Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@18:19:22 GMT

مبادی تامین کالا‌های اساسی باید متنوع شود

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۰۴۳۴

به گزارش اکوفارس به نقل از شاتا، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت تنوع بخشی به مبادی تأمین کالا‌های اساسی و انتقال آن به منطقه افزود: در این حوزه باید تنوع لازم را در حوزه فروشندگان کالا‌های اساسی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در بانک مرکزی مستقر شده تا بتوان به موقع ارز مورد نیاز واردات کالا‌های اساسی و نهاده‌های مورد نیاز تولید را تأمین کرد، تصریح کرد: در حوزه حفظ ذخایر کالا‌های اساسی نیز دولت بر اساس یک استراتژی مشخص پیش خواهد رفت و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، هیچ خللی در تأمین کالا‌های مورد نیاز مردم در بازار صورت نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرس خیابانی با تاکید بر ضرورت ثبت فرآیند‌ها و روند توزیع کالا‌های اساسی در قالب سامانه‌ها اظهارداشت: دولت مراقبت لازم را در حوزه توزیع کالا‌های اساسی صورت خواهد داد تا این کالا‌ها به دست مصرف‌کنندگان واقعی برسد.

وی گفت: الکترونیکی کردن سامانه توزیع باید در دستور کار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گیرد؛ این در حالی است که این شرکت باید در حوزه اجرای طرح‌های توسعه‌ای فعال شده و باید برای کلنگ زنی و بهره برداری آن در قالب پویش ملی تولید، تداوم امید وزارت صنعت، معدن و تجارت که به منظور بهره برداری از ۲۰۰ طرح پیشران و بزرگ ملی به ارزش ۱۷۰ هزار میلیارد تومان اجرایی خواهد شد، برنامه ریزی کرد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه علاوه بر اینکه چرخه تولید کشور نه تنها متوقف نشده، بلکه طرح‌های توسعه‌ای نیز در حال انجام است، گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران با ذخایر راهبردی خود، لیست تأخیر تأمین کالا‌ها را به صفر رسانده است، این در حالی است که باید همواره در راستای به روز رسانی این ذخایر عمل شده و آن را تقویت کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کالا های اساسی معدن و تجارت وزارت صنعت کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۰۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: هدف کلی این است که ما برای تمام اقشار و بویژه اقشار آسیب پذیر  مسکن تهیه کنیم. در همین راستا قانون جهش تولید مسکن  را مصوب و ‌در آن تاکید شد که دولت زمین و تسهیلات لازم را در اختیار مردم قرار دهد که خودشان مسکن بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تامین مسکن برای اقشار مختلف با تکیه بر عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح اظهار کرد:  عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح نیز از مهم ترین ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است. به هر حال تامین مسکن برای اقشار مختلف هدف ماست و باید آن را انجام دهیم و فرآیندش نیز در انجام شدن است.

ایری در ادامه بیان کرد: با توجه به ساختار اقتصادی کشور مشکلاتی برای تهیه مسکن اقشار آسیب پذیر وجود دارد که باید حل شود. لازمه رسیدن به یک میلیون واحد مسکن  این است که همه دستگاه ها کمک کنند و بدون مشارکت مردم نیر شدنی نیست و نقطه قوت یک میلیون واحد که می خواستیم بسازیم در مشارکت مردم است. چون به مردم زمین و تسهیلات می دهیم که خودشان بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: قانون جهش تولید مسکن در حال اجرایی شدن است ولی به نقطه ای رسیده است که نمی توانست بدون مشارکت مردم انجام شود و ما نیازمند مشارکت مردم هستیم. ما با مشکل کمبود مسکن مواجه هستیم و شاهد جهش تولید مسکن نخواهیم بود جز اینکه مشارکت مردم را داشته باشیم. باید با تکیه بر عرضه زمین توسط دولت و پرداخت به موقع و مناسب تسهیلات ساخت مسکن، مسیر مشارکت مردم در ساخت مسکن باز خواهد شد. بنابراین راهکار اصلی رفع تقاضای مسکن مردم نیازمند تسهیل مشارکت مردم در ساخت مسکن با عرضه زمین و تسهیلات است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • نقش اساسی سدها در کنترل سیلاب و تأمین آب سیستان و بلوچستان
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند