خبرنگاران در خصوص خیزش دانشگاهیان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند می‌ستایم از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند.

وی اظهار کرد: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود، موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم.

جذب نخبگان به صورت مستقیم به عنوان هیات علمی

زلفی‌گل تصریح کرد: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می کند نیاز به شرکت در فراخوان های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه ها معرفی می شوند.

وی ادامه داد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه های کنکور بورسیه می شوند بخصوص المپیادی ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می شوند.

وزیر علوم عنوان کرد: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم و سال گذشته و امسال در دفترچه کنکور نیز آمده است.

زلفی‌گل تاکید کرد: با اتاق بازرگانی جلساتی داشتیم تلاش کردیم از صنایع مختلف خواستیم برای بورسیه رتبه‌ های برتر و جذب نخبگان اقدام انجام دهند که این قشر نگران آینده خود نباشند و در کشور بمانند.

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ائتلافی را تشکیل داده که تکنسین برای واحدهای صنعتی تربیت کند، دانشگاه علمی کاربردی چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال براساس نیاز صنایع مختلف آموزش می دهد.

کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اما...

وزیر علوم اظهار کرد: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد. براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دو بار کنکور برگزار می‌شود. الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور پنج زیرنظام مختلف بودیم.

زلفی‌گل افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل مشکل پیش آمده بود، کنکور را تکرار خواهیم کرد، نگران نباشند.

وی بیان کرد: چند مورد مشکلات و تخلفاتی در کنکور امسال داشتیم برخورد شد که به هیأت مرتبط خود معرفی می شوند.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • تحصن دانشجویان آمریکا علیه اسرادیل دنیا را بیدارتر می‌کند/ حالا معادلات یورش به غزه تغییر خواهد کرد/کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • غیبت ۱۳۷ کنکوری در مناطق سیل‌زده شهرستان زیرکوه/ علاوه بر فرصت مجدد آیا سهمیه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود؟ +فیلم